pijnlijke bult in borst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

pijnlijke bult in borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 08:31

Hallo allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik heb geen topic kunnen vinden waar ik in mijn situatie wat aan heb, daarom dat ik een eigen topic open.

Ik heb in mijn rechterborst, net aan de rand, een pijnlijke bult zitten. Dit begon als een klein bultje waar ik niks van voelde maar het wordt steeds groter tot op dit moment, dat ik niets meer kan bewegen zonder dat het gruwelijk pijn doet. Als ik wil omdraaien in bed moet ik mijn borst plat tegen me aandrukken en heel voorzichtig omdraaien, en zelfs dan doet het nog pijn, maar als ik gewoon wil omdraaien verga ik echt van de pijn.

Nu ben ik niet bang voor kanker of andere enge ziektes (denk persoonlijk eerder aan iets van kapot weefsel, heb een cup E dus er komt nogal wat druk op te staan als ik bijvoorbeeld wil rennen), maar wil ik weten of iemand dit herkent en wat ik eraan zou kunnen doen om de pijn draagbaar te maken, aangezien ik met een overactief jongetje van 2 werk en het dus niet echt handig is als ik bij elke stap die ik doe verga van de pijn.

ik ben op het moment niet in de mogelijkheid om naar een huisarts te gaan, omdat ik een week op wedstrijd ben met het gezin in de paardenvrachtwagen, maar als ik terug ben en het is nog niet minder geworden, ga ik dat uiteraard wel doen. Bij voorbaat dank voor jullie tips in elk geval

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:34

Hoewel ik zelf dus wel direct naar een HA zou gaan, wil ik je in ieder geval adviseren om een goede stevige BH te dragen. Hoe meer steun, hoe minder last je waarschijnlijk gaat hebben. En dan het liefste eentje zonder beugels. Tenminste, daar had ik het meeste baat bij toen ik in mijn zwangerschap (en toen ook cup E) een borstontsteking kreeg.

Omdat dit best wel hetzelfde klinkt als een borstontsteking zou ik dus ook direct naar de HA gaan, wellicht ben je er met een paar dagen AB vanaf.. en als het idd een BO is, dan gaat het nog veel erger worden..

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:38

Ik heb eens een pijnlijke knobbel in mijn borst gehad. Ik heb er foto's van laten nemen. Ik was ook erg bang voor kanker of andere ernstige ziektes. Bij mij bleek het toen erg mee te vallen. Het was een onderhuidse bloeduitstorting. Een tweetal weken eerder had ik een duw gehad van een paard, op dat ogenblik had ik er niet bij stil gestaan.

Wat je kan doen om de pijn draaglijker kan maken weet ik niet zo direct. Mss voltarengel smeren of iets in die strekking.
Maar ik zou idd ook zo snel mogelijk een arts raadplegen

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 08:41

dat wil ik ook zo snel mogelijk gaan doen maar dat is t/m zondag dus echt niet mogelijk, omdat ik met het gezin hier op reis ga in de paardenvrachtwagen ivm kwalificatiewedstrijden in schotland, dus dan zitten we daar wel 'vast'. Maar uiteraard zal ik het wel zsm doen, zodra er de mogelijkheid voor is. Ik weet 90% zeker dat het geen kanker is omdat dat meestal geen pijn doet, maar toch is het nu wel lastiger door de pijn.

Angela, Wel bedankt voor de tip over de beha, is het dan ook een goed idee om met beha te gaan slapen, of niet?

Angela

Re: pijnlijke bult in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:43

Als hij zonder beugels is wel (tenminste, wel toen in mijn geval). Dat voorkomt dat het gaat "hangen" als je op je zij ligt te slapen, en dat scheelde bij mij wel :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:44

Wellicht wat trekzalf erop smeren? Kan ook een cyste zijn.
Succes!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 08:46

bedankt voor de tips! Ik heb zo zelf geen zalfjes enzo maar kan wel even vragen of mijn gezin wat heeft. Iemand enig idee hoe het in het engels heet?

overigens wat ik vergat te melden, de plek waar het bultje zit is ook erg rood. M'n behaband komt er niet op (gelukkig!) dus het is niet rood van het schuren oid.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:57

TS, buiten het feit dat bij mij alarmbellen zouden gaan rinkelen bij een pijnlijke bult op de borst...kan ik je wel adviseren om de borst zo goed mogelijk te ondersteunen. Je kan wel met een BH slapen maar dan mag hij niet drukken op de plek. Helpt het als je een beetje masseert? Voel je druk in je borsten? Kan zijn dat je met een BO zit maar dat kan alleen een arts bepalen :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:03

Als de drommel naar je HA. Had je al moeten doen toen je dat kleine, niet pijnlijke bultje voelde. Wil je niet bang maken, maar ik ontdekte begin herfst 2011 dat mijn éne borst iets van vorm veranderd was. Dacht ook, ach. Tot dat ik net voor de kerst een bultje voelde (was toen ca. 2 cm groot). Eind januari is er bij mij een kwaadaardig gezwel van 6 cm incl. mijn rechter borst weg gehaald. Heb inmiddels 25 bestralingen achter de rug en 3 chemo kuren. Moet er nog 3 en dan 5 jaar hormoon therapie. Als ik destijds meteen naar de HA was gegaan (toen ik de verandering opmerkte) waren ze er veel eerder bij geweest en had ik al die na behandelingen niet hoeven hebben, omdat de tumor dan hoogst waarschijnlijk onder de grens van 5 cm was gebleven.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 15:45

Armaris, ik voel geen druk op m'n borst alleen pijn met bewegen, het trekt op het moment een beetje door naar achteren. Masseren doet ook zeer, maar misschien kan ik nog een manier vinden waarop het wel kan. De plek zit net boven waar de onderste band van m'n beha eindigt dus er drukt niks op, dus ik hou m'n beha denk ik gewoon aan met slapen vannacht, kijken of het wat helpt.

En aslo, ik wil mezelf gewoon niet graag opfokken. Zoals ik al uitgelegd heb, ben ik nu niet in de mogelijkheid om te gaan. Zodra ik terugkom en het is niet verbeterd of als het verslechterd is, ga ik uiteraard naar een HA. Het is niet dat ik ach denk, want ik heb er echt last van op het moment, maar ik heb geen opties. Als het dan wel iets ernstigs is, dan is dat mijn eigen risico, dan ben ik zo stom geweest om niet meteen te gaan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:49

Heel vervelend dat je nu niet naar een arts kan gaan, ik hoop niet dat dat nadelige gevolgen heeft.

Wat de beha betreft: heb je een goede sportbeha? Dan zou ik daarmee gaan slapen. Ik heb cup D en slaap ook graag met sportbeha, omdat die de boel goed bij elkaar houdt en ik geen trekkend gevoel aan mijn borsten heb als ik op mijn zij lig.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:53

als je paard een vee arts nodig heeft - wacht je toch ook niet tot zondag als je terug bent :o
en neem aan dat je ook daar wel artsen hebt :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 15:57

ik heb geen sportbeha, heb er wel naar gezocht maar nog geen comfortabele gevonden, en ik wil ze ook niet te groot kopen want dan hebben ze geen nut natuurlijk. Maar ik heb wel een andere comfortabele zachte beha, zal even kijken of die helpt / het niet ongemakkelijker maakt

en ik denk ook wel dat ze daar artsen hebben maar die zullen zijn voor als een ruiter van z'n paard valt en z'n arm breekt, het zullen geen GPs zijn lijkt mij

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:59

Ik probeer even praktisch mee te denken hoor. Je zit daar de hele week met vrachtwagen, heb je ook een ander vervoersmiddel tot je beschikking? Zo ja, vraag dan na waar een huisarts in de buurt zit en ga daar naartoe. Dit zijn wel dingen die je liever niet moet laten wachten.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:27

ik ben nu op de terugweg, heb de hele week met beha geslapen en geen pijn meer gehad, maar het bultje is niet weggegaan. We hadden alleen de vrachtwagen, geen andere vervoersmiddelen en het lag nou ook niet echt in de bewoonde wereld, anders had ik misschien van iemand daar een fiets kunnen lenen maar dat zat er niet in. Ik ga zsm even kijken of ik naar de huisarts kan gaan als ik terug 'thuis' in Ierland ben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:37

Moet je toevallig ongesteld worden?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:31

Inlegkruisjes in de diepvries gooien en dan in je bh doen schijnt erg goed te werken tegen pijnlijke en gevoelige borsten. Als je m precies op die knobbel legt zal t ook wel werken denk ik. En zsm naar de HA natuurlijk.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 19:30

wat een gekke tip, maar ik kan het altijd eens proberen! En stef, nee ik heb nog even te gaan, en het is al langer, het is ook echt puur het bultje wat pijn doet en niet m'n borst. Maar ik heb nu 2 nachten zonder beha geprobeerd te slapen en dat gaat prima, heb er geen last van, maar het bultje wordt niet kleiner

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:34

Als je thuis bent echt afspraak maken met HA, zodat die je eventueel door kan sturen voor onderzoek.
Laatste ook knobbel in borst ontdekt bij toeval, hele cyclus afgewacht wat die ging doen, bleef, dus naar HA.
Indien nodig verwijst die je voor het een of ander.
In mijn geval bleek het een cyste te zijn, maar beter voor jan joker een keer laten controleren, dan achteraf spijt
hebben dat je niet eerder bent gegaan.
(ben verder ook niet van de klepper naar de HA, maar in dit soort gevallen ga ik echt wel)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:44

ik ga ook zsm, ben nu weer 'thuis' in Ierland maar ik moet nog even wat regelen met de verzekering voordat ik kan gaan. Maar ik laat het ook liever voor de zekerheid even nakijken, zeker omdat het al zo lang duurt.