koortslip, wat helpt ertegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

koortslip, wat helpt ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 09:19

ik was al een week verkouden, mn neus zat steeds dicht waardoor ik door mn mond moest ademen. Nu waren daardoor mn lippen helemaal gescheurd en alsof ik t niet erg genoeg vond heb ik sinds gister een mega koortslip.
We gaan vanavond met schoonfamilie naar t theater, maar ik schaam me kapot :p mn bovenlip is in zn geheel opgezwolle en dan ook nog van die lelijke blazen erbij. weet iemand iets om t te verminderen? ik ga maandag ook nog s op vakantie...ben bang dat ik t huisje niet uit wil zo...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:02

Zovirax!
Afbeelding

Nienke89

Re: koortslip, wat helpt ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:53

Tandpasta erop smeren, doet onwijs pijn maar helpt wel goed bij mij...

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:23

Echinaforce van Dr. Vogel op een watje en ertegen houden, een paar keer per dag... Prikt wel gemeen, maar helpt bij mij.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:25

Bij iedere drogisterij hebben ze ook gewoon vrij goedkope koortsblaarcremè. Ik smeer het meestal al erop als mijn lip begint te tintelen, dan kan het meestal voorkomen worden.

Aan tandpasta zou ik niet beginnen, het droogt je huid ontzettend uit, kan me niet voorstellen dat dat goed werkt voor een koortsblaar, die vaak toch juist opduikt als de huid wat droger is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:27

creme vandokter avogel en bij de tuinen hebbenze goeie pillen om je imuumsyteem te verbeteren waardoor je koortslip zo weg is ofals het tintelt al gebruikt komt het niet eens.....

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:46

Als je al blazen hebt kun je eigenlijk alleen maar wachten tot ze weer wegtrekken maar bij een beginnende koortslip werkt aanstippen met teatree olie (prikt wel) erg goed.
Teatree werkt ook anti-viraal en is in staat het virus dat de koortslip veroorzaakt te verlammen.

Ook L-Lysine slikken (of veel producten eten waar het inzit) zorgt dat de ontwikkeling van de virusdeeltjes wordt geremd en komt je koortslip minder snel tot uiting. Arginine rijke producten zorgen er juist voor dat het virus sneller kan ontwikkelen dus die producten kun je het beste vermijden.

Zorg dat je immuunsysteem goed op peil blijft, bescherm je lippen goed tegen uitdrogen door de zon en eet L-lysine rijke en Arginine arme producten.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:51

Zovirax is het enige dat helpt. En als die nog niet open is maar wel een bult voelt kan je even een lepeltje onder n gloeiend hete kraan houden en dat er 1 sec op drukken.. Is die volgende dag weg... Voel je even maar helpt wel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:53

denk dat je al te laat bent en het moet accepteren :+

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:38

Heb ik heel erg last van omdat ik een virus in mijn bloed heb.

Als er een soort van vocht inzit prik ik er met een naald in zodat het vocht eruit is, dan is de zwelling ook gelijk minder. Het is wel belangrijk dat je de naald geen tweede keer meer gebruikt en dat je het vocht niet op je vingers krijgt anders is de kans mogelijk dat je op andere delen van je lip een koortsblaas krijgt. Ik dep er dan met een wattenschijfje alcohol op en smeer er zalf op tegen koorstblaasjes. Een tip van de huisarts die ik gekregen heb is je mond spoelen met iso betadine. Dan ontsmet je de binnenkant van je mond.