Pijn in hiel na val van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Pijn in hiel na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 22:15

Je kent het wel, je zit in volle rengallop op je hyperende paard, vol vertrouwen maar wetende dat ze opzij kan springen. De tipi als eerste, een boomstronk, een berg takken, je paard maalt er niet naar, dus je ontspant. En dan is er ineens die tijger in twijgvorm langs het ruiterpad! Reden om een noodrem te maken die je als ruiter do oorharen van je paard laat tellen waarna er nog een zijsprong volgt die je laat zandhappen , of, in mijn geval, een flinke backscrub van een meter of 10 als gevolg. Je staat op, de adrenaline spuit door je lijf, je trekt je laars die alleen nog door het elastiek van de chap aan je voet zit weer goed aan, je springt op je paard en galoppeerd weer verder, want ja, je laten kennen doe je ook niet!

Maar dan, je stapt van je paard, stijf als een hark en je hak doet verdomde zeer. Lopen doe je liever niet. Natthuis even te hebben gezeten is het helemaal drama. Vast een spiertje vertrekt denk je dan en negeert het maar terwijl je op je tenen loopt.

De volgende dag is het zelfs nog erger, ik stond op uit bed en pas na 3x vallen en opstaan lukte het me om fatsoenlijk te lopen. Natuurlijk had het fenomeen slaapdronken er ook mee te maken maar de pijn sprak wel boekdelen. Maar toch naar werk, waar het natuurlijk niet beter op wordt. Het voelt eigenlijk in rust alsof iemand constant hard met zijn vinger in een heel erg gevoelige blauwe plek zit te prikken. De pijn is nog vervelende op het moment dat ik de druk vergroot of verklein op de hak, dus het proces van neerzetten of opstaan. Volledige druk of geen druk voelt hetzelfde.

Als ik op mijn hak druk met mijn vinger zijn er eigenlijk 2 pijnlijke plekken. Ongeveer 2,5cm voor het uiteinde van mijn hak, 1,5cm boven de onderkant van mijn voet en een plekje onder mijn voet, 1,5cm van de rand en 2,5cm van mij. hak. Maar deze plekken stralen dus uit naar mijn hele hak tijdens het lopen....

Wat zou dit kunnen zijn? Het is erg irritant, misschien dat iemand dit herkent? Ik hoor het graag!

Xyris

Re: Pijn in hiel na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 13:35

Nou vanochtend ging het beter dus de doc niet gebeld, maar is nu toch weer drama, ik ga toch vanavond maar naar de huisartsenpost... Iemand die mij in de tussentijd nog kan verhelderen?

groetjes!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:23

Kan je de huisarts/assistente niet nu nog even bellen?? Gewoon om te vragen wat je moet doen? En anders gewoon nu al naar de huisartsenpost?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 21:57

zowel de huisarts als de huisartsenpost waren onbereikbaar :( ik probeer het morgenochtend wel weer *zucht *
*

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:03

Kan je niet iets gebroken hebben in je voet?
Ik heb het 1 keer gehad, was in mijn hiel iets gebroken, een kommetje waar een stukje bot bijna vanaf was, heb er weken mee in het gips gelopen en mocht er ook niet op staan in het begin ( wil je niet bang maken hoor)
Sterkte ermee!!! :(:)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:18

Zou even iets van pijnstillers pakken als je dat nog niet gedaan hebt en dan morgenochtend als eerste je huisarts bellen ;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:02

Huisarts al gebeld?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:30

Heyy,

sorry voor mijn late reactie, heb het bijzonder druk gehad.
De pijn in mijn hak is niet meer zo erg als het was vandeweek maar de laatste dagen wordt het ook niet beter en het is nog steeds geen pretje om er op te lopen. Vanochtend dus toch maar voor de zekerheid naar de huisarts gegaan die mij vertelde dat het hoogst waarschijnlijk een onzichtbare kneuzing is die over een week of 2 over is, maar desondanks wilde hij me maar al te graag een verwijsbrief voor een foto geven. Ik heb hem gevraagd wat wijsheid was waarop hij antwoordde dat soms mensen wekenlang met pijn in hun rug lopen, uiteindelijk bij hem terecht komen en dan uiteindelijk een gebroken rug blijken te hebben. Dus morgen toch maar even een fototje laten maken voor de zekerheid.

Werk ik in een kantoor dan had ik het gewoon nog even aan gekeken maar ik heb een full time baan in een restaurant, laat daarnaast nog honden uit, zit vast aan een fitnessprogramma en rijd nog 3x per week paard.... Toch maar even het zekere voor het onzekere nemen dan he? :).

Ik houd jullie op de hoogte!

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:26

En? hoe waren de foto's? Hopelijk niets gebroken en alleen een beetje gekneusd.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 21:28

Niet gebroken gelukkig! Wel goed gekneusd, heb er nog last van maar het is nu wel te houden :). Thanks voor het vragen!