Vandaag had ik dus mijn wekker gezet om 7:00, aangezien ik vandaag een practicum heb en ik er nog wat dingen voor door moest nemen. Eer ik wakker was was het... 10:15! En dit is niet de eerste keer, ik verslaap me echt minimaal 1-2x per week en dan ook echt goed. Ik heb al 2x een tentamen gemist doordat ik er simpelweg doorheen geslapen ben, om maar niet van alle colleges te spreken..
Nu zullen velen denken: dan neem je toch gewoon een extra wekker? Nou, zo simpel is het niet
Daar heb ik dus het geld niet voor. De wekker op mijn telefoon vertrouw ik niet, volgens mij gaat die regelmatig gewoon niet af. Daarnaast heb ik de gewoonte om irritant klinkende wekkers gewoon uit te zetten in mijn slaap (ja, echt). Zelfde geldt als ik hem verder weg zou zetten: oftewel ik zet hem in mijn slaap uit of ik slaap er gewoon doorheen. Nu heb ik een wekkerradio en die is niet irritant dus die zet ik niet uit, maar ik slaap er dus nog wel regelmatig doorheen. Al weet ik ook niet 100% zeker of hij wel altijd afgaat. Dat is ook zo irritant, ik kan het niet controleren als ik slaap. 
Ik denk dat de tijd dat ik ga slapen er wel mee te maken heeft, maar meer in de zin dat ik gisteravond vroeg ben gaan slapen en ik me nu heb verslapen, en als ik laat ga slapen word ik meestal op tijd wakker. Maar dan ben ik overdag weer moe dus dat heeft ook geen nut.
Ook heb ik geen huisgenoten die me kunnen wekken, en wil ook niemand ermee lastigvallen als in 'bel me wakker'. Ik vermoed ook dat dat niet gaat werken ivm wegklikken enzo

Maar goed, het is voor mij dus echt iets in en in frustrerend
omdat ik op het moment dat ik me verslaap kan ik niet denken 'he oliebol nu moet ik wakker worden!' En ik word er ook mega chagrijnig van. Wie heeft de gouden tip voor mij?
maar ik woon op 30 m2 dus dat vind ik een beetje klein voor een poezel

(ja ik ben echt van het type kanon-naast-afschieten)
Ik sta zelfs vaak een minuut voordat de wekker gaat al naast m'n bed