Droog haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Droog haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:25

Heei iedereen,
Weten jullie misschien dingen die helpen tegen droog haar? Ik heb al meerdere spulletjes van de kapper meegekregen, maar dat wilde ook niet echt lekker werken. Dus hebben jullie misschien nog van die "huismiddeltjes" die daartegen werken ofzo? :P

Ik hoor het graag!! *\o/*

betadine

Re: Droog haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:27

Ik gebruik haarversterker van kruidvat. 1€69 ofzo. Na 3x gebruik is mijn haar echt verandert. Voelt minder droog breekt minder snel af enzo. Ik wil niets anders meer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 02:57

ja, hier heb ik ook last van :')

Het rare is , is dat het alleen mijn onderste laag haar is, dat krult als een malle en is echt ontzettend droog. En daarboven heb ik hartstikke sluik, normaal, gevoed haar...

Ik verspreid na het douchen altijd een beetje vette bodylotion over mijn handen, en 'kam' dat dan door mijn onderste haar. Dat helpt wel iets, tegen het pluizen. Maar een wondermiddel is het niet.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 05:10

Ik verf mijn haar regelmatig, waardoor het nu ook droog is etc. Om mijn haar sterker en gezonder te maken, maak ik gebruik van de producten van Syoss. Ik gebruik de shampoo, de conditioner en ik heb de olie. Ik vind het erg goed werken en niet mega duur. (bij kapper zijn de spullen altijd zo mega duur)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:50

Welke shampoo gebruik je nu TS?

Saga Syos is wel het allerslechtste wat je kunt gebruiken! :=

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:52

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:55

Olijf olie warm maken in je daar smeren en lekker lang laten zitten.En dan met shampoo er uit halen.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:37

Weet niet of je krullen hebt maar sinds ik het volgende doe heb ik veeeeeel minder last van pluis;

- Niet meer je haar kammen/ borstelen, gewoon onder de douche met je vingers erdoorheen
- Niet elke dag shampoo gebruiken! ik doe de ene dag shampoo en cremespoeling, dan doe ik dag erna alleen me haar uitspoelen, dag daarop een maskertje, volgende dag alleen cremespoeling en dan weer van voor af aan.
- Niet te veel (verschillende) spullen in je haar, is ook erg slecht. Voor mijn krullen gebruik ik nu andrelon perfecte krul, TIGI en dan serum. Maar van alles 1 of 2 pompjes.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:05

Kokosolie! Pure olie die ook nog eens heerlijk naar kokos ruikt haha :D Ik doe eens in de zoveel tijd een maskertje van kokosolie en gebruik het daarnaast ook nog wel eens gewoon als verzorgingsproduct. Het is te koop bij De Tuinen, wel oppassen dat je echt de pure olie hebt en niet een product waar kokosolie in is verwerkt. Het is hard als het in de pot zit, maar als je het even tussen je handen verwarmt is het zomaar vloeibaar en is je droge haar zomaar verdwenen :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:39

Haar kan nauwelijks vocht opnemen dus echt veel beter dan het is kan je het helaas niet krijgen.

Voorkomen is dus de sleutel tot succes, maar daar heb je nu niks aan. Je kan er nu vooral voor zorgen dat het niet nog droger wordt. Dus geen (of zo min mogelijk) hitte gebruiken of chemisch behandelen (ontkleuren, kleuren, permanenten).
Verder producten met alcohol en sulfaten zo veel mogelijk vermijden! Vooral de sulfaten drogen je haar verschrikkelijk uit.

Je kunt het verbloemen door olie te gebruiken. Daarbij heb je de keus tussen siliconen olie (zit in 99% van de drogisterij producten) maar niet iedereen is daar tevreden over, maakt het haar snel vet, zwaar en schijnt het ook extra te kunnen beschadigen. Natuurlijke olie zoals kokos olie, argan olie, olijf olie worden daarom meestal geprefereerd.

Producten met veel siliconen olie zijn zgn serums, maskers en conditioners. Siliconen olie kun je op de ingredientenlijst meestal herkennen aan het eindigen op -one of -cone. Maar ook Dimethiconol is er een bijvoorbeeld, en die eindigt niet op -one.

Sulfaten kun je herkennen op de ingredientenlijst als "sulphates/sulfates". In de meeste shampoo's zit sodium laureth sulfate om het meer te laten schuimen bijv.

Menino: Dat herken ik wel, mijn onderste laag is ook zo slecht en kroest, bovenste laag is verschrikkelijk stijl (nauwelijks krul in te krijgen). In de zwarte gemeenschap hebben ze een naam voor dit haar: Kitchen hair. :D

kitchen
The hair on the back of you neck that is nappy, un-tameable
Damn your kitchen look messed up. or Man your kitchen is lookin' like whoopi goldbers' arm pit.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:54

Hoe vaak was je je haar?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:55

Shampoo zonder sulfaat kopen en geen conditioner gebruiken.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:08

Ik heb ook heel erg droog haar. Eigenlijk helpt helemaal niks..
Maar wat is wel doe, is ongeveer 1 keer per week een masker in m'n haar smeren en dan 's nachts laten zitten. Dan 's ochtends uitspoelen en dan heb je heerlijk zacht haar :)
Verder moet ik het echt regelmatig laten knippen. Dat scheelt ook een hoop.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:16

Ik gebruik sinds kort dit spul, is echt super en ruikt ook nog is heerlijk! Is wel wat prijzig maar je hoeft maar een heel klein beetje te gebruiken dus je doet er wel vrij lang mee :)
Afbeelding

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:42

Ik zweer bij biosilk! En dan dat serum ervan,
Het is op basis van pure zijde,silliconen vrij(dus
Verzwaart ook niet), en het verzorgt, beschermt
Herstelt, en het laat een super mooie glans achter!
En je hebt er maar een klein druppeltje van nodig!

Ik ben echt fan, heb al zoveel geprobeert, en ik stijl, krul
Verf, doe echt vanalles met me haar, en het is
Eindelijk weer gezond! En natuurlijk telkens goed je
Dode puntjes laten knippen, me haar groeit weer als
Kool!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:33

Manderino schreef:
Ik zweer bij biosilk! En dan dat serum ervan,
Het is op basis van pure zijde,silliconen vrij(dus
Verzwaart ook niet), en het verzorgt, beschermt
Herstelt, en het laat een super mooie glans achter!
En je hebt er maar een klein druppeltje van nodig!

Ik ben echt fan, heb al zoveel geprobeert, en ik stijl, krul
Verf, doe echt vanalles met me haar, en het is
Eindelijk weer gezond! En natuurlijk telkens goed je
Dode puntjes laten knippen, me haar groeit weer als
Kool!

Biosilk staat stijf van de siliconen hoor :)
En op basis van zijde waarbij de aminozuren compleet elkaar gehaald zijn waardoor het zijn werking/effect ook helemaal verliest. Dat is dus vooral toegevoegd omdat het leuk op de verpakking staat en klanten zoals jij daar waarde aan hechten. Maar er zit dus in feite niks meer van zijde in, je zou zelfs een stukje hamburger erin kunnen doen, en daarvan de aminozuren opbreken. Geeft hetzelfde effect als opgebroken zijde. (maar staat minder goed op de verpakking :+ )