Omdat ik in die tijd een allergische reactie begon te ontwikkelen voor make up ben ik gestopt het te gebruiken. Mijn huid kan het prima hebben. Het zijn mijn ogen die erg gevoelig zijn. Op een gegeven moment waren mijn ogen zo gevoelig dat ik niet meer uit kon door de rook (direct dikke rode ogen, het gevoel alsof mijn oogleden van schuurpapier waren). Hier ben ik gelukkig wat overheen gegroeid maar nog steeds heb ik ogen die wat gevoelig reageren. Aircondictioning bv doet zeer, en als ik slecht heb geslapen voelen ze de hele dag wat droog. Nu wil ik weer wat make-up gaan dragen. Ik heb in het verleden wat make up gehad van Yves Rognogwattes maar ook daar reageerde ik op. Maar dat is natuurlijk alweer wat jaren geleden. En toen waren mijn ogen wel heel fel in hun reactie. Ik was afgelopen zaterdag naar de Etos geweest, make up gekocht maar toen ik thuis kwam had ik pijnlijke ogen door de 'monstertjes' die op mijn gezicht gesmeerd waren. Dus die breng ik straks weer ongebruikt terug.
Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem en welke huidige make up (proefdiervrij) zou voor mij geschikt zijn.