wat zijn nou echt goede haar elastiekjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

wat zijn nou echt goede haar elastiekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 09:15

hoi bokkers.

De titel zegt het eigenlijk al.

Wat zijn nou echt goede haar elastiekjes?
Ik heb jaren kort haar gehad. En ik ben het nu weer aan het laten groeien.
Het is inmiddels zo lang dat ik al een heuze staart heb. Maar nu zit ik dus met het probleem dat echt alle elastiekjes knappen -O-
Ik gebruik er dan zowiezo 2. Maar er moet er zeker 1 knappen als ik een staart in doe.

Ik heb van mezelf erg dik en zwaar haar.

Ik ben heel benieuwd. ;)

annelieke92

Re: wat zijn nou echt goede haar elastiekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:17

Ik heb dik en lang (lees tot de rand van mijn broek) haar.
Ik gebruik altijd die van de zeeman, die doen het goed en kosten geen drol :Y)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 09:19

annelieke92 schreef:
Ik heb dik en lang (lees tot de rand van mijn broek) haar.
Ik gebruik altijd die van de zeeman, die doen het goed en kosten geen drol :Y)

Die knappen bij mij dus altijd. -O- welke zijn dat die jij gebruikt?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:24

Lees ook even mee.

Die van SIX vind ik echt belabberd. Ik heb wat dat betreft niet zo moeilijk haar voor een staart. Maar die gaan bij mij echt kapot na een week. Zit geen metaal stukje meer in maar is aan elkaar gebrand ofzo.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 09:25

Dankjewel. Ik heb deze maat ook altijd idd.

Die van de c1000, Hema, DA, Kruitvat, Zeeman.
Die knappen allemaal. Zijn er ook elastiekjes die niet kunnen knappen? :P

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 09:27

furious schreef:
Lees ook even mee.

Die van SIX vind ik echt belabberd. Ik heb wat dat betreft niet zo moeilijk haar voor een staart. Maar die gaan bij mij echt kapot na een week. Zit geen metaal stukje meer in maar is aan elkaar gebrand ofzo.

Ohh nou die hoef ik helemaal niet te kopen. Ik pak vaak een nieuwe en maak er een staart van. pats Kapot.
En ik trek eigenlijk helemaal niet zo aan die dingen. Ik doe ze 3 keer om mijn haar.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:34

Doe je ze dan niet te strak? Mijn moeder en ik gebruiken dezelfde elastiekjes (50 voor 5 euro van de action) en daar doen we mee tot we ze allemaal kwijt zijn :+ en soms laat het elastiek aan een kant los, nou ja, dan gooi je ze weg.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:36

De enige elastiekjes waar ik ooit van heb meegemaakt dat ze knappen waren de metaalloze van de hema, maar daar kon je gewoon zien dat ze slecht aan elkaar gemaakt waren. Terwijl ik dat in het verleden geen problemen mee heb gehad.
Ik vind de fijnste metaalloze elastiekjes die van de DA en van zenner. Die van de zenner zijn wat dun en vrij snel uitgerekt, maar zijn dan eigenlijk nog best lang bruikbaar. Die van de DA heb ik pas sinds kort ontdekt en die zijn normaal van dikte en blijven ook langer goed. En ik heb best dik en lang haar en wikkel elastiekjes vaak wel drie keer om een staart om het stevig te laten zitten.

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:58

Sommige haarelastiekjes zijn niet lang genoeg om drie keer om te doen.
Ik doe mijn elastiekjes altijd maar twee keer om mijn haar. Paar keer op een dag moet ik mijn staart aantrekken, maar ik weet dat als ik hem drie keer omdoe, hij knapt.
Misschien helpt dat?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 10:11

Bedankt voor de reacties :) Ik vind dat mijn staart strak moet zitten. Dus ik wil hem er echt 3 keer omheen hebben. Ik heb nogal pluishaar. en als ik een stiekje 2 keer eromheen doe. dan komen de haren er aan alle kanten uit zetten. ;)
Het is namelijk ook nog niet lang genoeg allemaal. Het komt nu net op mijn schouders. ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:13

Die van de Action :D
70 cent voor een heel zakkie. Ik gebruik ze altijd om mijn paard te vlechten (fries met lange manen). Of ze groot genoeg zijn om 3 keer om je haar te doen, dat denk ik niet.. Hangt natuurlijk ook af van de dikte van je haar.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:14

Ik heb normaal haar, wel heel lang. Ik gebruik elastiekjes zonder ijzer, beschadigd mn haar. Heb er standaard drie om mijn arm of in gebruik, die houden het toch wel dikke half jaar uit hoor. (aangezien ik er soms 1 verlies ;) )
Ik koop ze bij de DM in duitsland, krijg je 10 voor 2 euro ofzo. Heb ze ook van Zenner gehad van de kruidvat, die zijn duurder en nu ik er op terugkijk heb ik het idee dat ik daar minder lang mee deed (knapten dus ook).

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:15

Dhani schreef:
Bedankt voor de reacties :) Ik vind dat mijn staart strak moet zitten. Dus ik wil hem er echt 3 keer omheen hebben. Ik heb nogal pluishaar. en als ik een stiekje 2 keer eromheen doe. dan komen de haren er aan alle kanten uit zetten. ;)
Het is namelijk ook nog niet lang genoeg allemaal. Het komt nu net op mijn schouders. ;)

Bij mij zijn ze in het begin ook te kort, ik wil ze bij een knot ook drie keer eromheen hebben. Dan zet ik ze paar dagen om een dikke fles heen om uit te rekken, helpt wel een beetje.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:16

Ik was heel tevreden over deze eleastiekjes: http://www.fabulog.nl/wp-content/upload ... G_0128.jpg

Maar toen ik een tweede set kocht was ik een stuk minder tevreden. Dus ik weet niet of de eerste nou een toevalstreffer was of de tweede :+

Die van de action passen bij mij niet eens goed om mijn staart heen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:16

Je moet die bandjes kopen die je ook om je hoofd kunt doen ;)
Die kun je er net zo vaak omheen wikkelen als je zelf fijn vind en die knappen ook niet zo snel.
Ideaal voor lang dik haar

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:19

Ik kreeg van iemand met heel lang en zwaar haar de tip van de elastiekjes van Zenner en dan die met rubber er doorheen; stay in staat er in roze op de het stripje waar ze aan zitten. Zijn er in 2 maten. Gaan waarschijnlijk geen 3 keer (bij haar in elk geval niet), maar blijven er echt inzitten.
Ik heb zelf niet zo dik haar, maar mijn elastiekjes gleden altijd waardoor ik ze er strak omheen wilde doen en ze dus in no time 3 keer zo groot waren geworden. Deze blijven echt zitten, ik heb de kleinste maat en doe ze 2 keer in een 'knot' en heb er geen inkijken meer naar!
Wel wat duurder, dan de normale, dus ik probeer deze wel iets beter te bewaren, maar ja, als het in mijn haar blijft zitten raken ze ook een stuk minder snel kwijt. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:20

Het knap-probleem heb ik nog niet zo snel maar wel dat er gewoon niet genoeg rek in zit.
Een elastiek wat ik met m'n handen tot het eind van z'n rek kan trekken werkt voor mijn haar gewoon niet.
Ik heb erg dik en zwaar haar dus daar moet wel een fatsoenlijk elastiek in.

Ik gebruik er altijd 2, op 't moment ben ik weer zo'n beetje door mijn elastieken heen, geen idee waar ik die heb gehaald.
Bij mij knappen ze standaard na een maand of 2-3.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:59

Bij mij knappen alleen die van de Hema niet, terwijl ik ze ook vaak (te) strak heb.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:00

Ik gebruik ook de elastiektjes van Zenner (verkrijgbaar bij kruidvat) en deze zijn echt fijn! Nog geen kapotte erbij gehad, terwijl ik ze normaal aan de lopendeband sloop :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:01

Ik heb laatst bij de hema van die elastiek haarbanden gehaald, zijn ongeveer een halve cm breed, die doe ik dan dubbel, zit perfect! heb zelf ook dik en zwaar haar, dit zijn de enige elastiekjes die niet binnen 1 week knapte :)

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:02

De elastieken van de Kruidvat, die dikkere, hebben ze wit, zwart, roze gemengd, bruin gemengd, groen gemengd, blauw gemengd, en niet duur.
Die gebruik ik altijd, en mijn zus ook.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:29

Ik had met langer haar altijd elastiekjes van de H&M. Bleven vrij lang goed en niet zo duur.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:27

Ik heb ook heel lang en dik (krullend haar) en zweer bij de elastiekjes van H&M. Zonder metaal. Ze gaan op een gegeven moment wel een beetje uitlubberen maar ze houden het best lang vol en knappen doen ze niet.

Heb nu ook met metaal van de Hema en die zijn op zich ook prima hoewel ik liever zonder metaal heb.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:52

Ik heb nog nooit gehad dat elastiekjes kapot gingen.. := En ik heb toch echt vrij dik haar. Dat zegt de kapper tenminste iedere keer :')
Ik raak die krengen altijd kwijt, maar kapot? Nee..

Heb ze meestal bij dw Etos vandaan. Zit hier 3min lopen vandaan naast AH dus lekker makkelijk..