Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Je zal echt niet de enige zijn die daardoor dichtklapt.
Trek je niets aan van wat anderen zeggen of vinden! Misschien heb je op school het gevoel dat je jezelf niet mag zijn, maar ben je bij vriendinnen veel losser, en is er daarom zo'n groot verschil. Is dat dan meteen slecht?
Ik zie het meer als meerdere facetten van een persoonlijkheid. Zou nogal wat zijn, als je altijd alleen maar hetzelfde 'mocht' zijn, want mensen zijn je nu eenmaal als een bepaald type en daar moet je je dus aan houden!
Doe gewoon waar je je prettig bij voelt, en alles komt goed. Probeer niet onzeker te zijn of teveel te piekeren. Zelfs in die situatie met die leraar is daar geen reden voor, híj zat immers fout, niet jij!
). Anderen interpreteren dat naar hoe zij zich voelen. Dus stel: jij zegt een hele les niets. Ik als docent heb een lange nacht achter de rug. Dan is de kans groot dat ik denk dat je moe of chagrijnig bent. Gezien je hoogsensitiviteit zou je de docent kunnen (niet moeten) aanvoelen. Op basis daarvan kan je dan beoordelen of iemand zelf een mindere dag (of jaar) heeft of een goede bui. Dus of iemands mening hulpvol is of alleen maar stress-relief.
) moeite hebben om jou te peilen en door hun onzekerheid aanvallend reageren.
Patriciavt schreef:Ten eerste vind ik het werkelijk belachelijk hoe die docent jou behandeld heeft.. En dat daar niet meer aan is gedaan door het afdelingshoofd vind ik een kwalijke zaak, hij moet goed door hebben gehad hoe de vork in de steel zit als hij bang is dat jij jezelf iets aandoet wanneer je niet in de les aanwezig bent..
Ik kan natuurlijk niet beoordeling hoe jouw karakter is, ik ken je niet en ook nav het bovenstaande zou ik dat niet kunnen. Wat me wel duidelijk is, is dat jij niet jezelf kan/mag/durft te zijn, wat ik na de situatie met je docent helemaal niet raar vind. Daarbij dan ook nog het faalangstige. Het kan daarom best zijn dat jij onbewust signalen afgeeft (non verbaal) die docenten opvalt, en als jij normaal heel stil bent en nu tijdens een kringgesprek je mening laat horen, is dat misschien 'gedrag' wat zij niet van jou gewend zijn.
Ik vind het wel heel knap van je hoe je bovenstaande beschreven hebt. Is er nu een persoon op school waar je je prettig bij voelt? Je mentor of het afdelingshoofd? Leg hun je vraagstelling voor en vraag om feedback. En hoe zit het met je ouders? Niemand ken je beter dan je eigen ouders. Hoe zien zij jou en wat zouden tips voor jou zijn in je gedrag/omgang met andere mensen?
Je moet niet willen veranderen voor andere mensen, je bent goed zoals je bent. Soms is het wel goed om feedback te vragen zodat je kunt werken aan leerpunten, zodat je bepaalde dingen kunt versterken of juist kunt minderen/op een andere manier doen.
phormicola schreef:Wat ik nog het apartst vind is dat men zich blijkbaar geroepen voelt om een uitgebreide mening over jou te hebben en die ook nog te delen. Heb je zelf een vermoeden waarom dit zo is?