Tand Trekken :((

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesfriend

Tand Trekken :((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 18:54

Ik moet 22 augustus tand(en) laten trekken.
Het duurt nog lang maar toch vind ik het echt niet leuk.
Iemand ervaring?
Doet het pijn?
Krijg je een spuit of ''drankje''? Of is dat verschillend?

Brrr, ik vind het echt niet leuk! En heel eng...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:43

Bij mij is 1kies en 1 tand getrokken. Gewoon verdovingsspuiten gehad :-)
Heb nog nooit van een drankje gehoord?
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 20-06-12 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Horsesfriend

Re: Tand Trekken :((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 19:45

zeer?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:47

je krijgt een spuit,
en het geluid als de tand word getrokken is wel even raar.
de verdoving voelt ook wel vreemd.

bij mij deed het niet echt pijn, alleen het prikje voel je even

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:49

Ik vond het geen pijn doen :-)
Wel wat gevoelig, maar mijn kies was ontsoken, daarom werd ie ook getrokken.

De spuiten voel je amper. Sommige plekken zijn wat minder fijn, maar het is niet vreselijk pijnlijk ofzo :-)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:14

In totaal zijn er 9 getrokken bij mij :P (4 kiezen, 4 verstandskiezen en een 'late' melktand) door de jaren heen... het is naar, maar ook zo voorbij, de laatste keer was 2 weken geleden (verstandskiezen) en ik stond letterlijk na 10 minuten weer buiten, de napijn is wat dat betreft irritanter, er zit toch een gat in je mond... en nu heb ik het geweldige effect dat er constant etensresten in de gaten zitten haha, maar echt pijn heb ik niet gehad nee :)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:28

Pijn van het trekken, duidelijk 'nee' daarna is het wel wat irritant en vooral ongemakkelijk. Ik had best een stijve mond (alsof er tegenaan geslagen was) en praten vond ik de eerste 24 uur niet zo fijn. Eten was door de verdoving de eerste uren echt niet te doen en wat fatsoenlijk proberen te drinken door een rietje ook lastig. En dan zal ik m'n gezever bijna vergeten :+o (door de verdoving ;-) ) Het trekken viel me echt mee ondanks dat ik er door eerdere ervaringen (toen ik veel jonger was) echt tegenop zag. Laat het gewoon over je heen komen en de eerste uren is het vooral erg lastig (nog klein beetje nabloeden kan gebeuren) en als de verdoving eruit is voelt het wat beurs. Paar dagen later heb je er geen last meer van. Sterkte ermee, het valt best mee!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:32

Ik heb geen tand laten trekken, maar heb wel 2 keer een kaakoperatie gehad. Hiervoor werd ik alleen plaatselijk verdoofd (wat ik vreselijk vond omdat ik doodsbang ben van prikken). Dit was niet echt pijnlijk, het prikje voelt alleen wel vervelend (en nouja, ik was wel in paniek maar dat komt dus omdat ik bang ben van prikken).
Zo'n plaatselijke verdoving verdooft het ook echt helemaal, je voelt er niets meer van, hooguit druk. Ik heb dus geen ervaring met tanden trekken dus ik kan je daarover specifiek niets vertellen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:38

Bij mij is er een kies getrokken (melkkies die door midden was gebroken en waar een 'volwassen' kies onder bleek te zitten). :)
Kreeg eerst een paar verdovingsspuiten, en toen die verdoving werkte werd de kies getrokken. Van het trekken zelf heb ik niks gevoeld, je hoort alleen een soort gekraak, en voor ik het wist was de kies eruit.

Heb daarna ook helemaal geen last gehad. Het bloedde alleen iets, dus heb een half uurtje met een stoort tampon in m'n mond gezeten. (Jaja, lekker charmant.. :+) En verder was m'n tandvlees wel iets gevoelig, maar voor de rest kon ik gewoon eten en normaal praten.

Al met al klinkt het enger dan dat het is. Gewoon rustig over je heen laten komen, het komt allemaal goed.
Succes! :)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:39

ik heb 3 kiezen laten trekken, vond het alle keren doodeng maar nooit deed hjet pijn :P heb het ook liever niet hoor, en als ze trekken is het idd een raar geluid, haha maar voor je het weet ben je al klaar :O

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:26

Ik heb er maandag 3 laten trekken. Wang is momenteel dik en blauw en ik zie er niet uit, maar qua pijn is het goed te doen. Heb vanmiddag zelfs al weer wat chips kunnen eten :D

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:29

bij mij ook een kies laten trekken, moest omdat er niet genoeg ruimte was ofzo voor mijn andere tanden.

ik heb een spuit gekregen en ik voelde helemaal niks meer!
de tandarts zat een beetje aan me tand te draaien en trekken enzo en ineens had ze hem en toen dacht ik: huh is ie er nu al uit? geen pijn? hoe kan dit?

nouja rest van de dag wel last van de verdoving beetje gehad maar het is niet eng (uiteindelijk :+ )

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:31

meganproperx schreef:
bij mij ook een kies laten trekken, moest omdat er niet genoeg ruimte was ofzo voor mijn andere tanden.

ik heb een spuit gekregen en ik voelde helemaal niks meer!
de tandarts zat een beetje aan me tand te draaien en trekken enzo en ineens had ze hem en toen dacht ik: huh is ie er nu al uit? geen pijn? hoe kan dit?

nouja rest van de dag wel last van de verdoving beetje gehad maar het is niet eng (uiteindelijk :+ )

Eng valt inderdaad mee, ik moet nog terug voor 3 kiezen aan de andere kant. Heb me voorgenomen om nu geen hyperventilatie aanval te krijgen (terwijl ik helemaal niks voel :'), kan er alleen niet tegen dat ik niet 'in control' ben) :+
Het valt echt heel erg mee!

Haal wel wat van die koelcompressen, dat voelt echt fijn als je wang erg dik wordt!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:35

Ik heb eens 4 tanden tegelijkertijd moeten trekken en daarna 3 voor mijn beugel toen der tijd. En in zn totaal zo'n 11 of 12. Dus ik weet er wat van :')

Je krijgt eerst een spuitje, het ergste was nog die bittere vieze smaak, spuit zelf voel je niet echt.
Dan moet je even wachten en al snel kun je niet meer praten zonder te kwijlen door je wang en lippen die helemaal verdoofd zijn. Kwartiertje wachten ofzo en dan trekken ze de tanden er uit. Doet opzich niet zeer, voelt alleen erg vervelend. Daarna krijg je een watje in je mond gepropt en mag je weer naar huis :D

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:06

Ik vondt de bloed smaak het ergst heb 4 kiezen voor me beugel laten trekken 1 melk kies want die wilde er niet uit en er lagen 2 verstands kiezen onder in me kaak die hebben ze er uit gehakt. Het viel wel mee ik heb twee keer flinke pech gehad maar dat ga ik veder niet vertellen wil niemand bang maken :x