Last van gewrichten en jeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Last van gewrichten en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 18:03

Hallo allemaal, ik moet toch even mn verhaal kwijt..

Sinds een jaar of 2 heb ik ontzettend last van mijn gewrichten.
In mijn knieen, mn vingers, echt overal.. Ik doe de opleiding Onderwijsassistent en ik moet dus redelijk veel staan en lopen, maar dit gaat gewoon niet..
Als ik ga zitten heb ik zó ontzettend last van mijn knieen dat ik daarna bijna niet op kan staan..
Ook na 5 minuutjes typen achter de computer of laptop begin ik al pijn te krijgen in mijn vingers. Ik begin het nu echt zat te worden..
Ik heb bijna altijd pijn! Ik ben hiervoor naar de dokter geweest en doorverwezen naar het ziekenhuis, ook omdat ik vaak heel erg moe ben, hoe veel ik ook slaap, ik ben bijna de hele dag moe..
Ik ga nooit uit of blijf lang op want anders trek ik het al helemaal niet!
In het ziekenhuis is er inmiddels al 4 keer in 1 jaar bloedgeprikt, ik ben doorverwezen naar het LUMC, daar hebben ze ook bloed geprikt en gevoeld en vragen gesteld, maar ze kunnen er niet achter komen wat er mis is..

Omdat het ziekenhuis en de dokter er niet achter kunnen komen wat er mis is, gelooft mijn moeder me niet meer, omdat ik altijd wel ergens pijn heb.
Ze vind dat ik me aanstel, en dit vind ik ontzettend vervelend want ik heb echt pijn!
Inmiddels begin ik er zelfs een beetje aan te wennen om altijd maar ergens pijn te hebben..

Ik moest het echt even kwijt :o

Verder heb ik sinds gisteravond ook ontzettende jeuk overal, mn rug, mn armen, mn hoofd, echt alles.. Ik wordt er helemaal gek van maar er is niks te zien..
Geen rode plekjes oid, behalve waar ik heb gekrabt dan.. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bedankt alvast :)

geerte

Re: Last van gewrichten en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:09

Ik herken erg veel uit je verhaal, waar ben je in het ziekenhuis geweest want ik loop op dit moment bij de reumatoloog.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:11

Het is niet gek dat je zo moe bent als je spieren elke dag zoveel werk moeten verrichten. Waar ben je beland in het ziekenhuis? Laat het ze maar goed uitzoeken want dit is ook erg vervelend en pijn komt altijd wel ergens vandaan. Het kan soms een hele tijd duren voordat ze de oorzaak gevonden hebben. Misschien dat er niets aan te doen is maar een oorzaak en reden kan ook al veel rust geven en de pijn veel verlichten.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 18:14

Ik ben hiervoor bij het LUMC geweest, ze vonden het idd op reuma lijken maar dit is het niet.

Ik loop 3 dagen in de week stage, en mag al minder uren stage lopen omdat ik de volle uren niet trok, dan moest ik echt thuisblijven voor de pijn in mn gewrichten, kon ik amper opstaan of lopen..
Mijn uren:
Woensdag: 8:00 tot 12:00
Donderdag: 10:00 tot 16:00 met half uur pauze plus een uur zitten als de kids gym hebben
Vrijdag: 8:00 tot 13:00 met 3 kwartier pauze

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:15

Hebben ze ook getest op lyme want dat vergeten ze nog wel eens.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:29

Je bent niet toevallig verhuisd voordat je klachten kreeg? :o
Mijn vriend heeft ong. 4 jaar met dezelfde klachten rond gelopen. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit en bij 3 ziekenhuizen konden ze niks vinden. Hij heeft 2 revalidaties gevolgt bij een reuma-kliniek om zijn lichaam beter te gebruiken en hun conculsie was; leer er maar mee leven want beter worden gaat het niet :\
Wij zijn meer op de alternatieve toer gegaan en ik ben ontzettend blij dat we die stap gezet hebben! Mijn vriend veranderde van wrak tot gewone normale vent die niet meer altijd pijn heeft en bijv. niet meer na een avondje stappen 3 dagen nodig heeft om bij te komen...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:17

Die jeuk kan ook komen doordat je iets gegeten hebt waar je lichaam op reageert. Heb hier toevallig de afgelopen twee dagen ook last van gehad..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:29

Hebben ze ook onderzocht op Fibromyalgie? En eventueel vitD gebrek?
De jeuk kan er los van staan, maar mijn dochter met FM heeft zo nu en dan ook plots jeuk over haar hele lichaam. Meestal 2 a 3 dagen en dan is het weer over.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:26

Ben je geprikt op vitamine B12 tekort? Mocht dat inorde zijn klinkt het inderdaad erg als Fibro.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 15:57

Ik heb idd B12 tekort gehad, de laatste keer dat ik daarvoor geprikt ben was mijn B12 weer goed :)
Ik ga fibromyalgie even googlen..