Moeheid door ogen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moeheid door ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:47

Lang getwijfeld maar nu vondt ik het wel tijd :P , in mijn familie zittten slechte ogen. Mijn moeder mijn 3 zussen ook oma en opa (nooit gekend opa van moeders kant , maar heb genoeg foto's van hem) , en nu ik 20 ben begin ik wat kwalen te krijgen. Ik ben ook best hyper geregeld maar was nooit zo moe , na 2 werkdagen ben ik bekaf. Zouden mijn ogen de schuldigen zijn? Heb eigenlijk nooit zo erg gehad , ik slaap 8 a 9 uur soms meer. In het weekend makkelijk 12 uur omdat ik zo moe ben ,heb overgewicht maar dat hindert me eigenlijk nooit...

malih

Re: Moeheid door ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:50

Dat kan zeker... Ik zelf moet eigenlijk ook mijn bril meer dragen... Het licht er aan wat je voor sterkte hebt . Maar als ik veel moet lezen of kijken. bijv met auto rijden merk ik wel dat de kans op hoofdpijn toe neemt en ik sneller moe ben.

k zou zeggen laat je ogen eens na meten, simpel makkelijk en snel. :)

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:08

Zonder bril ben ik na een uur moe, met na een dag. Het kan echt zoveel schelen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:15

Dat kan heel goed.
Ik heb ook een bril, maar draag die alleen met TV kijken, achter beeldscherm en met lezen.
En dat scheelt al enorm, ik had voordat ik de bril had, vaak last van 'schele hoofdpijn' en moe.
Maar je kunt je ogen toch eens laten nameten, dan weet je het zeker.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:23

Ja, tuurlijk kan dat! Ik weet dat ik een verkeerde sterkte heb qua lenzen of bril als ik erge hoofdpijn krijg of opeens ontzettend moe wordt op de raarste momenten, dus het heeft echt invloed! Als ik jou was zal ik echt even naar de opticien gaan (kan niet echt uit je verhaal opmaken of je een bril hebt haha) voor een testje en misschien een bril!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:29

Zoals al eerder gezegd werd: het kan inderdaad. En soms duurt het even voordat iemand het doorheeft dat de vermoeidheid van de ogen komt... Vaak een teken dat er een bril (van andere sterkte) nodig is...
Naar de opticien dus. Vaak kost het opmeten niets.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:31

Het kan, maar het hoeft niet.

Maar het is heel makkelijk om je ogen te laten opmeten en het is (bijna?) altijd gratis. Gewoon even bij de opticien binnenstappen en je hebt duidelijkheid hierover. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:36

Kan zeker! Ik had het ook. Nog niet eens een sterke afwijking, nl -0,25 maar wel met cilinderafwijking. Ik word heel moe als ik mijn bril niet op heb. Dan doe ik het liefst mijn ogen dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:07

Dan zal ik morgen met mijn moeder eens langs de Hans Anders :) , als ik.maar wat minder moe wordt :P