Bijna 3 weken terug ben ik onder een paard terecht gekomen door samenloop van omstandigheden. Omdat er geen plaats naast mijn paard was om te vallen ben ik onder het paard gekomen wat op dat moment ernaast liep. Deze heeft mij met 4 hoeven geraakt, waaronder net tegen mn hand/pols aan, waarbij ik waarschijnlijk met op de plek van mijn linkerschouderblad het hardst op de grond ben gekomen. Afijn alles leek in eerste instantie allemaal goed te zijn gegaan. Enkel mijn bril was kapot. Heb toen nog stoicijns 2 uur doorgereden omdat ik klanten mee had (moest eigenlijk nog 2,5 rijden, maar met maar een paar centimeters blik durfde ik niet de smalle paden op te gaan
). Terug gekomen was ik een beetje bijgekomen, en meteen natte doek om mijn pols gedaan. Want dat voelde niet helemaal goed. Dagen erna nog wel gewerkt (niet echt gereden want kon niks met mn pols) met hulp van de meiden op stal, met de gedachte dat het waarschijnlijk goed gekneusd is.
Maar nu bijna 3 weken verder zijn alle kneuzingen redelijk weggetrokken of verminderd behalve schouderbladplek en hand. Dus voor de zekerheid maandag toch bij de huisarts (assistente) langs geweest om het even te laten nakijken. Maar op de een of andere manier block ik mijn lichaam zo dat ik dan niet kan aangeven dat het pijn doet, ben ook nog eens van geen woord zeggen dus assistente dacht enkel aan kneuzingen.
In eerste instantie denk ik zelf ook dat het nog kneuzingen zijn, maar toch ga ik een beetje twijfelen omdat het toch heel erg puntgericht is (en mijn eigen reactie die niet helemaal klopte). Daarbij wordt de pijn ook niet minder (hoesten niezen en met hele lichaam lachen is uit den boze i.v.m. schouder
) Het kunnen hoogstens haarscheurtjes zijn in het bot want anders zou ik er veel meer last van hebben. Daarom dus de vraag: Zou er uberhaupt wel gips of iets dergelijks om worden gedaan op deze plekken met een ienieminiescheurtje erin? En zo ja, kan het kwaad als het er niet omheen zou zitten? Want als het toch niet uitmaakt, dan maakt het ook niet uit of het nou kneuzing of iets anders is
moest na een week terug voor nieuw gips en na 2 weken een botscan laten maken (zwelling is dan zo goed als weg), als het goed was kon het gips eraf en anders kreeg ik nieuw gips. Het was toen goed en ik hoefde geen gips meer
alleen nog zo'n steunkous voor een weekje.