sport probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

sport probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:48

Ik heb ooit pfeifer gehad, daar na ging vermoeidheid met ups en downs.De laatste jaren is het verergerd en niemand weet waarom. Ik heb een traag werkende schildklier, en wil 10 kilo afvallen.Afvallen is moeilijk, gewoon omdat ik maar minimaal afval.Ik ga daarom naar de sportschool,eerst op de loopband een half uur flink doorlopen,daarna bovenbeen spieren tarinen en en dan nog wat arm trainingen.Thuis aangekomen ben ik uitgeput, dat blijft zo. Conclusie ik lever energie in en krijg er geen energie voor terug.Afvallen zonder wat extra beweging dat gaat niet, ben ik veel te zwaar? Nee dat niet maar heb wel overgewicht.Vakantie staat voor de deur,en dan komen de vakantie kinderen uit Duitsland weer.Sportschool kan ik dan niet naar toe, want ik wil er echt voor ze zijn. En niet dat ik alles op de atomatische piloot doe.Pffffffffffff herkend iemand dit?

Anoniem

Re: sport probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:49

Ik zou hiervoor naar de huisarts gaan, misschien werkt je schildklier niet voldoende en heb je er medicatie voor nodig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:53

Ik heb midicijnen daar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:54

Ok, dan zou dat niet zo moeten zijn, maar evengoed eens de ha aanspreken hierover, misschien heeft het wel met elkaar te maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:55

Ben bij een internist geweest die weet het ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:56

Dat is dan wel raar. Heb je het sporten wel opgebouwd? Dus rustig begonnen en steeds wat meer doen? Misschien kun je een begeleider vragen bij de sportschool, die gaat met jou kijken wat voor jou het beste schema is.
Zelf kan ik momenteel ook bijna niet sporten, ik krijg al spierpijn als ik er aan denk. Bij mij komt dat door psychische problemen, stress en spanning.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:58

Nee ben rustig begonnen en heb vandaag ook niet te gek gedaan. Spierpijn heb ik bijna niet gelukkig maar.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:53

Krijg je ook begeleiding bij het sporten? Ik ben na mijn pfeiffer ook nooit helemaal opgeknapt en heb veel pogingen gedaan om te sporten maar iedere keer moest ik afhaken wegens mijn vermoeidheid. Ik ben nu 2 maanden onder begeleiding aan het sporten op de sportschool en bouw alles heel langzaam op en tot nu toe gaat het goed! Soms kom ik wat vermoeider terug maar meestal levert het me alleen maar energie op!

Mijn schema is zo begonnen:
10 minuten fietsen op lage weerstand (geloof maar 40 of 50 watt) 70 rpm
Krachtcircuit met minste gewicht met tien herhalingen per apparaat
5,5 minuut crosstrainer op 70 watt
10 minuten lopen op 4 km/h

Na twee maanden doe ik dit:
12 minuten fietsen op 75 watt op 85 rpm
Krachtcircuit met ietsje meer gewicht 20 herhalingen per apparaat
1 spiergroep er uit gepikt (nu de buik) op iets meer gewicht nog eens 20 keer en dan 2 sessies
10 minuten crosstrainer op 70 watt
12 minuten lopen op 5,6 km/h en dan heuvelprogramma

Nog niet gek veel vooruit maar al met al ben ik nu wel een uurtje aan het sporten. Ik moet niet te lang achter elkaar hetzelfde apparaat doen, dan verzuren mijn spieren en raak ik echt uitgeput.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:07

Absoluut met een schema sporten dat is opgesteld door een fitnessinstructeur!
Het liefst nog een fit-test doen maar ik weet niet of dat in jouw sportschool mogelijk is.
In mijn sportschool kun je een fietstest doen waar ook wordt gekeken naar ademhaling (en hartslag uiteraard).
Wordt meteen gemeten en gewogen, vetpercentage gemeten.
Dan moet je fietsen tot je er nog net niet bij neervalt :+ en aan de hand van alle resultaten wordt een schema opgesteld.
Door dat schema ga je opbouwen, ook in energie. Je krijgt dan zoals dat heet supercompensatie, betekent heel simpel dat je uiteindelijk meer energie krijgt van het sporten.

Maar goed, dan moet dat wel mogelijk zijn in je sportschool.
Zo niet, met een trainer aan de gang.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:24

Ik heb toen bewust geen fit-test kregen omdat dat mij zo zou uitputten dat ik daarna 3 weken niets kan :P