Constant hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aibelle

Constant hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 14:05

Hoi bokkers, ik zit met een probleem..

Ik zit nu in de laatste weken van school, en heb het erg druk. Ik moet veel dingen inleveren of afmaken, en daarnaast heb ik ook nog mijn bijbaantje op zaterdagmiddag en donderdagavond, en zondag help ik vaak op een stal van 9-4. Nu is dit eerder allemaal goed gedaan, alleen de laatste twee weken heb ik bijna elke dag last van hoofdpijn.

Het begint vaak 's middags, en houd pas op als ik ga slapen. Ook wordt het erger als ik bijvoorbeeld opsta of ga rennen. Ik denk zelf dat dit door de drukte komt, maar als ik eens een dagje niets doe dan krijg ik het ook. Mijn moeder heeft last van migraine, kan het zijn dat ik dat misschien geërfd heb? Het is alleen niet zo dat ik bijvoorbeeld geen licht/geluid meer kan verdragen, en ik word ook niet misselijk. Ik heb gewoon constant die hoofdpijn.

Wat denken jullie? Naar de dokter gaan? Of nog een weekje wachten tot het wat rustiger is, en dan kijken hoe het gaat?

Alvast bedankt :)

zonnebloem18

Re: Constant hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:06

Hoofdpijn kan veroorzaakt worden door stress, maar als het erger wordt door inspanning kan je misschien beter toch even langs de huisarts even je bloeddruk op laten meten enz.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:07

Ben je niet een tijdje geleden of recent van je paard gevallen of iets? Dus een flinke buts gemaakt?
Scheve wervels kunnen hoofdpijn veroorzaken.

Verder is het moeilijk, als het stress is moet je die in zien te dammen.
Wat bij mij helpt is Passiflora complex van A vogel, dat is een homeopathisch/fytotherapeutisch middel bij spanning.
Mag je alles mee, autorijden ook. Wordt je niet suf van.
Andere optie is of rust, Bachbloesem is ook een goede optie, maar ik denk dat stress hier wel de oorzaak van kan zijn.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:41

Een bezoekje aan de huisarts lijkt me geen overbodige luxe.
Hoofdpijn kan zoveel verschillende oorzaken hebben en inderdaad, zoals hierboven wordt gezegd, zelfs door scheve wervels.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:09

Ik krijg hoofdpijn van de pil dus als je aan de pil bent ook een overweging waard om eens te stoppen om te kijken hoe het dan gaat.
Krijg ook hoofdpijn van spanning/stress trouwens, en de stress van laatste dingen nog moeten doen binnen een x aantal dagen is natuurlijk niet weg als je eens een dagje rust neemt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:42

Dit klinkt misschien raar en niet aardig, maar zit het niet tussen je oren? Dat je denkt dat je rond de middag hoofdpijn krijgt en dat het dan ook zo is? Zeg niet dat dit bij jou zo is hoor, maar heb wel eens gehoord dat het kan.

Maar misschien een idee om je bloeddruk eens te laten meten? Daar zat bij mij het porbleem, had een paar weken echt ondragelijke hoofdpijn, dacht dat het door stress kwam en uiteindelijk toch maar naar HA geweest en bleek een bloeddruk van 110/190 te hebben. Heb er toen pillen voor gekregen en binnen 3 dagen was alles opgelost.
Succes, het is een lastig iets, hoofdpijn.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:45

Tja, grote kans dat het stress hoofdpijn is.
Heb het zelf ook, nu zeker bijna 2 jaar een constante druk in mijn hoofd die vaak bij stress zo pijnlijk word dat ik plat moet.
Heb er een scan voor gehad en migraine medicijnen maar scan gaf aan dat er niks was en de medicijnen werken ook niet echt...
Eind oordeel is voorlopig dus stress.

Probeer je als je het aan voelt komen zo goed mogelijk te onspannen en rust te vinden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:42

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:26

TS een heleboel dingen kunnen hoofdpijn veroorzaken.

Rook je?
Drink je veel caffeine? thee- koffie - energiedrankjes - cola
Ontbijt je? Eet je en drink je wel genoeg over de dag? Veel nadenken vereist letterlijk genoeg hersenvoer.

Slaap je genoeg? Heb je een goed slaapritme?