Rug zit steeds vast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Rug zit steeds vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 20:00

Sinds ongeveer een halfjaartje heb ik last van m'n rug, ik sta op met rugpijn en ga slapen met rugpijn. Het voelt alsof m'n rug vast zit, meestal ga ik dan op een stoel zitten, ga recht tegen de leuning aanzitten, doe m'n armen achter de leuning en dan knak ik zeg maar m'n rug. Beetje raar uit te leggen maar dan kan ik er in ieder geval weer even tegen aan. Meestal doe ik dit zo'n 6 a 7 keer per dag, ligt er aan wat ik doe.
Als ik bijvoorbeeld lang sta moet ik gewoon na een uurtje of 2 m'n rug knakken, of als ik lang op een stoel heb gezeten voel ik dat hij weer vast zit en knak ik hem weer even. Hoeven krabben is echt een hel, als ik weer omhoog kom moet ik me vast pakken omdat ik zo'n pijn heb. Ik moet dan even gebogen staan en dan na een tijdje kan ik weer langzaam rechtop staan. Ik heb dit nooit echt als een probleem gezien, maar de laatste tijd voelt het alsof ik hem niet meer goed los krijg om het zo maar even te zeggen en na het hoeven krabben blijft de pijn langer aan. Ook is de pijn iets meer geworden.
Ik weet niet precies waardoor het komt maar ik heb sinds een klein jaartje zooltjes en ik heb al zo'n 5/6 jaar lang last van m'n knieën, dit gaat trouwens veel beter. Rugpijn zit trouwens wel in de familie, bij mijn vader moet ik ongeveer 1x in de 2 dagen op zijn rug gaan staan om zijn wervels weer terug te duwen.

Nu weet ik dat jullie geen dokters zijn maar heeft iemand ongeveer hetzelfde probleem of weet iemand wat ik ermee moet doen?

Ik heb trouwens 1 jaar bij de fysio gelopen voor m'n knieën en die bekeek eens in de zoveel tijd mijn houding en die was gewoon goed. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:03

Ik had last van mijn rug door een gluten en melkallergie.
Darmklachten slaan op je onderrug.

Ik had ook erg last van mijn knieen, dat kwam ook uit mijn rug/buik.
Je Psoas loopt via je buik/rug je bekken in, en dat gaat blijkbaar over in iets wat aan je bovenbeenspieren trekt en je knieen zeer doen.

[MW] De wereld mag het weten: voedselallergie en Autisme!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 12-06-12 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5

Re: Rug zit steeds vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:07

Ik herken de klachten van jou, maar dan in mindere maten.

Bij mij ligt het probleem in mijn benen. Mijn knieën zijn niet helemaal in orde, waardoor ik nu al jaren met zooltjes moeten lopen tegen de pijn. Daarnaast zijn mijn hamstrings en bilspieren verkort. Die spieren trekken daardoor aan mijn ruggewervels, waardoor mijn wervels stijf op elkaar zitten.
Na het hoeven uitkrabben, moet ik altijd even met mijn rug alle kanten op buigen voordat ik weer lekker verder loop. Daarnaast zit mijn rug al snel vast door alleen maar op mijn rug plat te liggen.

Maar je kan het inderdaad pas met zekerheid zeggen als je langs een dokter bent geweest, zoals je zelf al zegt! :P

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:08

Als ik jou was zou ik er toch eens rap mee naar de dokter gaan..

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:14

Langs een ostheopaat gaan kan ook enorm helpen!
Ik heb zelf ook een hele tijd last gehad van mn rug, op gegeven moment ging ik teveel (onbewust) compenseren, waardoor ik ook nog last kreeg van mn knieën en schouders.
Ik word sinds een tijdje súpergoed behandeld door een ostheopaat, die stukje voor beetje mn rug kraakt, helemaal losmaakt en oefeningen meegeeft. Echt een aanrader, heb nu al een stuk minder last, terwijl ze eigenlijk tot nu toe alleen mn bovenrug heeft gedaan! Het kost uiteindelijk wel tijd voordat je houding ook is aangepast, want onbewust zul je waarschijnlijk toch anders zijn gaan bewegen met een vaste rug, maar na een tijdje is het helemaal een wereld van verschil. :) Mijn dokter zei dat ik een ostheopaat ook gerust eens moest proberen omdat het in meer gevallen heel goed schijnt te helpen! :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:15

Wake_up, ik heb ervoor bij een Manueel therapeut gelopen en het kwam net zo hard weer terug.
Als de oorzaak niet weg is komt het zo terug. In mijn geval dus een allergie voor melk en gluten.
De ene dag rechtzetten was de volgende dag weer scheef.

Het gekke is dat ik heel weinig lees op internet over rugpijn en glutenallergie..
Terwijl het toch algemeen bekend is dat darmproblemen rugklachten kunnen veroorzaken.

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 20:24

Ik weet van mezelf dat ik een intolerantie heb voor melk en lactose. Maar dat weten we al vanaf m'n geboorte, en deze rugpijn heb ik sinds ongeveer een half jaar.. Wel heb ik de laatste tijd een opgeblazen buik, ik zie eruit alsof ik 3 maanden zwanger ben en soms heb ik dan ook nog buikpijn erbij, misschien heeft dat er iets mee te maken.. :)

Ik ga het er sowieso nog even met mijn vader over hebben want hij gaat een keer in de zoveel tijd naar een vriend van hem die fysiotherapeut is om zich helemaal los te laten maken. Dus misschien kan ik vragen of die vriend ook even naar mijn rug wilt kijken. Als daar niks uitkomt denk ik dat ik maar naar de dokter ga want ik begin er steeds meer last van te krijgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:44

Ik kreeg er pas last van toen ik een jaar of 18 was, maar heb het vermoedelijk ook al veel langer.
Als je daar al bekend mee bent denk ik dat daar de oorzaak van je probleem ligt..
Ik was met een week melkvrij/glutenvrij van 75% van de klachten af, best de moeite waard denk ik.

De dokter zei bij mij alleen fysio en sporten, naja ik sportte me al maanden zes slagen in de rondte en had 1 a 2 keer per week fysio.
En dan nog ging het voor geen meter, functioneerde gewoon niet.

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 21:17

Ik eet al bijna niks met melk of lactose erin, om sommige dingen kan ik niet heen. Bijvoorbeeld als ik naar een verjaardag ga of als bij mensen ga eten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:20

Dat kan wel, maar dat moet je wel willen.
Voor mij zijn 1 x daags 2 zoetjes genoeg om na 5 dagen volledig vast te zitten.
Zo'n klein beetje! homeopathische granules idem!

Je kan ermee naar een dokter gaan, maar die kunnen er niets mee is mijn ervaring.
Als iets erg genoeg is, kiest een mens eieren voor zijn geld.
Ik eet melkvrij, glutenvrij en soja-arm en eet gewoon bij andere mensen, sterker nog: ik kom net terug van een groepsvakantie.
Voor mij dus echt geen hap gluten of melk.
Sinds ik op dieet ben voor het eerst getest met drie speltkoekjes, resultaat buikpijn en een zere rug.

In veel medicijnen zit het ook, dus elke paracetamol ed is allemaal melk en glutenvrij.

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 21:22

Hmm,, nu begin ik wel te twijfelen.

Ik denk dat ik eerst nog even langs de dokter ga en naar die vriend van me vader die fysiotherapeut ga en als daar niks uit komt misschien toch maar overwegen om weer op een streng dieet te gaan. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:26

Ze zeggen dat het meestal wel kan, kleine hoeveelheden.
Maar mijn ervaring is dat ik niets kan hebben.

Ander iets, een kennis van ons haar dochter had een giga glutenallergie.
Die is er vanaf gekomen met biophtonen therapie binnen 3 weken.
Dan resetten ze letterlijk je lichaam, waardoor dat soort problemen verleden tijd zijn.
Misschien is dat een optie voor je?
Hypnotherapie is ook een optie, zegt een vriend van mij die hypnotherapeut is.

Zelf ben ik daar sterk over aan het denken, alleen is het effe de vraag wat dat gaat worden..
Ik ben er nog even niet klaar voor gevoelsmatig namelijk.
Anderzijds wil ik gewoon schnitzel eten op vakantie, dus moet het binnen 3 weken. :')

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 21:29

Als je hypnose gaat doen denk ik dat je er open voor moet staan, en eerlijk gezegd sta ik dat niet echt. Misschien als ik me er meer in ga verdiepen, ik laat de mogelijkheid zeker open maar heb er zo m'n twijfels bij. :)

Ik heb geen idee wat biophtonen therapie is, maar zal het eens gaan googlen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:34

Ik heb het al een keer gehad een korte sessie.
Het is een beetje weird, maar niet eng hoor.
Het ervoor open staan, ik heb iets anders gezien. Echt bijzonder.
Kind wat eeeeecht niet van plan was te gaan slapen was binnen een halve minuut bijna weg. :+

Het is overigens biophotonen therapie, O vergeten. :o