Gebroken been

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rosalinda91

Gebroken been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:31

Ik weet niet of het hier goed staat maar dat hoor ik dan wel :-) .

Ik ben zaterdag van me paard gevallen en mijn paard heeft toen op me been gestaan en is nu gebroken.
Hier kan hij natuurlijk niks aan doen. Maar mijn vraag is hebben jullie je been al is gebroken? En hoelang duurde het dan voordat je weer ging rijden? Ik ben namelijk bang als mijn been genezen is en weer ga rijden dat ik het dan weer kan breken door de druk omdat ik dan me kuiten aan span enz.. Graag hoor ik jullie reactie en ervaring hier mee!

Judje

Re: Gebroken been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:37

Het kwam bij mij dan wel niet door een val van een paard, maar toen ik 4 was heb ik mijn linker bovenbeen op meerdere plaatsen gebroken gehad, waarvan één zelfs diagonaal door het bot heen.
Toen reed ik ook nog geen paard, maar heb ik wel een aantal weken in het gips gezeten, daarna nog een aantal weken rustig aan moeten doen en toen voelde het weer als vanouds!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:40

Ik ben getrakteerd op een rondje ziekenhuis met operaties en pinnen etc. Alles bij elkaar heeft het anderhalf jaar geduurd voordat ik zonder krukken kon lopen. Ookal zat ik binnen een half jaar alweer op de vertrouwde rug van een paard. Maar het ligt er wel aan wat je onder rijden vind vallen. Echt fulltime rijden of vindt je 20 min stappen bij wijze van spreken ook al goed. Ligt er naár tuurlijk ook wel aan wat je broken hebt maar ik denk iets onder in je been als je voet over je kuiten hebt.

rosalinda91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:44

Ik heb mijn onderbeen allebei me botte gebroken :-( .
Wat ik doe of deed voordat ik viel was reining rijden. Krijg ook om de week les van sandra meijer uit eersel. Dus als o weer een beetje de ouden ben wil ik dit ook zeker weer hervatten. Heb zelf me paard thuis dus paard lief heeft ook een paar weekjes vakantie.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:01

RUI -> MW

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:05

Als ik jou was zou ik het hier zowiezo met de arts over hebben, maar luister vooral naar je lichaam. Als het te veel pijn doet gewoon niet doen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:08

Het lijkt me het verstandigst dat je pas gaat rijden als je binnenshuis zonder krukken kunt lopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je botten de belasting aankunnen.