Pil meekrijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Pil meekrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 12:56

Dit is weer zo'n blonde actie van mij.
Normaal gesproken haal ik m'n medicijnen ruim optijd op met zo'n herhaalrecept (moet je inspreken op een bandje). Meestal kan je als je het voor bijv. 10 uur inspreekt, de volgende dag na 3 uur ophalen. Nou heb ik een nieuwe huisarts, die 2 werkdagen!! aanhoudt.
De blonde actie: ik was halverwege m'n strip gestopt (ik slik door, je kan overal stopweek houden met mijn pil als je doorslikt), er zaten nog 2 pillen op. Die vrijdag en zaterdag genomen. Gisteravond moest ik dus een nieuwe strip pakken. Ik dacht serieus dat ik die nog had, maar dat was dus niet zo :+ Uit paniek m'n oude pil gepakt (die zwaarder is).
Maar nu! Ik kan niet nog 3 dagen op die oude pil doorgaan lijkt me. En met herhaalreceptenlijn moet ik dus 2 werkdagen wachten. Zou ik zo naar de apotheek kunnen gaan, receptje en oude doosjes meenemen en om een nieuwe kunnen vragen? Ik moet het sowieso zelf betalen, aangezien ik 22 jaar ben.

Of kan ik beter de strip met m'n oude pil afmaken, omdat deze sterker is?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:57

Rebel_Jits schreef:
Dit is weer zo'n blonde actie van mij.
Normaal gesproken haal ik m'n medicijnen ruim optijd op met zo'n herhaalrecept (moet je inspreken op een bandje). Meestal kan je als je het voor bijv. 10 uur inspreekt, de volgende dag na 3 uur ophalen. Nou heb ik een nieuwe huisarts, die 2 werkdagen!! aanhoudt.
De blonde actie: ik was halverwege m'n strip gestopt (ik slik door, je kan overal stopweek houden met mijn pil als je doorslikt), er zaten nog 2 pillen op. Die vrijdag en zaterdag genomen. Gisteravond moest ik dus een nieuwe strip pakken. Ik dacht serieus dat ik die nog had, maar dat was dus niet zo :+ Uit paniek m'n oude pil gepakt (die zwaarder is).
Maar nu! Ik kan niet nog 3 dagen op die oude pil doorgaan lijkt me. En met herhaalreceptenlijn moet ik dus 2 werkdagen wachten. Zou ik zo naar de apotheek kunnen gaan, receptje en oude doosjes meenemen en om een nieuwe kunnen vragen? Ik moet het sowieso zelf betalen, aangezien ik 22 jaar ben.

Of kan ik beter de strip met m'n oude pil afmaken, omdat deze sterker is?

Gewoon naar de apotheek gaan en lief vragen. Ik had het laatst ook gewoon aan de balie gevraagd, de pil is vrij verkrijgbaar dus je hoeft geen recept meer.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:58

Ik zou zeggen, bel je apotheek eventjes voor advies! Die kunnen je het vast vertellen :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:59

Ja volgens mij kun je gewoon rechtstreeks naar de apotheek

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:00

ik ga altijd alleen met het herhaalrecept. (meestal ben ik het briefje kwijt en neem ik het doosje mee).

Eleionomae

Re: Pil meekrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:52

je kunt zelfs zonder herhaal recept als ze je gegevens hebben in de computer :j ik ga nooit met een recept heen hahahaa.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:00

Ik ga ook altijd gewoon naar de apotheek. Wordt niet moeilijk over gedaan over het algemeen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:07

Bij mijn apotheek kan je ook zo binnen lopen om hem te halen (als je al in het systeem staat voor de pil).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:10

Recept heb je inderdaad niet nodig, ze hebben wel gegevens van je nodig om te zien dat je de pil echt al eerder heb gekregen. Zo geregeld!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:11

Idd gewoon naar binnen lopen. Als je in het systeem staat (wat mij zo lijkt aangezien je hem al langer slikt) geven hun zo de goede mee.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:12

ik loop altijd gewoon naar binnen en dan krijg ik nieuwe

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:52

Welke pil heb je? En wat was je oude?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:09

furious schreef:
Bij mijn apotheek kan je ook zo binnen lopen om hem te halen (als je al in het systeem staat voor de pil).

Hier idem. Ik raak m'n herhaalrecept namelijk altijd kwijt.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:16

zoals andere al zeggen kan je de pil altijd zomaar halen zonder herhaal-recept..

laatst kon ik zelfs die van mn zusje meenemen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 21:59

Heb ze inderdaad meegekregen :D
Volgende keer moet ik ze wel bestellen, want ze hadden mijn pil niet op voorraad. Moest ervoor naar een andere apotheek.
Toch bedankt voor de reactie's ^^

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:04

mijn arts zei tegen mij je hoeft geen recept meer door mij je kunt het gewoon volgende keer ophalen bij de apotheek.
echt handig

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:32

Bij mij hadden ze hem trouwens ook niet meer, maar ik kon wel de goedkopere variant krijgen, precies hetzelfde maar dus niet de merknaam.. Ook prima, scheelde me nog meer als de helft!