second opinion

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

second opinion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:46

Even een vraag aan mijn mede bokkers!

Voor een oorafwijking ben ik nu al 4 jaar bezig met oorontstekingen operaties en ga zo maar door.
Vannochtend stond ik op en was het gehoor in mijn rechter oor vrijwel weg := (het was al niet om over naar huis te schrijven)
kno gebeld, de dame adviseerde mij om naar de ha te gaan, de ha heeft ook de kno gebeld en me meteen naar het ziekenhuis gestuurd.
omdat het allemaal zo 'snel' ging en ik even tussendoor ging is er niet veel gebeurd, klein gehoortestje en gekeken door de kno en ik kan volgende week terug komen voor uitgebreider onderzoek.

nu zit ik er aan te denken om een second opinion te laten doen in een ander ziekenhuis.
niet omdat ik de artsen niet vertrouw maar omdat ik graag de mening van een andere arts wil horen.
dit omdat wanneer ik weer geopereerd ga worden (en dit gaat gebeuren) de kno een nogal radicale actie wilt gaan ondernemen om mijn probleem voro altijd op te lossen, dat zou wel inhouden dat mijn gehoor permanent verloren gaat in mijn rechter oor.

hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken en wat zijn de ervaringen met een SO?

Gr Jill

Pam87

Re: second opinion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:54

Nou dan zou ik die zeker laten doen! is niet niks zo'n operatie.

Volgens mij moet je dan naar een ander zkh naar een kno gaan zonder dat hij jou oude dossier gelezen heeft?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:01

Je verzekering bellen, dit verhaal uitleggen, vertellen wat je wilt en soms komen zij al met een voorstel waar je het beste terecht kunt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 23:06

Geven ze me dan niet het advies voor een zkh waar zij het beste contract mee hebben? Ik zou zelf graag een zkh willen kiezen en moet je je huidige arts hiervan op de hoogte stellen?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:33

Je zorgverzekering kan je hierin zeker begeleiden, maar mocht je een erg meelevende huisarts hebben wil dit ook wel lukken. Ik wilde vanwege fouten in het verleden bij mij en mijn oma niet meer bij mijn vorige orthopeed in behandeling, en mijn huisarts heeft gewoon een verwijzing gemaakt daar het ziekenhuis van mijn keuze.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:28

Je kunt bij je verzekering aangeven bij welk ziekenhuis jij het liefst een SO laat doen, en dan kunnen zij ook nog vertellen of je dan snel aan de beurt of niet.
Wat princesj zegt klopt, ook een meewerkende huisarts kan je daarin begeleiden, maar volgens mij moet je het zowieso aan je verzekering melden.(pin me er niet op vast!)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:07

Volgens mij mag je zelf een dokter kiezen en bellen voor een afspraak?
idd als je een fijne ha hebt dan geeft die wel een verwijzing zoniet een fijnere ha zoeken :)