Een maand na het topic "en daar lig ik dan"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Een maand na het topic "en daar lig ik dan"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 19:29

Gisteren was het alweer een maand geleden dat Jesse is geboren :D .

Via deze weg wil ik eerst alle bokkers bedanken voor alle steun, lieve berichten, opbeurende berichten, lachwekkende berichten en natuurlijk kaartjes :D .
Moet nogsteeds erg lachen om het feit dat we de bokt facebook en de BB van mei hebben gehaald :)) .
Jesse en ik maken het erg goed, hij is een heerlijk ventje en groeit als kool.
Afgelopen disndag woog hij alweer 4440 gram en was hij alweer 56 cm! :D .
Mijn wond hersteld ook erg goed, het litteken valt me mee en heb enkel wat last van trekkende hechtingen.

Toen ik afgelopen avond/nacht het eerste topic door zat te lezen kwam ik er achter dat ik jullie het hele deel van mijn bevalling eigenlijk in spanning heb gehouden en het nooit meer heb verteld. Dus ik heb de dag van mijn bevalling geprobeerd uit te typen. Het is nog een beknopte samenvatting van alles maar anders zou het verhaal echt oneindig worden.
Maar bij deze mijn verslag :) .

Om 8.30 sochtends werden mijn vliezen gebroken en werd het weeënwater aangezet, dit werd in een rap tempo opgevoerd en na een uur of 2 had ik constant weeën tot 70% welke moeilijk op te vangen waren.
Na een paar uur voelen was er een halve cm ontsluiting bij gekomen, Jesse had de hoofdelectrode van zijn hoofdje gewurmd dus er moest een nieuwe op, hij was alleen zo onrustig dat ze de buitenkant van mijn buik in de houdgreep hebben genomen om een nieuwe op zijn hoofdje te kunnen plaatsten, dit heeft echt zoveel pijn gedaan omdat ik ondertussen gewoon weeën had.
De weeën bleven heftig en kwamen om de 2-3 minuten en ik was kapot, ze zaten in mijn benen,rug en buik en ik wist bijna niet meer hoe ik op of om moest tijdens een wee.
Op den duur viel ik soort van in "slaap" tussen de weeën doordat ik zo uitgeput was en heb zelfs gedroomd dat er iemand van randstad uitzendbureau de verloskamer in kwam en sollicitatiegesprekken met Michel ging houden.
Toen na nog een paar uur mijn ogen steeds wegdraaide tijdens een wee vond Michel dat het genoeg was en is er een verloskundige bij gaan halen dat het zo niet langer ging en ik pijnbestrijding nodig had.
Het was inmiddels 15.30 en rond kwart voor 4 was de anesthesist er.
Ik werd op het randje van het bed gezet en was helemaal afgesloten voor de buitenwereld, wee na wee kwamen maar ik voelde ze nog amper en er kwam enkel heel af en toe zachtjes een auw uit me.
De ruggenprik is totaal 3x geprikt, de eerste keer zaten ze niet diep genoeg, de 2e keer hadden ze een bloedvaatje aangeprikt en de 3e keer zat hij spinaal. Pas toen de verdoving begon te werken kwam ik weer een beetje tot mezelf en kon ik weer een beetje gaan ontspannen. Helaas was er om 19.00 nog geen verandering in de ontsluiting en zijn ze gaan overleggen met de Gyn. om 19.15 werd er aangegeven dat ik een keizersnede zou krijgen, dus een grote heisa in de verloskamer, ik op een ander bed, lab kwam bloedprikken, alle slangen enz overgooien en om 19.25 rende we met 2 verpleegsters en Michel er achter aan door de gangen naar de OK.
Eenmaal op de vercouver een hoop vragen, controles, op een operatetafel en richting de OK. Alles werd klaargemaakt en ze gingen mijn spinaal opspuiten voor de ingreep. Mijn bloeddruk viel helaas weg dus er werd van alles ingespoten en toen dat allemaal weer stabieler was werd Michel er bij geroepen en begonnen ze. Ik kreeg een zuurstofmasker op en om 20.01 was Jesse er ineens uit. Hij werd snel onderzocht, ik kreeg hem een minuut of 3 bij me en weg waren Michel en Jesse.
Ze waren bezig met hechten en ik kreeg het al ineens heel warm en kreeg hoofdpijn maar dacht dat het niks was, tot ze me zagen en ik de schrik op het gezicht van de anesthesist zag, ik bleek een knalrood hoofd,hals en armen te hebben dus er ontstond een grote discussie wat ik allemaal toegediend had gehad. Op dat moment ging een moment de gedachte "het zal me toch niet gebeuren dat Jesse er eindelijk uit is en ik er zo niet meer ben" door me heen. Weer kreeg ik van alles ingespoten en toen zakte het wat. Nadat ik gehecht was zijn we even langs de kinderafdeling gegaan met mijn bed, ik heb Jesse 5 min gezien, een kus mogen geven en toen werd ik weg gereden.

En om het af te sluiten een heerlijke foto van onze knappe vent <3 .
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Een maand na het topic "en daar lig ik dan"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:07

Wat een knap mannetje heb je! Leuke foto's! Geniet er van!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:13

Oooh wat een scheetje <3
Hartelijk gefeliciteerd met hem!
Maar wat een helse bevalling voor jou zeg :(:) dat duurt wel ff voordat je daar weer bovenop bent.
Laat je maar lekker verwennen en geniet met volle teugen van Jesse!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:16

wat een mooie foto s,heftig allemaal.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:18

Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat! Heb ook je topic gevolgd en je hebt nogal wat moeten doorstaan voor je kleine man. Hopelijk kunnen jullie er nu heerlijk van genieten samen :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:54

Ils :(:) ! Wat een klote bevalling zeg!! Gelukkig heb je er wel iets heel moois voor teruggekregen <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:53

ohhh jesse!!
wat een lief koppie heeft hij!
die eerste foto moet je uitvergroten op canvas o.i.d.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:42

Wat is er nu fout gegaan dan, dat je heel rood werd?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 03:45

Ben ik ook nieuwschierig naar

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:58

Wat leuk om te lezen Ilse dat je moeder bent geworden van een prachtige zoon!
klinkt inderdaad als een heftige bevalling.. Gelukkig gaat het goed met jullie!