Liesbreuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Liesbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 13:28

Hallo,

Ongeveer toen ik 4 jaar was ben ik geopereerd aan een liesbreuk, aan de rechterkant.
Dit is allemaal goed gegaan maar nu 13 jaar later ben ik bang dat ik een liesbreuk heb aan de andere kant.
Ik weet dit niet zeker omdat het verschil niet erg goed te zien is, dan bedoel ik met de linker en de rechter kant er zit niet echt een grote bult ofzo. Al zie je wel een klein verschil vind ik zelf, maar dat vind ik moeilijk te zeggen..

Het gekke is dat het veel lager zit als het lidteken van mijn vorige liesbreuk? Ik heb hier nu ongeveer een half jaar last van denk ik.
Het is geen erge pijn, het doet alleen zeer als ik erop druk of als ik bijvoorbeeld met mijn vriend knuffel of stoei en hij een beetje lomp op me gaat liggen :p.

De pijn zit echt op het bot zegmaar, en waar mijn oude lidteken zit zit niet echt bot.. Dat zit hoger.

Kan iemand mij misschien helpen? Ik hoop dat ik alle informatie erbij heb gezet.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:32

Als je een liesbreuk hebt moet er een bult komen als je de druk in de buik verhoogd bijvoorbeeld met hoesten, niesen etc. Is dat zo?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 13:35

Miriam91 schreef:
Als je een liesbreuk hebt moet er een bult komen als je de druk in de buik verhoogd bijvoorbeeld met hoesten, niesen etc. Is dat zo?

Nee, kan niet echt zeggen dat ik een groot verschil zie..

Armaris

Re: Liesbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:44

Waarom denk je dat er een liesbreuk zit dan? Een liesbreuk is te zien aan een grote bult en dat is bij jou niet het geval. Kan het niet gewoon wat spierpijn zijn?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 13:56

Armaris schreef:
Waarom denk je dat er een liesbreuk zit dan? Een liesbreuk is te zien aan een grote bult en dat is bij jou niet het geval. Kan het niet gewoon wat spierpijn zijn?

Ik dacht dat het een liesbreuk was eigenlijk omdat ik niet weet wat het anders kan zijn, de pijn zit er al een half jaar en het is echt op het bot zeg maar ..

Alvaron

Re: Liesbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:28

Waarom ga je daar niet gewoon mee naar de dokter? Ik snap dat je wilt weten of er nog meer mensen zoiets hebben (gehad), maar komop, een half jaar lang doorlopen met dit soort klachten...? Waar ben je bang voor?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 14:45

Alvaron schreef:
Waarom ga je daar niet gewoon mee naar de dokter? Ik snap dat je wilt weten of er nog meer mensen zoiets hebben (gehad), maar komop, een half jaar lang doorlopen met dit soort klachten...? Waar ben je bang voor?

Waar ik bang van ben, ik vind het niet zo prettig om mijn lichaam aan de dokter te laten zien..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:00

xSOULSISTER schreef:
Miriam91 schreef:

Nee, kan niet echt zeggen dat ik een groot verschil zie..

Als er geen bult(je) te zien is als je dit doet denk ik dat een liesbreuk vrijwel uitgesloten is. Is het niet een plek waar de rand van je broek zit (kan ook gaan irriteren) of waar je je veel stoot? Als het echt op het bot zit is het sowieso geen liesbreuk.