Hoe het beste je haar verzorgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Hoe het beste je haar verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 21:53

Tja, we kennen allemaal de honderden reclames waarin een enorme verscheidenheid aan haarproducten wordt aangeprezen.
Shampoo, cremespoeling, wax, mouse, haarmaskers...

Maar... hoe verzorg ik mijn haar nu het beste?
En welk merk?

Ik was op dit moment dagelijks, soms 2 keer per dag mijn haar.
Niet zo goed voor mijn krullende geverfde haar waarschijnlijk, maar als ik wil dat het enigszins fatsoenlijk zit moet ik wel douchen en daarbij shampoo en cremespoeling gebruiken. Anders pluist het alle kanten op :D
Ik vind John Frieda onwijs fijn, maar toch wel aan de dure kant..

Dus kom maar op met die tips! :D

Polly
Moderator Algemeen

Re: Hoe het beste je haar verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:01

gewoon nat maken volstaat niet?
Ik heb lang haar en moet het eigenlijk dagelijks wassen maar als ik een dag vrij heb en niks belangrijks moet sla ik het heel graag een dagje over en draag het in een knot oid. Zo vaak wassen is zooo slecht voor je haar en dat merk ik ook. Vorig jaar ben ik een week ziek geweest en toen heb ik na dag 3 alleen even onder een straaltje water gestaan en nog niet mijn haar gewassen, het zag er niet uit maar de weken erna was het wel veel glanzender en zachter en kon ik minder vaak wassen.

Wat ik nu doe:
dagelijks wassen en cremespoeling en dan omhoog in een handdoek.
Als ik zelf afgedroogd ben handdoek loshalen en andrélon care & repair creme erin, in laten werken, uitborstelen en in een vlecht. Als ik een beetje normaal slaap is het 's morgens nog redelijk handelbaar.

Ik rij veel motor voor mijn werk en zorg dan dat mijn haar altijd onder mijn trui/jas zit zodat het niet stuk wappert.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:04

Ik heb ook een tijdje John Frieda gebruikt, maar vond het inderdaad ook wel duur worden.

Ik gebruik nu Guhl of Herbal, ook erg fijn. :) Als ik krullen wil, gebruik ik geen conditioner want daar wordt het te slap van zeg maar. Als ik het ga stylen, gebruik ik wel conditioner. En daarna spul voor het stylen. Bij krullen doe ik er alleen mousse in.

Ik was het ongeveer om de dag. :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:14

Mijn haar is tot net boven mijn kont, als ik internet moet geloven doe ik veel dingen fout :')
Ik was het elke dag (ivm werk op dierenasiel) dan doe ik er shampoo in en af en toe crémespoeling, daarna ga ik met mijn haar onder de koude kraan staan. Dan kam ik mijn haar uit ( als het nog nat is! )
doordeweeks fohn ik mijn haar nooit, in het weekend wel omdat ik dan vaak daarna nog op stap ga, ook gebruik ik dan de stijltang om mijn haar stijl te maken of juist te laten krullen.
Ik was het met andrelon volume&cair of iets met stijlvol nog iets ook van andrelon, doe er nooit créme oid in.
Af en toe doe ik er een maskertje in, zo eens in de 2 maanden als ik daar tijd voor heb. :P
Ik ga overigens dagelijks met de brommer naar het werk en dan wappert mijn haar gewoon los mee, wist niet dat dat slecht was?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:18

Veel wassen is slecht voor je haar, probeer dat uit te rekken.

Bijna alle shampoos bevatten sulfaten en parabenen. Die zorgen ervoor dat er een glad laagje om je haar heen komt, maar dat droogt je haar van binnen uit.

Beter is shampoos dus zonder dat spul, bijvoorbeeld shampoo van de tuinen. Yes to.
Voor de rest zou ik focussed even pben, die kan je alles uitleggen!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:24

Is er hier eigenlijk een algemeen topic over? Want ik heb nogal wat vragen over kleuringen enzoverder. :p Best grappig, ik ging juist zoeken naar een haartopic, blijkt er net eentje aangemaakt te zijn ;).

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:33

magli: [MW] Haar/Haarverf deel 4

Google eens op no-poo of condition only hairtreatment. Vooral met krullen kan het erg goed werken om te stoppen met wassen. Niet dat je nooit meer je haar schoonmaakt, maar wel dat je geen shampoo meer gebruikt.

Wat neroo al zei, traditionele shampoo is niet goed voor je haar, ook al merk je dat niet onmiddellijk. Ik gebruik zelf wel shampoo, maar een zeep, parabeen sulfaat vrije variant. Nu ik niet meer mijn oude vertrouwde Herbal gebruik hoef ik mijn haar nog maar 1 a 2 keer in de week te wassen en is het voller en mooier (minder pluis) geworden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:50

ik was het eens in de drie dagen en gebruik nu al weer een maand of drie aussie anti frizz shampoo en conditioner en heb krullend haar , wel grove krul, maar onderin mijn nek ook echt wel pijpenkrullen etc

merk dat ik echt wel moet uitkijken met producten met siliconen etc er in , dan gaat het onwijs pluizen ...
toevallig van de week een keer gewassen met frieda spul voor doodbehandelt haar want daar had ik een proefje van , nou de dag er na kon ik weer wassen met mijn eigen shampoo want het ploos als een idioot :=

en niet te vaak wassen, want dan word het ook een pluisbende en word het ook nog eens snel vet

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:58

Ik was mijn haar 1a2 keer in de week, maar ook echt zo min mogelijk.. Af en toe gooi ik er wat care&repair doorheen van andrelon maar dit omdat mijn haar in korte tijd meerdere keren geverft is(heel verhaal, verkeerde kleur e.d.) verder gebruikte ik eigenlijk nooit care&repair van andrelon. Wel tegen pluizen gebruik ik ook care&repair, van huismerk kruidvat, doorzichtig pompje met doorzichtige gel achtig, dat even aanbrengen en werkt gegarandeerd, pluis weg en een gezonde glans in t haar :j
Zoals afgelopen winter erg veel gebruikt omdat het toen echt veel pluisde..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:18

Ik was mn haar om de 3 dagen, laat er dan een nacht een maskertje inzitten, spoel t 's ochtends uit en dan nog een cremespoeling erin en dan blijft het redelijk in leven.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 12:26

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb niet het idee dat mijn haar heel ongezond is door het vele wassen.
Sommige periodes wat meer pluis en wat droger, maar ik moet nu ook nodig naar de kapper in verband met dode punten.
Toch op jullie aanraden een andere shampoo gekocht.
Heb cocos shampoo en conditioner en een serum van Inecto gekocht, iemand ervaring mee?
Volgens mij is deze siliconen en parabenen vrij.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:29

Ik heb een beetje het zelfe probleem als jou.
Een flinke bos krullen. Of ik martel het met de stijltang.

Ik gebruik Braziliaanse producten. Niet zo duur, en het werkt super. :)

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:31

Ik heb shampoo van Garnier, Intens repair ofzo?? :P Is met Olijfolie en nog 2 olieën. Word je haar heerlijk zacht van..

Oja misschien dat iemand het antwoord op mijn vraagje weet ;)

Ik heb een plukje haar, die nooit wil meewerken, elke ochtend moet de stijltang er in omdat hij altijd opzij gaat krullen (Pipi Langkous idee)
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Elke dag me haar stijlen is ook niet alles..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 19:09

Ohhh mijn haar voelt zaaaacht!!
En het glimt en mijn krullen zijn mooi haha, wat een fijn spul!

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:02

Niet je haar te vaak wassen. En als je het wast uitspoelen met koud water. Krijg je mooi glanzend en niet vervelend haar van.