het leed dat huisartsen heet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chOcodipJ

het leed dat huisartsen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:35

Hallo bokkers!

mijn stoom komt uit mijn oren door mijn stomme huisarts! Vorige week heb ik twee insectenbeten opgelopen en ik heb hier een hevige reactie op gekregen. Ik heb een ontstoken bult op mijn onderarm en op mijn heup. Met de bult op mijn heup gaat het goed maar de bult op mijn onderarm werd wel heeel groot. Bulten zijn wel 5 cm doorsnede en het is toch een dikke bult! helemaal dik en kom allemaal troep eruit. Het werd maar erger en toen ben ik toch naar mijn huisarts heen gegaan. Ik kreeg een zalfje en tabletjes mee en dan moest het maar overgaan. Het zakte maar niet af en de plek rond de bult zwol helemaal op en het was rood en heet en het begon iets paars te worden.

Ik had hier erg last van en het werd steeds pijnlijker. Vandaag ben ik naar de huisartsenpost gegaan en het was een drama! de dokter keek ernaar en zei wel van : ooeff dat is niet best, dat word een verdovingsspuit en ik ga het openhalen met een mesje. Mijn god, ik dacht dat ik dood ging :') ik kreeg een vieze pijnlijke spuit erin, hoppa de mesjes direct erin en uitdrukken maar. binnen 2 min was ik klaar! Ik heb niet gekeken omdat ik wist dat ik flauw zou gaan vallen. Mijn vriend durfde ook niet te kijken haha :') Zeer pijnlijk maar wat een verbetering! :D Nu heb ik een verbandje om en moet met water goed spoellen omdat het nu een open wond(je?) is. Ik heb nog niet gezien hoe het eruit ziet maar daar kom ik straks achter, ik ben er wel bang voor :')

Maar op mijn verhaal terug te komen: mijn huisarts doet over alles zeer laks en dit is zeker niet de 1e geval waar het om gaat. De dokter van de huisartsenpost zei als ik niet was gekomen en zo had gelaten dat ik zeker bloedvergiftiging was opgelopen omdat het zo vies ontstoken was. Ik vind het best erg dat een huisarts zo laks over kan doen. Zo heb ik al vanaf mijn 6e ook vaak last van buik/blaas/darmen. Na lang zeuren, bombarie maken en zeer veel bezoekjes bij de huisarts word je met pijn en moeite doorverstuurd naar het ziekenhuis.

Gelukkig ben ik verhuist en kan ik opzoek naar een nieuwe huisarts :D

wie heeft er ook last van zo'n lastige huisarts?

silvericathy

Re: het leed dat huisartsen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:55

Ja hoor, ik heb zwakke enkels en nadat ik er voor de zoveelste keer doorheen was gegaan toch maar eens naar de huisarts toe en wat zegt dit sukkel: Ja het zal wel een beetje overbelast zijn..gewoon beetje rustig aandoen komende week.
Ja niet dus he...ik kan amper 10 meter rennen of ik voel het al aan mijn enkels.
half jaartje later toch maar terug gegaan, andere arts bezocht zegt hij: oei, die zijn zwaar overbelast en die zijn zeer zwak,... ga maar eens naar de fisio...
dus ik naar de fisio en die schrok ook al een beetje...als ik liep knakte mijn enkels gewoon bij elke pas naar binnen toe..
dus oefeningen meegekregen, en gaat nu wel wat beter...moet alleen altijd oppassen met wat ik doe wat inspanning betreft..
wel wandel ik tegenwoordig met de hond van de buren zo'n 2a3 keer in de week grotere stukken met stevige schoenen aan, en merk wel dat mijn enkels daar sterker van worden.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:37

Jep bij mij ook bekent, op de trampoline door me knie gegaan (naar achter geschoten) kon niet meer lopen ga je naar de huisarts: Gewoon rustig aan doen spier heeft vast een klap gehad. Ok dacht ik toen de huisarts zal het wel weten. Tot vorig jaar toen ik er nog steeds last van had naar de fysio geweest die pakt mijn kuit en keek hoever mijn kuit naar benden kon ten opzichte van mijn knieschijf. Nou een heel eind dus, wat blijkt er is iets gescheurd in mijn knie wat nu alsnog herstelt moet worden :(

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:54

silvericathy schreef:
Ja hoor, ik heb zwakke enkels en nadat ik er voor de zoveelste keer doorheen was gegaan toch maar eens naar de huisarts toe en wat zegt dit sukkel: Ja het zal wel een beetje overbelast zijn..gewoon beetje rustig aandoen komende week.
Ja niet dus he...ik kan amper 10 meter rennen of ik voel het al aan mijn enkels.
half jaartje later toch maar terug gegaan, andere arts bezocht zegt hij: oei, die zijn zwaar overbelast en die zijn zeer zwak,... ga maar eens naar de fisio...
dus ik naar de fisio en die schrok ook al een beetje...als ik liep knakte mijn enkels gewoon bij elke pas naar binnen toe..
dus oefeningen meegekregen, en gaat nu wel wat beter...moet alleen altijd oppassen met wat ik doe wat inspanning betreft..
wel wandel ik tegenwoordig met de hond van de buren zo'n 2a3 keer in de week grotere stukken met stevige schoenen aan, en merk wel dat mijn enkels daar sterker van worden.

Je kunt zonder verwijzing naar de Fysiotherapeut met je zwakke enkels, of het vergoed wordt hangt van je verzekering af. Je moet zelf iets doen om te zorgen dat je van je klachten af kunt komen of die kunt verbeteren. het is zo makkelijk om maar naar de "vervelende huisarts" te wijzen.

Net zoals TS met die bult, wat voor zalf en tabletten kreeg je mee, heb je die op de juiste manier gebruikt? Heb je de wond zelf goed schoongehouden want een ontsteking waar je een bloedvergifiting van kunt oplopen krijg je niet als je het zelf ook goed schoon hebt gehouden.

Je bent zelf als eigenaar van een lijf verantwoordelijk voor je lichaam.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:10

toen ik met psychische klachten naar mijn vorige huisarts ging zaten we net in een verhuizing aangezien mijn ouders gingen scheiden. Mij werd toen verteld dat mijn klachten alleen maar een verkapt schuld gevoel waren. Hij heeft uitgebreid uit de doeken gedaan wat mijn vader allemaal had gezegd en concludeerde dus dat mijn klachten alleen maar kwamen omdat ik zelf ook wel wist dat mijn moeder een kreng was en ik niet met haar mee moest gaan.
ik moest later maar eens terug komen dan zou ik verdere uitleg krijgen. verder moest ik het maar uitzoeken. Ik durfde gewoon niet meer terug.

zodra ik verhuisd was ben ik met hetzelfde verhaal naar mijn nieuwe HA gegaan. Hij vroeg hulp van buiten. Ze hebben het 3 dagen aangekeken en toen ben ik met spoed opgenomen en 4 maanden in het ziekenhuis gebleven.

ook ben ik bij die eerste huisarts 2 jaar bezig geweest voor ik een doorverwijzing kreeg naar een dermatoloog.
Dus ja ik weet zeker dat er huisartsen zijn die gewoon laks zijn of zelfs hun boekje te buiten gaan, en als dat gebeurd is het heel moeilijk om dan als patient iets te beginnen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:19

Ik vind je wel erg snel naar de huisarts wijzen hoor. Je hebt een ontsteking en je huisarts geeft tabletten. Vervolgens gaat het niet over (dat kan de huisarts ook niet weten he) en dan ga je niet terug? Tja....

Wees blij dat de huisarts het eerst probeert op te lossen met tabletten ipv gelijk in je begint te snijden. Toen het niet over ging had je aan de bel moeten trekken bij de huisarts. Dan had hij iets anders kunnen proberen. Jij bent zelf niet teruggegaan, dus wat kan de huisarts eraan doen dan?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:21

Wij hebben een huisarts die steeds over motoren begint of over indianen in het oerwoud.
Had een flinke knieblessure en huisarts begon erover dat mijn ene knie een sterke jeep motor was en mijn geblesseerde knie een motor van een oud kevertje was, overal omheendraaien dus en grote wilde verhalen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:22

Mijn dochter komt voor een verwijzing, voor een test op autisme.Staat er in de verwijzing dat hij vind dat ze niet autistisch is en dat ze goed kan leren.Terwijl er in de computer allemaal problemen van haar staan vermeld, zoals leer problemen enz.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:54

Iejoorr schreef:
Wij hebben een huisarts die steeds over motoren begint of over indianen in het oerwoud.
Had een flinke knieblessure en huisarts begon erover dat mijn ene knie een sterke jeep motor was en mijn geblesseerde knie een motor van een oud kevertje was, overal omheendraaien dus en grote wilde verhalen.

Wat is daar nou weer mis mee? Je HA vertelt het verhaal aan de hand van motoren in plaats van medische termen, alleen maar makkelijker te begrijpen toch?

TS: je HA kan echt niet in de toekomst kijken, hoe had hij nou moeten weten dat het zo afliep? Soms is het gewoon pech hebben.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:57

Iejoorr schreef:

Hij gebruikt een metafoor om aan te duiden hoe je knie eraan toe is volgens mij. Toch niet heel raar...

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:41

He bah, dat zijn geen leuke verhalen :(

@Fredkroket: Ik kon het niet schoonmaken want het was 1 dikke bult zonder een korst en de bult werd maar dikker en dikker. Ik kreeg zalf mee voor ontsteking en tabletjes voor overgevoeligheid voor insectenbeten. De tabletjes zouden dan pas bij de volgende insectenbeet helpen. De dokter van de huisartsenpost zei dat de creme ook niet goed zou kunnen helpen omdat al het pus en rotzooi er gewoon uit moest en er moest gewoon een snee in om al het rotzooi eruit te laten lopen. Als ik dat niet deed had ik kans op een bloedvergiftiging.

@zap: Ik snap wel wat je denkt maar dit is niet de 1e keer wat 'mis' gaat. De bult werd gewoon eng dik en er is meer dingen mis gegaan, zoals wat ik in de beginpost heb staan. Dus ik heb gewoon minder vertrouwen in die kerel en als ik het bovenstaande verhaal vna de dokter van huisartsenpost hoor vind ik dit wel erg van mijn eigen huisarts.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:43

Ja ik heb er 1 en dankzij mijn huisarts mag ik nu een baarmoedervewijdering ondergaan en een buikwandcorrectie invb Diastes.
Geweldig bedankt kerel! -:(- -:(-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:49

Iejoorr schreef:

Als hij aankomt met bijv je hebt een tractus iliotibialis frictie syndroom aan je knie en dat wordt veroorzaakt door zwakke abductoren en overpronatie bla bla dan weet je ook niet waar hij het over heeft.

(vertaling: een tractus iliotibialis frictie syndroom = een lopersknie, oftewel steeds zeurende pijn aan de buitenkant van de knie en zwakke abductoren (zijn spieren die zorgen voor een zijwaarte beweging vanuit je heup tijdens het sporten) en overpronatie (tijdens het afwikkelen van de voet zakt de voet/enkel overmatig naar binnen) )

Ik vind het juist goed dat hij het 'kinderlijk' uitlegt. :)

En wat betreft TS: Ik snap je wel hoor, maar als je zo weinig vertrouwen in je huisarts hebt waarom ga je dan niet op zoek naar een andere?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:51

chOcodipJ schreef:
@zap: Ik snap wel wat je denkt maar dit is niet de 1e keer wat 'mis' gaat. De bult werd gewoon eng dik en er is meer dingen mis gegaan, zoals wat ik in de beginpost heb staan. Dus ik heb gewoon minder vertrouwen in die kerel en als ik het bovenstaande verhaal vna de dokter van huisartsenpost hoor vind ik dit wel erg van mijn eigen huisarts.

Maar hoe moet de huisarts dat weten als je niet bij hem bent geweest? Stel: ik ga naar de huisarts, want ik heb buikpijn. Ik krijg een pilletje en dan moet het overgaan. Het gaat niet over en wordt erger. Ik word beroerd, ben misselijk, val flauw en ik besluit naar de huisartsenpost te gaan en daar wordt ik gelijk geholpen en blijkt er vanalles mis te zijn. Mag ik dan ook wijzen naar de huisarts? Nee, ik vind dit niet de schuld van de huisarts. Ik besluit niet nog een naar de huisarts te gaan, dus hij kon het toch ook niet verhelpen?

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal mis is gegaan, maar wat hier gebeurt is, vind ik niet de schuld van je huisarts. En jij noemt dit een fout van de huisarts. Snap je wat ik heen wil? Jij vindt het de schuld van je huisarts, terwijl ik (en meerdere) dat niet vinden. Als dit dan vaker zo gegaan is, dan vind ik dat jij te makkelijk naar de huisarts wijst.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 20:15

Als je mijn openingsbericht lees ga ik inderdaad opzoek naar een andere huisarts.

@zap: Ik snap je inderdaad maar ik kon ook niet wachten tot maandag omdat het giganstisch pijn deed en me vriend wou ook dat ik er heen ging. Met de bulten gedoe snap ik je maar er is inderdaad meer voorgevallen en dat is geen 1x maar echt vaker. Ik had een tijd terug vaak blaas ontsteking en toen ben ik er zo vaak geweest maar ik werd nooit doorverwezen. met pijn en moeite werd het eindelijk een keer op de kweek gezet en daar kwam inderdaad uit dat ik blaasontsteking had. Ik kreeg een kuur die moest ik opmaken en dan zou het over gaan. Het ging niet over dus ik ben er weer heen geweest en toen zat al mijn buikklachten en blaasklachten tussen de oren want ik had een kuur gekregen. Dit is niet van 1x maar we hebben vaker deze discussie gehad. Bij onze zorgverzekeraar kon je toen niet zo snel van huisarts veranderen en dat werd een heel gedoe. Toen hebben we het maar zo gelaten. Bij deze huisarts krijg je gewoon vaak te horen dat het tussen de oren zit en dat is absoluut niet zo. De huisartsenpost dokter was blij dat ik kwam want het was gewoon niet weggegaan met de zalf en het werd gevaarlijk. Zo'n huisarts moet dat dan toch zien dat de pus eruit moet? Ik heb door meerdere ervaringen gewoon minder vertrouwen in de huisarts. Ik denk als ik je een foto laat zien van de bult hoe die eruit zag dat je me begrijpt :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:59

Pff ik dacht al dat het aan mij zou liggen.. Mijne is ook zo'n heks. Als elf jarige lag ik op bed met koorts, huisarts is toen bij ons thuis geweest met de conclusie: paracetemol er in en niet aanstellen. S'nachts om 01:00 uur lag ik op de kinder IC met sceptische shock, bloedvergiftiging en al mijn organen die niet meer werkten, mijn hartslag was 25 per minuut en ik had 42 graden koorts. Heb een week op de IC gelegen. Mwah stelde me toch aan volgens haar..

Nu heb ik een tijdje geleden een rottig ongelukje gehad op stal. Weefrek schoot los en klapte vol mijn slaap. Ik zakte echt door de grond van de pijn. Na 3 dagen toch maar even naar de huisarts.. Had inmiddels koorts er bij en was hartstikke moe.. Nee hoor stelde me toch aan... Moest ik ook maar wat gezonder gaan leven als ik zo moe was, en die klap van dat rek zal ook wel mee gevallen zijn.. Heb uiteindelijk 3 weken plat gelegen.

Omdat ik al twee jaar met een pijnlijke knie rond loop, en ik 19 jaar ben en dat niet echt normaal vind voor mijn leeftijd, heb ik twee jaar geleden toen de klachten begonnen bij deze zelfde mevrouw aangegeven waar ik last van had. Foto laten maken, niks op te zien... Nooit verder op in gegaan. Omdat ik de laatste tijd toch weer veel last kreeg en ik veel aan sport doe, ben ik toch maar weer naar haar toe gegaan.. Nou dan moest ik maar weer een foto laten maken. Dus ik met tegenzin ( naar een ander ziekenhuis ) een foto laten maken.. Niks op te zien natuurlijk. Gelukkig nam dat ziekenhuis mij wel serieus, is er ondertussen een echo en een mri gemaaakt. Heb vandaag de uitslag van mijn mri scan gekregen en ik word a.s. vrijdag al geopereerd. Conclusie: een enorme scheur in mijn miniscus. In eerste instantie waren het alleen kleine scheurtjes, maar doordat ik er zo lang mee rond gelopen heb is dat 1 grote lange scheur geworden.

Ik ga dus ook mooi naar een andere huisarts toe! Oh en andere conclusie, 2012 niet echt mijn jaar :+

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:02

Iejoorr schreef:

Dit is toch niet eromheen draaien????? Hij denkt dat je het beter begrijpt als hij het op die manier uitlegt. Dat het een beetje vreemd is klopt, maar om het nu zo noemen...

Edit: zie nu dat meerdere mensen dezelfde mening hebben.
Laatst bijgewerkt door veersche op 12-06-12 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:04

Die van mij is in een woord geweldig, beste huisarts ooit. Toen ik verhuisde naar een andere wijk, en eigelijk een andere huisarts moest kon ik bij hem blijven. Dit omdat ik weinig vertrouwen in mensen heb, en hij altijd alles op alles zet voor zijn patienten. Ik geloof graag dat hij zelfs voor me zou uitzoeken welke huisarts ik straks in het westen moet hebben :)