Opticien in Utrecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Opticien in Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:52

Normaal draag ik altijd een bril maar voor m'n vakantie zijn lenzen wel handig ivm zwemmen enzo. Ik ging alleen eerst altijd in Limburg naar de opticien maar 't leek me nu zo onderhand wel eens handig om in Utrecht een opticien te zoeken. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Particulier of een grote keten? En dan, welke particulier of welke grote keten? Laat ik daar m'n ogen opmeten en bestel ik m'n lenzen via internet of koop ik ze bij die opticien?
Help :P

Vjestagirl

Re: Opticien in Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:54

Ik zou sowieso voor particulier gaan. Mijn ervaring met grote ketens is dat er maar een beetje aangerommeld wordt, en dat een particulier vaak stukken beter is.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:56

Particulieren zijn vaak wel een stuk duurder dan de grote ketens (tenminste, dit is mijn eigen ervaring).
Zelf ga ik altijd naar de Pearle, ze hebben daar een prima service en veel mogelijkheden.

Denk dat ze eerst je ogen meten (voor de zekerheid), en daarna met jouw bepalen wat voor 'n lenzen je wil (hard of zacht).
Zou gewoon een opticien binnenstappen en vragen naar de mogelijkheden. :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:58

Ik zit bij de pearle, prima service en vaak leuke aanbiedingen. Alleen hier is het filiaal altijd erg druk, maar misschien is dat in utrecht anders

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:00

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met de Ah en de warme bakker. Ja je kunt brood kopen bij de AH, nee je zult er niet dood van gaan en ja het is vast best wel lekker. Maar als je echt goed brood wilt hebben dan ga je naar een warme bakker, en dan is de kwaliteit zo veel beter... Daar betaal je dan ook wel iets meer voor.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 10:02

Van Pearle heb ik al meerdere goede dingen gehoord. Aan de ene kant denk ik ook van: het is 'maar' voor 2 weekjes vakantie. Maar aan de andere kant wil ik wel gewoon 2 leuke weken vakantie hebben en niet dat ik loop te rommelen met die lenzen.
Wat hard/zacht betreft wil ik sowieso zachte daglenzen. Dat heb ik andere vakanties ook altijd gehad en dat werkt prima. Toen had ik altijd lenzen van Bausch & Lomb. Dus op zich als ik m'n sterkte weet, zou ik die lenzen via internet kunnen bestellen.
Ik vind 't ergens alleen een beetje banketstaaf om een opticien binnen te stappen alleen om m'n ogen op te laten meten en dan te zeggen: bedankt, de lenzen bestel ik via internet.

@ Vjesta: Je hebt wel een punt inderdaad. Ik heb ook 't idee dat je bij een particulier veel persoonlijker geholpen wordt. Dat je de mensen echt leer kennen. Dat is bij de opticien waar ik in Limburg altijd ga wel in ieder geval. Die zeggen ook eerlijk als ik een bril kom uitzoeken als iets me echt niet staat of juist wel.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:05

Persoonlijke service kreeg ik hier bij de Pearle ook hoor. :)
Die man zei ook gewoon eerlijk of een bril mij wel of niet stond. Kreeg verder een prima service, en als er iets zou schelen met m'n bril, mag ik altijd terug.

De particulieren hier proberen je meteen het aller duurste aan te smeren, of het montuur je nou wel of niet staat.. :=

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:08

Ik ben heel tevreden over de Pearle, zo vaak kom ik er niet maar ze weten nog steeds wie ik ben en vragen of ik nog aan paardrijden doe (alleen maar omdat ik 1 keertje langskwam in mn paardrijkleren :Y) )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:59

Ik zit bij Specsavers en ook geen gerommel hier hoor. Ben heel tevreden. Hiervoor zaten we bij een particulier, die rommelde meer aan als de Specsavers.

Overigens heb ik een soort spasmes aan m'n ogen en is het moeilijk meten. Er was per ongeluk te sterk gemeten. Toen moesten er na een half jaar nieuwe glazen in, omdat ik er steeds meer last van kreeg. Moest toen ook nieuwe lenzen. Nieuwe glazen en setje lenzen helemaal gratis gekregen :) Bijstellen, nieuwe neus-dingetjes enzo kunnen we ook altijd voor binnenlopen en kost ook niets. En inderdaad prima persoonlijke service, ze kennen mij allemaal bij naam en ik hun ook :Y)

Bij de particulier was het toch altijd anders, hij was ten eerste onwijs duur (en met -6 + cilinder is alles al zo duur :') ) en daar was het altijd meer gezanik met m'n glazen en bril dan bij Specsavers.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:05

Ik heb jaren bij een particulier gezeten. Goede service, maar de brillen zijn minimaal een factor 2 duurder dan bij zaken als de specsavers en pearle.
Inmiddels wissel ik de specsavers en pearle af (pearle heeft leukere zonnebrillen). Vorige week een afspraak gehad om mijn ogen door te meten en kreeg identiek advies als bij de particulier: Namelijk dat hij het niet aandurft omdat mijn sterkte zo schommelt. Nu moet ik morgen terug en als het dan weer niet lukt ga ik weer naar de oogarts voor een meting.

Nu heb ik 2 brillen voor 169 euro ipv 1 bril voor een euro of 400... Aangezien mijn sterkte zo fluctueert en ik niet graag lang met hetzelfde montuur loop, kom ik nogal vaak bij de opticien :')

Wat betreft "bij deze opticien vertellen ze mij of een bril staat of niet" is altijd subjectief... Dat een bril niet past is een heel ander verhaal, maar wat ik heb gemerkt bij zowel particulier als keten is dat ze dit beiden opmerken en vertellen.

TS, loop eens binnen, Maak een praatje, bekijk de brillen en laat evt. je ogen meten. Aangezien je al ervaring hebt, kun je zelf een goed beeld krijgen van de deskundigheid van de opticien :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:04

Ik zal zelf altijd voor een particulier kiezen, ik betaal liever voor een kwaliteitsbril die langer meegaat.
Ik heb bij de pearl gezeten maar de pearls waar ik zat had niet zulke hele klantvriendelijke service, daarnaast hebben ze mijn ogen 2x verkeerd opgemeten zodat ik steeds ergere klachten kreeg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:33

Ik ben zeer tevreden over mijn Pearle opticien, waar ik (met een kleine onderbreking) al sinds 1992 klant ben. Toen was deze opticien overigens nog aangesloten bij een kleine keten genaamd Lenticon. Ik heb daar iig nu al bijna twintig jaar dezelfde geweldige service, ook nu de zoon van de oude eigenaar de zaak min of meer heeft overgenomen. Een voorbeeld: mijn soort lenzen waar ik enorm tevreden over ben (nooit droge ogen van krijg) zijn eigenlijk in NL niet meer verkrijgbaar, maar hij zorgt ervoor dat ik en nog enkele andere klanten ze nog steeds via Engeland kunnen krijgen, zonder bijbetaling. Ik heb ook nog elk half jaar een grondige controle en ik heb nou niet de indruk dat ze zich er maar een beetje gemakkelijk van af maken. Ik heb vrij gevoelige ogen, dat weten ze en dat wordt ook goed in de gaten gehouden.

In de tussentijd nog een aantal jaren klant geweest bij Pearle in Houten, die zat daar vlak bij mijn werk, dus puur voor het gemak. Daar ook dezelfde fantastische service. In het gebouw waar ik toen werkte was de lucht ontzettend droog en ik heb bij dit filiaal van Pearle dezelfde nette en persoonlijke service gekregen als bij mijn oude vertrouwde filiaal, mocht daar gratis lenzen testen tot ik de voor mij geschikte had gevonden (die ik dus nu nog steeds via het buitenland heb).

Ik ben destijds begonnen bij een particulier, die ik persoonlijk nogal arrogant vond en die van mening was dat harde lenzen de enige geschikte lenzen waren, alle andere lenzen waren troep. Voor mij dus niet, ik had er continu gedoe mee (zere ogen, lenzen die zomaar uit mijn ogen vielen) maar dat lag volgens hem niet aan de lenzen maar aan mij, ik moest er maar gewoon mee leren leven. Na drie jaar ellende met harde lenzen overgestapt op maandlenzen bij Pearle en daar nooit meer weggegaan. Daarmee wil ik absoluut niet alle particuliere opticiens over één kam scheren, maar ik snap gewoon niet goed waar die aversie tegen ketens vandaan komt, ik heb iig andere ervaringen.