hypoallergeen make up, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

hypoallergeen make up, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 12:13

Jaren geleden, toen de wereld nog plat was en sex vies droeg ik wel eens make up. Als ik de foto's terug kijk kon ik er overigens helemaal niks van :P Omdat ik in die tijd een allergische reactie begon te ontwikkelen voor make up ben ik gestopt het te gebruiken. Mijn huid kan het prima hebben. Het zijn mijn ogen die erg gevoelig zijn. Op een gegeven moment waren mijn ogen zo gevoelig dat ik niet meer uit kon door de rook (direct dikke rode ogen, het gevoel alsof mijn oogleden van schuurpapier waren). Hier ben ik gelukkig wat overheen gegroeid maar nog steeds heb ik ogen die wat gevoelig reageren. Aircondictioning bv doet zeer, en als ik slecht heb geslapen voelen ze de hele dag wat droog.

Nu wil ik weer wat make-up gaan dragen. Ik heb in het verleden wat make up gehad van Yves Rognogwattes maar ook daar reageerde ik op. Maar dat is natuurlijk alweer wat jaren geleden. En toen waren mijn ogen wel heel fel in hun reactie. Ik was afgelopen zaterdag naar de Etos geweest, make up gekocht maar toen ik thuis kwam had ik pijnlijke ogen door de 'monstertjes' die op mijn gezicht gesmeerd waren. Dus die breng ik straks weer ongebruikt terug.

Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem en welke huidige make up (proefdiervrij) zou voor mij geschikt zijn.

Zinn

Re: hypoallergeen make up, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:36

Bij onze apotheek verkopen ze zulke make up, heb geen idee van welke merken ofzo, maar misschien kan je daar eens gaan kijken?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:40

Je moet even kijken, maar volgens mij is Clinique een goed merk daarvoor. Ik heb ook last van allergiën en gebruik eigen alleen Clinique en wat YSL, maar dan kost het ook wel wat...

www.clinique.nl heeft vast meer info voor je.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:34

Je kunt ook gaan kijken naar producten van Oriflame, erg fijne producten! Gebruik het zelf ook al een paar jaar, heb zelf niet echt een gevoelige huid, maar veel mensen met een gevoelige huid, ook rondom ogen hebben met Oriflame erg weinig tot geen last ervan.

http://nl.oriflame.com/

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:19

Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem en zij gebruikt altijd theater make up.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:55

Op www.proefdiervrij.nl kun je zien welke fabrikanten make-up niet op dieren testen. Tegenwoordig doet Yves Rocher dat ook niet meer, maar ik weet niet of het hypoallergeen is. Wellicht kan de Bodyshop of Rituals wat voor je betekenen?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:07

Ik denk dat je allergisch bent voor en van de (chemische) stoffen. Misschien moet je eens natuurlijke makeup proberen. Is er niet veel en meestal wel wat duurder maar als het werkt... Op greenbeautyblog.nl staan wel een aantal dingen, kijk daar anders eens op.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:53

Niet helemaal ontopic, maar tegen droge ogen bestaan heel fijne oogdruppels (Duratears). Kan je bij de apotheek halen, kosten niet veel, en kan je druppelen wanneer je wilt. Het zijn als het ware 'neptranen' die de vochtproductie van je oog wat op gang helpen. Misschien kan je daar eens naar informeren, wellicht helpt het? :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 09:56

@Szan, bedankt voor het meedenken. Maar ik heb geloof ik zo'n beetje alle mogelijke 'neptranen' al gehad. Het was namelijk op gegeven moment zo erg dat ik bijna constant rond liep met pijnlijke ogen. Neptranen verzachten het heel even, maar eigelijk zou ik ze constant moeten gebruiken wil ik er echt baat bij hebben. "gelukkig" ben ik er al wat aan gewend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:02

Clinique wordt inderdaad altijd aangeraden bij gevoelige ogen, alleen kreeg ik daar juist extra last van :')

Denk dat het een kwestie van uittesten is.
Neem in ieder geval geen waterproof mascara ;)

Bij mij werkt Lancome nog steeds het beste.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:05

Yves Rocher heeft zijn producten nog nooit op dieren teste, hij was de eerste van alle verzorgingsproducten ter wereled die proefdiervrij ging.
Helaas dit er in sommige producten wel dierlijke materialen zoals parebenen.

Dhr Hauschka heeft ook een natuurlijke lijn met make-up

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:06

Ik heb zelf een ontzettend gevoelige huid, maar dan weer geen gevoelige ogen. Ik gebruik sinds een jaar producten van Sisley en ben er super tevreden over, behalve dan over de prijs :$

Maar zij hebben ook make-up, zelf dus nog nooit geprobeerd, maar misschien is dat wat voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:34

yves rocher is van de PETA lijst gehaald...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:37

Ik heb precies hetzelfde, mijn ogen verdragen ook geen make up. Heel soms gebruik ik het wel eens en dan heb ik het van Clinique maar ook daar krijg ik na een paar uur wel rode ogen van. Vroeger gebruikte ik wel eens wat van het merk Roc dat ging ook wel redelijk. Maar ik heb nog niets gevonden waar ik echt goed tegen kan, heb echt heel veel (dure) merken geprobeerd. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de tips die je krijgt in dit topic.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:06

annebe schreef:
Yves Rocher heeft zijn producten nog nooit op dieren teste, hij was de eerste van alle verzorgingsproducten ter wereled die proefdiervrij ging.
Helaas dit er in sommige producten wel dierlijke materialen zoals parebenen.

Dhr Hauschka heeft ook een natuurlijke lijn met make-up

Dat klopt niet, Yves Rocher heeft vroeger wel degelijk op dieren getest. Door de vele protesten zijn ze proefdiervrij gaan werken en werden ze een van de eerste leveranciers van verzorgingsproducten die overstag gingen. Misschien ben je in de war met The Bodyshop, want die was inderdaad de allereerste die van meet af aan proefdiervrij werkte. ;)