Onder hypnose, wie ook ooit gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onder hypnose, wie ook ooit gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:36

Hoii bokkers,

De meeste mensen denken bij hypnose aan een mannetje dat voor je zit met een klokje en dat dan zegt: Nu ga je slapen en als ik in mijn vingers knip ben je weg.. 123, doei.

Maar nee, dat soort hypnose bedoel ik niet. Sinds een paar weken ben ik in therapie om bepaalde dingen te verwerken in mijn leven en daar ook mee om te leren gaan.
Mij is toen in het begin verteld dat hypnose best 'in' is, en dat die mogelijkheid er ook was om te gaan doen.
Na verschillende gesprekken/behandelingen ben ik toch best nieuwsgierig.. Wat zal ik er mee bereiken om dat te doen? Is het eng? Hoe voelt het?
Heb al gehoord en een klein beetje gemerkt dat het als een soort van 'droom' is waar je in komt, maar dat je er zelf wel bij bent. Dus dat je niet helemaal van de wereld af bent zeg maar.
We hadden al een klein beginnetje gemaakt alleen omdat ik het heel erg spannend/eng vond zijn we niet heel ver gekomen.

Heeft er iemand ervaring met onder hypnose gaan? En werkte het bij jou? Of heb je totaal een verkeerde ervaring ermee?

Voor degene die zoiets hebben van; waar heeft ze het over?... Bekijk dit filmpje maar eens.. http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... nderen.xml

Ik ben benieuwd naar reactie's!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Onder hypnose, wie ook ooit gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:42

Ik ben 2x naar hypnotherapie geweest.
Voor mij nooit meer, er kwamen dingen naar boven die geeneens gebeurd konden zijn.
Maar volgens de therapeut dus wel en had ik ze alleen maar verdrongen en moest het eruit komen om verwerkt te kunnen worden.

Ik kwam er beroerder (lees: over de rooie) vandaan dan dat ik erheen ging.
Bij navraag blijkt dit bij veel meer mensen voor te komen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:19

Zelf ben ik 2x naar Hypnotherapie geweest, waarvan 1 keer totaal bagger was (diegene had vast een schriftelijke LOI-cursus hiervoor gevolgd :') ). Maar de tweede keer ben ik door iemand geholpen die echt ervaren is. Het is inderdaad geen man die met een klokje voor je staat en dat je na 3 tellen weg bent, maar het gaat stapje voor stapje. Ik was me de hele sessie totaal bewust van mijn omgeving, hoorde gewoon een brommer over straat gaan en alle andere dagelijkse geluiden, maar was ondertussen in een diepe, totale ontspanning. Kan alleen maar zeggen dat het een positieve ervaring was. :j

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:23

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar meer ervaringen op dit gebied!

Zou ook wel willen weten waarvoor het allemaal gebruikt word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:40

pubelia schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar meer ervaringen op dit gebied!

Zou ook wel willen weten waarvoor het allemaal gebruikt word!

Word ook heel veel gebruikt bij iets verwerken uit het leven, dat het van je afvalt zeg maar. Dat je het een plekje kan geven..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:45

Lijkt me heerlijk. Heb wel op Spotify wat hypnose/lucid dreaming mp3tjes die ik af toe draai als ik niet goed in slaap kan komen. Echt in diepe hypnose raak ik helaas (nog) niet, maar wel ontspannen. Ben wel benieuwd naar ervaringen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:46

fresley schreef:
en als ik in mijn vingers knip ben je weg.. 123, doei.

:D :D

Aan mijn reacxtie heb je niets, geen ervaring mee. Maar ik ben zelf ook heel benieuwd, ik hoop dat er mensen die daadwerkelijk ervaring hebben (nog meer dan de al reagerende 2 boksters) reageren. Volgens mij kan het ook voor andere dingen gebruikt worden: stoppen met roken, afvallen... of is dat wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:48

GamblersCup schreef:
fresley schreef:
en als ik in mijn vingers knip ben je weg.. 123, doei.

:D :D

Aan mijn reacxtie heb je niets, geen ervaring mee. Maar ik ben zelf ook heel benieuwd, ik hoop dat er mensen die daadwerkelijk ervaring hebben (nog meer dan de al reagerende 2 boksters) reageren. Volgens mij kan het ook voor andere dingen gebruikt worden: stoppen met roken, afvallen... of is dat wat anders?

Ik denk dat dat ook wel kan. Natuurlijk wel op een andere manier, maar roken en overgewicht hebben meestal ook reden waarom je zover gekomen bent...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:48

Ik, en dat is heel weird, dingen waar ik van over de zeik zou moeten raken voelde ik ineens niets bij. :+
Maar hij heeft een probleem opgelost in een half uur waar ik al 15 jaar last van had.
Wel heftig, want bepaalde veranderingen zijn wel groot qua impact!
Vooral omdat je met problemen gaat, die soms behoorlijk diepgeworteld zitten.

Ik heb een boek over Hypnotherapie en regressietherapie van 700 blz, ik ben nu op bladzijde 200.
Degene die mij behandeld heeft gaat het mij ook leren, en waarschijnlijk wil ik er ook in verder. :)
Hierbij ben ik ook druk met bachbloesem op basis van de acupunctuurleer.
Daarbij wordt ook gebruik gemaakt van edelstenen en aromatherapie, ik denk dat hypnotherapie daar een fijne aanvulling in is.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-06-12 13:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:49

Shenavallie schreef:
Maar de tweede keer ben ik door iemand geholpen die echt ervaren is. Het is inderdaad geen man die met een klokje voor je staat en dat je na 3 tellen weg bent, maar het gaat stapje voor stapje. Ik was me de hele sessie totaal bewust van mijn omgeving, hoorde gewoon een brommer over straat gaan en alle andere dagelijkse geluiden, maar was ondertussen in een diepe, totale ontspanning. Kan alleen maar zeggen dat het een positieve ervaring was. :j

Dit is ook mijn ervaring :j
Ik kon gewoon de normale wereld nog ervaren, alles horen, maar was wel in totale ontspanning.
Het heeft bij mij heel veel geholpen om dingen te begrijpen.
En dat begrip hielp mij om problemen op te lossen of los te laten.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:53

Inderdaad ben je 100% bij bewustzijn en ik heb altijd het gevoel gehad dat je eruit kan zodra je dat wil. Je hoort inderdaad alles op straat enzo. Je raakt compleet in diepe ontspanning, eigenlijk een soort droom die je samen met je therapeut stuurt. Niks negatiefs!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:54

@moonfish13, hoe heet het boek? Is het een beetje toegankelijk/makkelijk weg te lezen voor een 'beginnend' geïnteresseerde?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:56

Wat trouwens wel zo is, is dat je hypnose en hypnose hebt.
Je kan als therapeut de diepte van de hypnose prima bepalen.

Je doet onder hypnose heus niets wat je niet wil.
Mijn ervaring is dat het dus totaal niet eng is.

Knoffer, ik als leek vind het een heel fijn boek!
Ik wordt ook totaal relaxt van het lezen ervan. :D
Niet dat ik alles toe zou kunnen passen, maar ik snap steeds meer waarom en hoe of wat.
Ook snap ik steeds meer hoe gedragingen van een mens ontstaan etc.
Ik heb Handboek voor hypnose en regressietherapie van Jos Olgers.
Heelheid in wording heet het.

http://www.trance-art.nl/literatuur/handboek
Recensie:
http://www.trance-art.nl/literatuur/han ... es/biblion

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:00

fresley schreef:
Ik denk dat dat ook wel kan. Natuurlijk wel op een andere manier, maar roken en overgewicht hebben meestal ook reden waarom je zover gekomen bent...

Ja, geen zelfdiscipline, als hobby vet eten hebben, gewoon omdat het lekker is :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:02

Oude trauma's dan Gamblerscup? Emotie-eten?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:02

wwillemijn schreef:
Inderdaad ben je 100% bij bewustzijn en ik heb altijd het gevoel gehad dat je eruit kan zodra je dat wil. Je hoort inderdaad alles op straat enzo. Je raakt compleet in diepe ontspanning, eigenlijk een soort droom die je samen met je therapeut stuurt. Niks negatiefs!

:j
Ik ben er zelfs een keer uitgestapt. Het werd te heftig en had een break nodig. Dus die heb ik ook genomen.
Daarna de sessie wel afgemaakt. En dat was prima zo. Ik had zelf volledig de controle. Tenminste, dat idee had ik wel :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:06

Ik heb hypnotherapie gehad en ik heb wel goede ervaringen mee. Vooral het leren ontspannen is echt heerlijk. Mijn therapeute die leerde mij dus ook hoe ik het thuis zelf kon doen.
Ik heb er uiteindelijk wel baat bij gehad, maar ben daarna/tegelijkertijd ook aan medicijnen gegaan. Maar bij haar had ik eindelijk eens het gevoel serieus genomen te worden. Mede door haar ben ik gestopt toen met mijn toenmalige baan en een betere stap heb ik in mn leven niet kunnen maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:09

moonfish13: neuh, gewoon een voorkeur voor vet eten,,, pizza, patatjes, snacks... jam jam jam! Maar goed, daar kan hypnotherapie dan ook niks mee denk ik zo :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:11

GamblersCup schreef:
moonfish13: neuh, gewoon een voorkeur voor vet eten,,, pizza, patatjes, snacks... jam jam jam! Maar goed, daar kan hypnotherapie dan ook niks mee denk ik zo :D

Ik denk van wel.
Ze kunnen mensen bij wijze van hun complete naam laten vergeten, ik denk dat ze jou best kunnen vertellen dat je écht geen vet eten lust.
Sirieus, ik denk echt dat daar wat aan gedaan kan worden.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:16

Gablerscup, wel eens aan acupunctuur gedacht?!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:19

Bachbloesem kan ook nog, in principe kan ik met druppeltjes hetzelfde als een acupuncturist met naalden.
Misschien nog niet letterlijk, maar het is mogelijk als je het volledig beheerst.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:24

Interessant!

Ik heb een paar "herinneringen" van vroeger die mijn ouders totaal niet kunnen plaatsen of herkennen. Zou graag weten waar het weg komt, mijn gedachten verzinnen het toch niet? :+ Of misschien ook wel!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:26

Chaos schreef:
Interessant!

Ik heb een paar "herinneringen" van vroeger die mijn ouders totaal niet kunnen plaatsen of herkennen. Zou graag weten waar het weg komt, mijn gedachten verzinnen het toch niet? :+ Of misschien ook wel!

Oh jawel hoor. Zo kun je iemand ook valse herinneringen aanpraten.
http://www.guardian.co.uk/science/2003/ ... .research1

Ik lees verder ook even mee, vind het een interessant onderwerp. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:28

Niet alles wat er zit hoeft van dit leven te zijn ook nog eens.
En er zijn inderdaad dingen, waarvan jij denkt dat ze gebeurt zijn die mogelijk nooit gebeurt zijn.
*zoekt op hoe dat ook alweer zat*

Verder kunnen ze je inderdaad ook dingen aanpraten.
Voorbeeldje uit het boek: 5 personen over een auto op een weg met verder niets erlangs.
De vraag: hoe hard reed de auto toen hij het huisje passeerde?
75% van de personen was er heilig van overtuigd weken later, dat er een huisje stond.
Het huisje stond er overigens niet.

Je kan met suggesties heel veel doen, als ze het hebben over een man in een kamer, met jou als kind erbij..
Dan kan de therapeut zeggen, wat doet die man met je? Dan suggesteert hij/zij je dus dat de man iets gaat doen met je.
Ze kunnen het ook brengen als, wat zie je in die kamer? Daar kán een client niets van maken.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-06-12 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:30

Hahaha, sorry Fiffil, maar die link is echt grappig. Ontvoerd door aliëns ed. Bij mij is het niet zoiets raars. :P

Bijv: Ik herinner me ons huis gewoon totaal anders. Maar zelfs voor de verbouwing heeft het er niet zo uit gezien als dat ik het me herinner. Maar goed, dat kan dus. :P