wat gebeurt er met hart tijdens clonische epilepsieaanval?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kez2012

wat gebeurt er met hart tijdens clonische epilepsieaanval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:05

Hallo,
Weet er iemand wat er gebeurd met je hart als je een zware epilepsieaanval (clonische fase = schokfase) gebeurt? trekt deze ook in kramp? of blijft hij op gewoon tempo gaan? of versnelt het hart?

Onali

Re: wat gebeurt er met hart tijdens clonische epilepsieaanval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:06

Volgens mij versneld de hartslag, maar verkrampen niet. Anders waren er heel wat mensen overleden.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:01

Kan het zo ook niet vinden op internet..

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:08

Mijn cliente heeft een versnelde ademhaling bij een clonische aanval haar pols zal ook wel versneld zijn dan heb dit nog nooit gevoeld bij haar omdat prikkels haar langer en heviger in de aanval laten. Blijf je bij haar en hou je haar goed in het oog komt ze er beter uit dan als je aan haar gaat zitten dan heb je kans dat ze in een status epilepticus blijft zitten en die duurt bij haar vaak 24 tot 48 uur. Meestal heeft ze een tonisch-clonische aanval.

Cliente heeft een zware verstandelijke beperking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:15

Mijn zoon had altijd een versnelde hartslag tijdens een aanval.Ik weet dat het ambulance personeel voornamelijk bezorgd was om zijn lichaamstempratuur.waarom weet ik eigenlijk niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:16

Die kan heel snel omhoog gaan en de hersenen aantasten.

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:45

Hoe komt het dat tijdens de clonische fase je nog kan ademen? zijn je longen dan niet verkrampt?
En weet iemand Waarom je hart dan sneller gaat beginnen slaan? (is hier een reden achter?)
mvg

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:02

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:40

Tijdens de tonische fase stopt je ademhaling, tijdens de clonische fase komt je ademhaling weer op gang. Het verkrampen gebeurd tijdens de tonische fase, deze fase is het schadelijkst voor je lichaam, de clonische fase ( het schokken ) ziet het ergste uit maar is minder erg. Het probleem van de tonische fase is dat er zuurstofgebrek optreed doordat je niet ademt, als deze fase daarom te lang duurt of dat je meerdere aanvallen achter elkaar hebt krijgt je lichaam te weinig zuurstof waardoor er beschadigingen optreden in oa je hersenen.

Tijdens de clonische fase gaat je hartslag wel omhoog omdat dit veel vraagt van je lichaam ( bij inspanning gaat altijd je hartslag omhoog). Je hart stopt echter tijdens hele insult niet.