Welke gezichtscreme voor droge, zeer gevoelige huid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Welke gezichtscreme voor droge, zeer gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:47

Ik heb een nogal droge huid op het moment.
Nu was ik vandaag bij de drogist en zag een testpotje van een nieuwe creme, speciaal voor de droge, gevoelige huid.
Ik dacht... dat moet hem zijn! Not.
Brandt als een gek als ik het opsmeer en krijg allemaal rode vlekken :+
Heb het met heel veel cremes, dus waarschijnlijk moet ik er een hebben zonder parfum en met zo weinig mogelijk rotzooi erin.

Welke gebruiken jullie of raden jullie aan voor een droge gevoelige huid?

PreciousViva

Re: Welke gezichtscreme voor droge, zeer gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:48

Heb je Avène al eens geprobeerd? Wel wat duurder maar werkt bij mij heel goed.
Ik heb ook een hele gevoelige huid waar bijna niks tegen helpt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:49

Ik ben dol op Weleda, erg fijn voor mijn droge huid. Er zijn verschillende cremes voor droge huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:50

Goedkopere cremes werken vaak het beste. Mijn huid is ook snel droog en wordt snel vlekkerig van cremes, de enige waar ik echt goed tegen kan is de creme van Oil of Olaz, in het witte potje met een roze verpakking. Het is de goedkoopste die zij hebben en die is heel fijn. Andere cremes, zoals huismerken, vind ik ook vaak fijn - maar het valt me op dat de cremes voor een normale huid vaak fijner zijn voor een droge huid en andersom.......... weird.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:53

Ik heb 't zelfde probleem....
Altijd ontzettend veel moeite om goede gezichtsproducten te vinden.

Als baby en jong kind had ik altijd al extreme uitslag van het minste product of shampoo of zeep.

Krijg gelijk schilfers bij de meeste creme's...

Ik heb nu sinds korte tijd een potje hydraterende creme van "Balea" , dat is het eigen merk van de DM in Duitsland.
Afbeelding

De tube daarvan is dan voor mijn huid weer waardeloos. Maar die creme is heerlijk licht, geeft goed hydratatie en absoluut geen enkele irritatie!

Heb in Nederland zo ongeveer alles geprobeerd wat er hier te koop is.
En sinds mijn ouders een paar jaar geleden naar Duitsland verhuisd zijn, haal ik altijd potten vol van 't spul naar Nederland, zodra we bij hun op bezoek zijn of zij bij ons komen.

Nog een bijkomend voordeel: het kost echt heeeeeelemaal niets...
Ik geloof 2 of 3 euro voor een pot.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:56

Oh jee, al 4 totaal verschillende antwoorden haha!
Volgens mij is het ook echt een kwestie van proberen, proberen en nog eens proberen...
Femke, is zo'n pot ook ergens op internet te bestellen?
Al zit je dan waarschijnlijk weer met mega verzendkosten..

[edit] ik kan natuurlijk ook gewoon even zelf zoeken naar een site :Y)
*gaat zoeken*

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:02

ik gebruik vaak aftersun :+ blauwe glanzende fles van Garnier. glibbert alleen zo als t wat nat wordt en duurt wat langer voordat het is ingetrokken.
ook heb ik sinds kort van H2O een hydraterende body gloss. heerlijk spul :) met 2a3 keer sprayen kan ik m'n hele arm insmeren (m'n moeder die geen droge huid heeft had al ruim genoeg aan 1x sprayen) en strekt snel in en plakt niet/geeft niet af en zorgt ook nog eens voor een mooie glanzende huid :)

het is inderdaad echt een kwestie van uitproberen. wat je kan doen is bij de drogist langsgaan en vragen of ze nog monstertjes hebben of dat je wat mag testen. scheelt een boel geld.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 21-06-12 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:02

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-12 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:03

Ik heb van mezelf dan wel eerder een vette dan een droge huid, maar ik gebruik de gezicht & body crème van Zwitsal :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:03

Mijn schoonzusje heeft hetzelfde als jij en zij gebruikt Weleda.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:22

Louis Widmer is fijn, Zarqa ook. Heb ik momenteel en gaat prima. Heb ook een hele droge en gevoelige huid. Veel merken verdraag ik niet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:26

Ik gebruik een creme van sebamet, met urineum erin. En soms brand dat ook best wel, en word mijn hoofd ook rood. Maar zolang het werkt, blijf ik het gebruiken. Ik haal dat bij de DM in Kleve. En is niet goed koop (10 euro per potje) Maar bij mij werkt het wel goed!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:06

aslo schreef:
Louis Widmer is fijn, Zarqa ook. Heb ik momenteel en gaat prima. Heb ook een hele droge en gevoelige huid. Veel merken verdraag ik niet.

Hier een écht Louis Widmer fan!
Het is geen extreem dure cremeen als je een echt droge huid hebt werkt de Remederm lijn van hun perfect! Mijn huid is ook behoorlijk gevoelig, ROC is voor mij al te branderig...
Sinds ik deze creme gebruikte is het helemaal goed gekomen. Eerst deed ik 's morgens en 's avonds de Remederm creme, daarna 1 x per dag Remederm en 1 x per dag de gewone lijn en nu gaat het al zo goed dat ik alleen nog maar de gewone creme van hun gebruik!
Tevens hebben zij een hele zachte make-upreiniger, stick tegen puistjes/mee-eters, een tonic zonder alcohol, een hele zachte scrubpeeling en een fijne gezichtsreiniger!
Ik ben helemaal om en gebruik nu, naast bovenstaande, ook nog eens de handcreme en lippenbalsem van hun (die glanst ook nog eens heel mooi!). Ach ja, ze hebben een complete lijn en ik wil niet anders meer!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:09

ik heb normaderm van vichy... heb zelf een heel gevoelige huid en deze creme is echt superfijn..je kan proefzakjes vragen bij de apotheek!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:15

Weleda, Dr. Hauschka en Zarqa zijn fijne schoonheidssproducten.

Voor Vichy zou ik never nooit gaan. Ik heb laatst een heel artikel gelezen over hun, er zou een rechtszaak tegen Vichy lopen ivm dat ze gewoon hele goedkope producten verkopen als dure Vichy.

Daarbij zit in Vichy veel parabenen en ander rotzooi wat de huid juist afsluit in plaats van goed te onderhouden. Tuurlijk, wat goed voelt moet je vooral blijven gebruiken.

Ik ben zelf tevreden over Weleda en Dr. Hauschka, dit zijn eerlijk en natuur zuivere producten waar ik nog zeer weinig klachten over heb gehoord betreft het reageren van de huid.

Als je een droge huid hebt zou ik voor een rozencreme gaan, deze trekt mooi in de huid en voed je huid heel erg goed. Dr. Hauschka is 100% natuurzuiver, en kan ik je echt aanbevelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:16

ik vind louis widmer ook wel heel fijn qua cremes :) !

verder is het raar; maar mijn veels te droge huid is heel erg opgeknapt door die clean-pods van l'oreal (gezichtsreiniger met zo'n borsteltje) en dan de roze versie ( voor de droge en gevoelige huid :P ) ... Om de één of andere reden hydrateert dat bij mij als een malle. M'n huid voelt nu soms zelfs vet aan :=

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:16

wist ik dus niet. maar het spul is wel erg fijn! dus hou het er toch maar bij!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:22

Toch ook even, ben zelf zo blij verast met mijn super goedkope aankoop..
Na van alles te hebben geprobeerd: garnier, sebamed(die bevoel mij ook> wél echt het kleine tubetje gezichtscreme) vichy..ben ik helemaal tevreden met de 24hrs moisturising gezichtscreme van CIEN. Het huismerk van de LIDL.

Was boodschappen doen en zag het staan, gekocht en sindsdien heerlijk fris, zacht en gehydrateerd gevoel. Voor die paar euro echt het proberen waard, hopelijk pakt die bij jou net zo fijn uit als bij mij.
Ik heb het roze potje dus.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:26

ik gebruik cacaoboter voor m'n hele lijf ook gezicht, geen rare stoffen met vitamine e en helpt littekens vervagen, ook ideaal als after sun of voor na het scheren (wel een vette creme) zit in een flinke pot bij de meeste drogisterijen wel verkrijgbaar.

die cien van de lidl werkte bij mij ook erg brandend en trekkerig en staat nog steeds onaangeraakt op het schapje was geen succes voor mij en hij ruikt ook sterk.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:54

Ik heb ook een verschrikkelijk droge huid, deze winter was het echt heftig, rode droge plekken en schilfertjes en alles, heb van alles gesmeerd, maar niets hielp voldoende. Nu heb ik dagcreme van louis widmer, voor de droge huid, en hij werkt echt geweldig! Mijn huid is nu heel mooi egaal en zacht, zonder vet te worden.