Allergieen voor dieren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

Allergieen voor dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:14

Mijn vriend is allergisch voor dieren vooral honden en katten met veel haar uitval en vooral om de huidschilfers.
Nu heb ik gelezen dat honden zoals labradoodles erg geschikt waren voor zulke mensen.
Heeft er iemand ervaring mee met zelfde probleem?

StonedRomy

Re: Allergieen voor dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:22

ik kan erg allergisch zijn voor honden maar heb bij de Akita helemaal geen probleem.
is voor een groot deel ook de gewenning, zolang ik maar lang en vaak genoeg met een hond zit wordt het vanzelf minder.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:14

Ik heb gehoord dat mensen die allergisch zijn, ook heel vaak alsnog allergisch reageren op labradoodles, en je dan beter gewoon een poedel kan nemen..
Geen idee of dit klopt hoor!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:41

Volgens mij zijn Curly Coated Retrievers ook beter voor mensen met allergieën. Ik ken iig iemand die allergisch is, en daarom hebben ze dat ras genomen.

Mijn vader was altijd allergisch voor katten, maar kan wel tegen Noorse Boskatten. Nu we zelf ook een Noorse Boskat hebben kan hij uiteindelijk ook beter tegen andere rassen. Soort van desensibilisatie misschien? :+

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:15

Er zijn ook katten die geen allergische reactie zouden veroorzaken. Ik heb een keer een fokker gezien, die stuurde je eerst een kussentje op waar die katten op hadden gelegen en waar de haren goed inzaten, zodat je met het kussentje kon kijken of je reactie kreeg of niet.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 14:45

Leuke honden Curly Coated Retrievers. :)
Zou leuk zijn als hij er later niet allergisch voor is van 1 van de honden zodat we toch nog 1 kunnen nemen.