Ik ben het he-le-maal zat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Ik ben het he-le-maal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:44

Hoi:Y)

Vandaag had ik dus mijn wekker gezet om 7:00, aangezien ik vandaag een practicum heb en ik er nog wat dingen voor door moest nemen. Eer ik wakker was was het... 10:15! En dit is niet de eerste keer, ik verslaap me echt minimaal 1-2x per week en dan ook echt goed. Ik heb al 2x een tentamen gemist doordat ik er simpelweg doorheen geslapen ben, om maar niet van alle colleges te spreken..

Nu zullen velen denken: dan neem je toch gewoon een extra wekker? Nou, zo simpel is het niet :Y) Daar heb ik dus het geld niet voor. De wekker op mijn telefoon vertrouw ik niet, volgens mij gaat die regelmatig gewoon niet af. Daarnaast heb ik de gewoonte om irritant klinkende wekkers gewoon uit te zetten in mijn slaap (ja, echt). Zelfde geldt als ik hem verder weg zou zetten: oftewel ik zet hem in mijn slaap uit of ik slaap er gewoon doorheen. Nu heb ik een wekkerradio en die is niet irritant dus die zet ik niet uit, maar ik slaap er dus nog wel regelmatig doorheen. Al weet ik ook niet 100% zeker of hij wel altijd afgaat. Dat is ook zo irritant, ik kan het niet controleren als ik slaap. ^)

Ik denk dat de tijd dat ik ga slapen er wel mee te maken heeft, maar meer in de zin dat ik gisteravond vroeg ben gaan slapen en ik me nu heb verslapen, en als ik laat ga slapen word ik meestal op tijd wakker. Maar dan ben ik overdag weer moe dus dat heeft ook geen nut.

Ook heb ik geen huisgenoten die me kunnen wekken, en wil ook niemand ermee lastigvallen als in 'bel me wakker'. Ik vermoed ook dat dat niet gaat werken ivm wegklikken enzo :Y)

Maar goed, het is voor mij dus echt iets in en in frustrerend ^) omdat ik op het moment dat ik me verslaap kan ik niet denken 'he oliebol nu moet ik wakker worden!' En ik word er ook mega chagrijnig van.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Rachel_x

Re: Ik ben het he-le-maal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:47

Sparen voor een extra wekker? Een wekker koop je al voor 1 euro bij de Ikea :=

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:47

Misschien een kat nemen , die van mij maakt me elke ochtend om 5 uur wakker....... zou een moord voor een x uitslapen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:48

toch je verantwoording nemen.

Ik heb er ook altijd last van gehad en had op een gegeven moment 4 wekkers staat die 5 minuten na elkaar elke een ander geluid gaven op een gegeven moment word je dan wel wakker.
Had de wekkers ook overal staan.

En wat kost een wekker nu zeker als je kijkt op een rommelmarkt of kringloop

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:48

bij mij helpt het om mijn gordijnen open te laten, dan wordt ik vanzelf wakker van het licht, helaas werkt het niet als het winter is:P.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:49

Nogmaals, van 'irritante' wekkers word ik niet wakker, die zet ik gewoon uit in mijn slaap. Ik had meer zo'n standaard digitale jetzer in m'n hoofd, zo'n zwarte met rode cijfers.

Haha, een kat, gráág _O- maar ik woon op 30 m2 dus dat vind ik een beetje klein voor een poezel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:50

Als je een extra wekker wilt, je mag er een komen ophalen hoor. :Y) Weet alleen niet of die aan de eis wekker radio. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:50

PocoGaucha schreef:
bij mij helpt het om mijn gordijnen open te laten, dan wordt ik vanzelf wakker van het licht, helaas werkt het niet als het winter is:P.

Hmm ja dat is ook wel een idee. Ik heb alleen mijn raam op het oosten dus dat zou betekenen dat ik al om 6u wakker ben.
Vanmorgen werd ik ook wel wakker van het licht volgens mij (5u ofzo). Ik heb geen heel dikke gordijnen dus weet niet of het effect heeft.
Overigens ben ik toen weer gaan liggen, zo van 'ik kan nog twee uurtjes' :\

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:51

Is je slaapkamer helemaal verduisterd? Als dat niet het geval is, gewoon zorgen dat er licht binnen kan komen, vaak maakt dit je slaap al lichter waardoor je misschien niet meer door je wekker heen slaapt.
Ik zou toch gewoon ook de wekker op je telefoon ook gebruiken en verder weg leggen zodat je er enkel aan kan als je uit je bed komt.
Voor echt belangrijke dingen zoals tentamens e.d. zou ik toch voor de zekerheid vragen aan iemand om je wakker te bellen, dat is nu ook niet elke dag.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:51

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:52

Als je je irritante wekker aan de andere kant van de kamer neerzet, kan je hem moeilijk uitzetten in je slaap :P

Anoniem

wekker voor 1 euro bij de hema halen met pestherrie en niet naast je bed zitten maar ergens waarvoor je je bed uit moet om hem uit te krijgen. en idd niet je hele kamer verduisteren is ook goede tip.

tomnaat

kan je radio of misschien zelfs je tv niet ingesteld worden?
Ik sliep ook altijd overal doorheen en ik deed mijn radio instellen op volume hardverzakking. dit hielp zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:54

Ja zo'n mechanische wekker die tegen die belletjes aanslaat. En dan een paar in elke uithoek van de kamer . Dat je je bed echt uitmoet !

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:00

Wake Up Light van Philips?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:02

Lieve reageerders, ik heb al gezegd dat ik óók in mijn slaap wekkers uit kan zetten die aan de andere kant van m'n kamer staan. Ik schijn ook te slaapwandelen dus dat zou dat wel verklaren. En als hij ver genoeg staat dan slaap ik erdoorheen :j (ja ik ben echt van het type kanon-naast-afschieten)

Radio zet ik vaak wel hard ja, meestal werkt dit ook wel. Maar als ik hem zachtjes zet om huiswerk te maken, vergeet ik hem nog wel eens harder te zetten. Ik ga een postit briefje bij mijn bed plakken :j

@Talisa, ja zo'n ding wil ik echt wel graag! Maar dat kost, hoeveel, 90 euro? En ik weet niet of het werkt, dan vind ik dat een beetje veel geld := (ik zie het nog wel gebeuren dat ik gewoon een kussen op mijn hoofd leg en er alsnog doorheen slaap)

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:04

Magrathea schreef:
@Talisa, ja zo'n ding wil ik echt wel graag! Maar dat kost, hoeveel, 90 euro? En ik weet niet of het werkt, dan vind ik dat een beetje veel geld := (ik zie het nog wel gebeuren dat ik gewoon een kussen op mijn hoofd leg en er alsnog doorheen slaap)

Echt vroeger had ik echt het zelfde ik deed ook alles maar dan ook alles uit. incl de Philips lamp hihi deze kan niet hard genoeg zeg maar.(althans niet voor mij)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:04

Je kunt vast eentje tweedehands kopen voor de helft ofzo, of een keer eentje lenen van iemand om te kijken of het werkt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:06

op de lange duur werkt het het beste om een ijzeren slaapschema aan te gaan houden. Dus elke avond op dezelfde tijd naar bed en elke ochtend om dezelfde tijd eruit (jaaa dus ook in het weekend en vakantie). Dan gaat je lijf daaraan wennen en voel je je fitter en verslaap je je ook niet meer. Dat kan wat lastig zijn natuurlijk en als dat niet lukt zou ik toch investeren in 10 wekkers en die overal door je kamer heen plaatsen die afgaan om de 5 minuten. Misschien kun je er nog 2 in je slaap uitzetten al wandelend maar ik geloof nooit dat je dat lukt met 10..

Wake-up light schijnt bij veel mensen niet te werken trouwens, dan kun je echt beter met open gordijnen slapen. Lamp is veel te zwak

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:08

Hoe herkenbaar :') Ik heb een wake up light, daar word ik niet echt wakker van en heb mijn telefoon erbij, maar het volume staat dan ook op levensgevaarlijk :Y)
Dan nog krijg ik het voor elkaar om deze nog eens uit te zetten in mijn slaap. Gelukkig schrik ik wel op tijd wakker, dus ergens heb ik een automatische wekker in mij geloof ik :+

Je gaat ook gewoon op tijd naar bed? Misschien heb je ook wel meer slaap uren nodig?

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:09

Citaat:
Lieve reageerders, ik heb al gezegd dat ik óók in mijn slaap wekkers uit kan zetten die aan de andere kant van m'n kamer staan. Ik schijn ook te slaapwandelen dus dat zou dat wel verklaren. En als hij ver genoeg staat dan slaap ik erdoorheen :j (ja ik ben echt van het type kanon-naast-afschieten)

Mmm... Wat dacht je van deze?? Dan moet je echt je bed uit en hij is zonder knop!
*klik
Of deze, heeft ook geen knop!
*klik

Misschien je wekker in een kistje en het sleuteltje verstoppen?? :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:11

Ik zou even gaan sparen en voor een aantal wekkers erbij gaan.
Ik heb excact hetzelfde probleem als jij, en het enige wat helpt is tig wekkers.
Op mijn telefoon kan ik eindeloos wekkers instellen, echt wel 20 ofzo :+
Ik zet er dus 5. om de 5 minuten, die kan ik uitdrukken en snoozen wat ik wil,maar hij gaat gewoon door :') op een gegeven moment ga je er op liggen dat je er bij de laatste wekker echt echt uit moet , en je heb dan ook geen kans meer om terug diep in slaap te vallen:)

Succes :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:12

Ik heb dit zelfde probleem m'n hele leven gehad. Ik droomde bijvoorbeeld dat ik de wekker stuk sloeg met een hamer en dat er 1 dingetje bleef tringelen, maar ik werd absoluut niet wakker -O-
Tot ik er op m'n 24ste zo ontzettend gek van werd dat ik rigoureuze maatregelen heb getroffen. Elke ochtend moest ik van mezelf om 6:30 opstaan en ik mocht geen seconde langer blijven liggen. Ik had met mezelf afgesproken dat ik bij het eerste geluidje van de wekker gewoon wakker moest worden en er niet over moest gaan dromen (kan echt! Je moet het hard genoeg willen!). Zodra ik wakker was gaf ik mezelf een harde schop onder de bips en dook meteen de douche in, dus niet 'nog even lekker liggen'.

Ik heb dit 3 maanden lang gedaan en nu sta ik op zonder problemen, maakt niet uit hoe vroeg of hoe laat :) Ik sta zelfs vaak een minuut voordat de wekker gaat al naast m'n bed :')

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:12

Ikku97 schreef:
Mmm... Wat dacht je van deze?? Dan moet je echt je bed uit en hij is zonder knop!
*klik
Of deze, heeft ook geen knop!
*klik

Misschien je wekker in een kistje en het sleuteltje verstoppen?? :P

_O- Geniaal!! Vooral de 2e haha, ik zie mij zelf s'ochtends vroeg ook al staan _O-

Maar ik denk dat deze wekkers te duur zijn voor ts?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:13

Pfoe ik herken je verhaal. De enige tip die ik heb is: neem een vriend die al zo lang om 5 uur opstaat, dat hij dat ritme haast niet meer kwijt raakt en altijd voor de wekker wakker is en je wakker schopt. :')

Dat is de enige reden waarom ik nu sinds een maand vrijwel altijd op tijd op werk ben.
Ik slaap ook door alle wekkers heen. Ik hoor ze niet, ik ga over de geluiden van de wekker dromen en zet de wekker dan in mijn slaap uit. Vaak droom ik dan dan het een soort spelletje is of iets dergelijks.

Ik heb een iPhone waarop ik zo'n 20 wekkers zet die om de 5 minuten afgaan, omstebeurt. Snoozen helpt niet, want als ik eenmaal 1 van die wekkers uitzet, gaat ie niet meer. Daarom moet ik meerdere verschillende wekkers hebben, zodat er iedere 5 minuten ECHT 1 af gaat.
Dan heb ik de meeste kans uiteindelijk wel wakker te worden.

Maar je moet je voorstellen dat ik dan voor de wekkers ook nummers van Slayer, Metallica, System of a Down gebruik en tóch standaard er door heen kan slapen.

Dit probleem heb ik al sinds de eerste klas van de middelbare school en dat is nu 12 jaar geleden :') Dus nee, ik heb de echte gouden tip niet voor je. Maar ik blijf wel met je meewachten op iemand die het wel weet!

*leest mee*