Heftige keelpijn, krijg niks meer door m'n keel.. Wat helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Heftige keelpijn, krijg niks meer door m'n keel.. Wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:17

Nou zoals de titel dus al zegt heb ik extreme keelpijn. Ik heb het nog nooit zo erg mee gemaakt als nu, zelfs niet toen ik keelontsteking had. De reden van deze keelpijn komt omdat ik gisteren heel erg ziek was. Ik heb meer dan 50 keer overgegeven, dus heel mijn keel is nu helemaal kapot. Ik ben nog steeds ziek en ik heb hele erge buikpijn, dat komt ook omdat ik nog helemaal niks heb gegeten dus ik wil graag wat eten maar dat lukt helaas niet. Ik heb net een beschuitje gegeten maar na 3 happen rolde de tranen over mijn wangen door de pijn, alsof er 10 scheermesjes door heel mijn keel gingen. Net probeerde ik een bakje met yoghurt maar zelfs dat kon ik niet opkrijgen omdat ik het scheermesjes gevoel weer kreeg..

Ik heb net gegorgeld met lauw water met zout erin, en 2 paracetamol op.. Maar niks helpt tot nu toe.. En ik begin toch wel honger te krijgen nu! Ook drink ik heel veel water maar ook dat lijkt niet te helpen. Ik hoop dat Bokt de ideale huis tuin en keuken tip heeft... :j

Chocopasta

Re: Heftige keelpijn, krijg niks meer door m'n keel.. Wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:20

Ik vind water verre van prettig bij keelpijn. Lig ook al 4 weken plat en drink vooral dubbelfris aangemaakt met water. Vond waterijs ook prettig. Vanillevla is misschien nog wat zachter dan yoghurt. Veel sterktr en beterschap!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:21

Probeer eens een koude, natte doek om je keel te wikkelen (daaroverheen een gewone handdoek zodat het van buiten droog blijft) Helpt niet echt bij het eten, maar verzacht bij mij wel keelpijn. Verder veel drinken. Heb je honing inhuis? Dat eventueel door thee heen roeren en dat proberen te drinken.

Beterschap :(:)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:21

Eerst waterijs eten. Dat verdoofd de boel wat en dan snel eten.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:22

Ik ga bij keelpijn altijd voor thee met lekker veel melk en honing. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:22

Honingthee, keelsiroop, Strepsils (zuig tabletten), ijs..?

Verzacht allemaal je keel en van thee krijg ik altijd minder honger, dus misschien een tijdelijke oplossing..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:26

Throat Comfort van Yogi thee is ook heul fijn als je keelpijn heb :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:29

Bedankt voor de reacties, dat is al snel!

@ Natasja: Jeetje 4 weken.. Dat is lang! Water vind ik inderdaad ook heel vervelend om te drinken.. Maar ik las overal dat het moet helpen dus dan maar mezelf over de pijn heenzetten.. Thee verzacht gelukkig meer dan water! Bedankt!

Nativa: Bedankt! Ik zal de tip van de natte doek om de heel eens uitproberen straks. Honing is helaas net op, maar thee helpt inderdaad wel dus zal zo nog eens een kopje zetten, en morgen direct honing halen.

Waterijs heb ik ook niet.. Wel roomijs, zal dat ook helpen?

Had ik maar strepsils.. Die dingen werken altijd wel goed vind ik :D Ik baal ook dat het Zondag is anders had ik wel even wat gehaald.. Maar nu maar even tot morgen wachten, bedankt voor de tips iig!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:33

Mucoangin halen! Zijn pilletjes die naar pepermuntjes smaken. Moet je op zuigen en dat verdoofd je keel (tja, en je mond ook een beetje :P ) Je mag ze niet langer dan 3 dagen achter elkaar gebruiken en maar 3 per dag geloof ik, maar na 2 dagen was het al over. Had precies dezelfde pijn als jij hebt en dacht echt niet dat het over zou gaan maar dat ging het wel :) echt wonderspul!!
Sterkte ermee :(:)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:37

Mucoangin.. Moeilijke naam maar ik zal het onthouden, kan je dat gewoon bij de drogist kopen? Dan haal ik het morgen gelijk even. Bedankt!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:39

Heb het bij het kruidvat gehaald, dus denk dat de drogist het ook wel heeft :j

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:43

Thee zit looizuur in.... en dat verzacht. Daarom kun je met koude thee ook zo goed ogen schoonmaken.
50 keer over je nek gaan?? Allemachtig... niet zo gek dat je flink keelpijn hebt!
Als je wel roomijs hebt kun je het proberen... en idd... de tip van een koude natte doek werkt beslist ook.
Nu, sterkte ermee!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:48

Ja het was vreselijk.. Zelfs in de trein, op het perron en in de bus. Ik moest van Utrecht naar Groningen.. Ik kan je zeggen, het was een helse tocht! Daarna nog heel de nacht door gegaan, ben blij dat het nu is opgehouden alleen erg jammer dat ik er zulke keelpijn aan heb overgehouden. Maag is ook nog steeds van slag, dat is niet gek natuurlijk. Heb naast me weer een kopje thee staan en ga zo een doekje nat maken en de roomijs pakken.. Bedankt!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:25

Graag gedaan. Beterschap!!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:56

Hoe gaat het nu?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 09:06

Het gaat beter gelukkig! Nog steeds niet 100% fit maar de keelpijn is bijna weg. Gisteren perenijsjes gehaald en van die tabletjes voor je keel die je elk uur mag in nemen. Ook veel fruit gegeten en de natte doek om mijn keel leek ook wel te helpen. Hongerlust is er nog niet echt maar ben al lang blij dat ik in ieder geval weer kan eten! Bedankt voor alle tips die ik in dit topic heb gekregen :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:25

Beetje laat, maar wat heel goed helpt tegen keelpijn is een stevige borrel. Denk hierbij aan wodka, cognac, jenever etc.
1 shotje nemen en de keelpijn zal aanzielijk minder worden aangezien de alcohol de bacterien voor een deel dood.
Om ze echt weg te krijgen moet je min 70% hebben maar daar zou ik niet aan beginnen ;)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 10:12

Ik ben zo ziek geworden (denk ik) door een borrel op Vrijdag (kennelijk kan mijn lichaam niet tegen alcohol dus was ook meteen de laatste keer), dus een shot met wodka of jenever zou geen goed idee zijn voor mij :)) Ik had het inderdaad wel op internet gelezen dat het kon helpen

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:18

Die borrel helpt bij mij ook altijd ;). Maar melkproducten e.d. kun je beter niet aan beginnen. Vooral als je keel van binnen goed rauw is kunnen melkproducten gaan irriteren. En het laatste wat je wilt als je al keelpijn hebt is hoesten! Goed dat je perenijsjes hebt gehaald; die zijn de beste naar mijn mening :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:19

Thee moet je niet drinken als je aan de race bent, dat stopt te erg namelijk. Weet niet of je aan de race bent?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 10:23

Ik ben gelukkig niet aan de race dus kan gewoon aan de thee, maar dan weet ik dat ook weer voor als ik wél aan de race ben :D

Rytir: Goed dat je dat zegt over melk producten, want ik hou nogal van melk producten. En perenijsjes werken inderdaad prima!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:26

Ik had vroeger heel veel last van keelonstekingen, dus keelpijn klinkt heel bekend. Ik vond het altijd heel fijn om hete/warme thee te drinken. Of gewoon heetwater met wat honing erin.

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:28

Ik heb elke winter heftige keelpijn. En ben hier meestal ook 2 weken ziek door. Wel heb ik dit jaar geleerd dat ik niet moet werken met keelpijn, want dan duurt het alleen maar langer voordat het over is.
Ik leef die 2 weken op ibrufens. Neemt de keelpijn beetje door af. En leef op drinkbouillon. Omdat het dat zo warm is, verdoofd mijn keel alsware. Waardoor ik half uur geen last van mijn keel heb. En iig gewoon kan slikken. Zonder dat ik er tegen op zie. En ik leef op appelmoes.

En drink veel sap, alleen dit gaat met kleine slokjes. Anders doet het zeer.