Steken boven in de buikholte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Steken boven in de buikholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:01

Dag bokkers,

Wie is er bekend met deze klachten?
Ongeveer een maand geleden heb ik zo'n 3 dagen last gehad van constante steken in het midden van mijn lijf, ter hoogte van de maag/lever. Dit ging op een gegeven moment vanzelf over.

Maar nu heb ik het sinds gister weer en het is ontzettend pijnlijk, tegen het ondraaglijke aan. Diep inademenen kan ik niet, dat doet enorm zeer. Datzelfde geldt voor hoesten en niezen (heel fijn als je last hebt van hooikoorts). Hierdoor heb ik het ontzettend benauwd, omdat ik maar heel oppervlakkig kan ademhalen.
Vanochtend kon ik niet normaal lopen, elke schok die door me lijf gaat voel ik. Ook rechtop staan was een pijnlijke opgave.
De steken zitten meer links (vanuit mijn perspectief). De pijn straalt uit naar mijn rug en keel, soms naar mijn hoofd. Door de pijn voel ik het niet wanneer ik honger heb. Ik ben niet misselijk en heb geen last van me darmen. Wel valt me op dat ik meer boertjes moet laten.

Wie herkent deze klachten? Ik heb al een beetje op internet lopen lezen, maar werd er niet veel wijzer van.
Mocht dit morgen nog aanhouden, ga ik uiteraard naar de huisarts. Mijn topic hier is ook geen vervanging voor een bezoekje aan de huisarts!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Steken boven in de buikholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:09

heb je weleens aan galstenen gedacht?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:15

Begonnen de steken na het drinken van koffie of het eten van iets waar vet in zit?
Ik denk zelf ook aan galstenen.

Succes bij de dokter, ik zou als ik jou was het doktersbezoek morgen meteen regelen.
Klachten bij galstenen kunnen zomaar helemaal weg lijken te zijn, de verleiding is dan groot om niet naar de dokter te gaan, maar ja, die galstenen zitten er dan nog wel en kunnen zomaar weer voor pijnaanvallen zorgen.
Succes morgen. :(:)

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:25

Heb net gegoogeld naar galstenen. Zou het op zich kunnen zijn, maar ik heb geen last van braken of erge misselijkheid.
De steken begonnen toen ik net wakker werd. Daarna heb ik een bord ontbijt granen met melk gegeten en thee gedronken, dus geen koffie of overdreven vettig eten! Maar het voelt wel erg vol aan in de bovenste helft van mijn buikholte.

Nou, ik bel morgenochtend wel even de huisarts :) ontkom er niet aan haha. Ik hou niet van artsen...

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:29

Het kan ook brandend maagzuur zijn. Heb ik ook wel es gehad en uiteindelijk bleek dat ik ook PDS erbij had

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:31

Daar dacht ik ook aan, maar brandend maagzuur voelt naar mijn idee iets anders. Heb ook Riopan uitgeprobeerd, maar dat mocht niet baten. Heb net 2 paracetamols ingenomen en kan redelijk rechtop staan nu, maar diep adem halen doet nog steeds zeer.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:34

Ik dacht dat ik het aan mijn hart had..totaal niet gedacht aan maagzuur. Bij mij straalde het ook uit naar kaak en keel.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:50

Brandend maagzuur is natuurlijk niet uitgesloten! Blijft een mogelijkheid :) voelt dat aan constante zijsteken, maar dan in het midden van je lijf ipv aan de zijkant? En wat hielp ertegen?

Nou bedenk ik me ineens dat toen ik het een maand geleden had, ik er minder last van had, totdat ik iets vets ging eten, toen werd het weer heel erg. Nu vermijd ik vet eten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:11

Brandend maagzuur kan ook, maar hoe dan ook is het wel iets voor de dokter.
Dat er geen misselijkheid bij is, kan misschien nog komen, mochten het toch galstenen zijn. Ik was in het begin ook niet misselijk van mijn galstenen, maar een jaar of wat later wel... Maar wat ook de oorzaak is, het is wel zo handig naar de huisarts te gaan ermee.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:19

Huisarts wordt hoe dan ook geraadpleegd morgen :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:32

Ik ga uit van galstenen als ik dat zo lees. Dat is k*t! Inderdaad morgen maar even naar de huisarts. Sterkte!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:40

Wordt de pijn ook erger zodra iets hebt gegeten of gedronken?

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:40

ik zou naar de dokter gaan ;)

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:49

Woeps: Dat is morgen ook het eerste wat ik ga doen, een afspraak maken.

Marlies: Na het avondeten kon ik inderdaad weer amper rechtop staan.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:52

is het net onder je ribben?
dan zou je kunnen denken aan een obstructie (of deelse)

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 11:11

Nou ik ben heel braaf naar de huisarts geweest en die vermoedt een maagslijmvliesontsteking.. dus nu moet ik 2 weken lang tabletjes slikken en dan zou het over moeten zijn. Zo niet, zullen er meer onderzoeken plaatsvinden. Iedereen bedankt voor de tips!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:14

beterschap!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:03

:(:) Beterschap! Ik heb een maagslijmvliesontsteking wel eens horen omschrijven als: "alsof iemand je een trap in de maag heeft gegeven, en de schoen is er daarna in blijven zitten." Ik hoop dat de tabletjes snel helpen.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 22:24

Als ik er zo over nadenk, is dat inderdaad best een goede omschrijving hiervan! Zo voelt het eigenlijk wel ja hihi. Ik hoop het ook :) wil weer mijn paardje kunnen rijden!
Dankjewel!