Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik heb ook even moeten vogelen voor ik het door had en het makkelijkste kun je het voor een grote spiegel doen zodat je in de gaten kan houden dat je houding goed blijft

phormicola schreef:Bovenstaande lunge vind ik een beetje klein eigenlijk. Zorg ervoor dat je een grote stap neemt en maak je achterste been compleet recht.
Een van je benen een tijdje gestrekt naar achteren houden ga je ook wel voelen, hihi. Woensdag voor het eerst gedaan tijdens een uurtje krachttraining en pas sinds vandaag geen spierpijn meer

friends_f_e schreef:Op school moeten we altijd wel veel trappen lopen, ik fiets elke schooldag ong 15km, rij 2x per week paard en doe elke dag buikspier en bilspieroefeningen, heb frisdrank en tussendoortjes laten vallen en toch zie ik geen verschil.
Die bovenstaande oefeningen heb ik ook al geprobeerd
Raponsje schreef:Squats, lunges, pop pilates, jumping lunges, planks allemaal goed voor benen en billen.
Zorg wel dat je de oefeningen correct uitvoert.
Als je meerdere spiergroepen wil trainen kun je het met gewichtjes combineren en een cardio minuut tussen oefeningen en 2 setjes door doen voor meer en sneller resultaat.
Zeker wanneer je ook op gewichtsverlies zou doelen.
In plaats van traplopen laat ik mijn clienten op de steps op en afstappen 15 min lang. Ze komsen er zeiknat van t zweet vanaf en allemaal bil spierpijn.
Je kunt dit thuis voor de tv doen met een wat hoger keuken opstapje. Verbrand calorieen en goed voor de billen.
Raponsje schreef:In plaats van traplopen laat ik mijn clienten op de steps op en afstappen 15 min lang. Ze komsen er zeiknat van t zweet vanaf en allemaal bil spierpijn.
Je kunt dit thuis voor de tv doen met een wat hoger keuken opstapje. Verbrand calorieen en goed voor de billen.
friends_f_e schreef:Raponsje schreef:In plaats van traplopen laat ik mijn clienten op de steps op en afstappen 15 min lang. Ze komsen er zeiknat van t zweet vanaf en allemaal bil spierpijn.
Hoe moet dat verhoog minstens zijn?