Hoe mijn nagels beschermen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Hoe mijn nagels beschermen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:10

Hoi Bokkers,

Ik heb nu net echt lange nagels, en dat wil ik het liefste even volhouden. Maar ik rij ook paard en dan ben ik bang dat ze afbreken.
Hebben jullie tips voor mij zodat ze minder snel zullen scheuren?
Alvast bedankt,
Groetjes!

Vjestagirl

Re: Hoe mijn nagels beschermen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:11

Nagelverharder gebruiken

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:12

Indd nagelverharder, of er een laagje gel over laten zetten :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:12

werkt dat?

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:13

Dat gebruik ik al, en ik ben 12 dus een laagje gel gaat hem niet worden.

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:13

zorgen dat er altijd laagje nagellak overheen zit. en met poetsen doe ik alvast mijn handschoentjes aan 8-)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:18

Hier een expert met lange nagels, zag dat je op me topic had gereageerd dus denk 2x na voor je begint aan lange nagels + paarden :P haha.
Sterke nagels krijg je helaas niet van nagelverharder, er zit een stof in die je nagels juist dunner maakt waardoor ze splijten en kunnen breken, harde nagels breken sneller.
Arganolie, of nagelgroei creme van de Etos helpen goed voor sterkere (niet harde) nagels.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:20

Vreemd nagelverharder werkte bij mij altijd erg goed!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:22

Oké. Een vriendin van mij had de french tips guide's van essence op maat geknipt, en die op haar nagels geplakt zodat, als ze naar iets ging waar ze dat leuk vond staan, lange nagels, dan deed ze dat. En zelf had ze best lelijke korte dunnen nagels, maar daarmee lijkt het alsof ze lange nagels heeft met een french manicure.
Dus eigenlijk zou ik dat ook kunnen doen, ze iets korter vijlen en dan dat doen.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:23

idd een laagje gel. je kan dit zelfs zelf doen met een starterspakket. doe ik ook :) En als dit echt geen optie is zo veel mogelijk handschoenen bij de paarden dragen.. Doe ik ook regelmatig. Vooral met rijden aansingelen opzadelen stalklusjes enz.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:23

Nagelverharder werkt bij mij geweldig. Nagels breken niet meer, zijn dikker dan eerst en zijn zo stevig dat ze zelfs lastiger te knippen en de vijlen zijn...

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:24

Leslie90 schreef:
Hier een expert met lange nagels, zag dat je op me topic had gereageerd dus denk 2x na voor je begint aan lange nagels + paarden :P haha.
Sterke nagels krijg je helaas niet van nagelverharder, er zit een stof in die je nagels juist dunner maakt waardoor ze splijten en kunnen breken, harde nagels breken sneller.
Arganolie, of nagelgroei creme van de Etos helpen goed voor sterkere (niet harde) nagels.

Klopt ja. mn nagels zijn flinterdun hierdoor geworden.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:28

Ik zou ook zeggen juist geen nagelverharder. Maar liever zorgen dat je nagels niet uitdrogen en soepel blijven. Dus na het wassen handcreme en ook lekker op je nagel smeren en inmasseren. Eventueel zou je bv voor het slapen nog wat olie kunnen gebruiken. Maar ik doe alleen creme.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:39

Niet schrikken: Ik heb ze korter gevijld, gewoon netjes nog en ik heb er een beetje nagelverharder op gedaan van de Kruidvat. Ik heb de essence french tip guides ook op maat gemaakt en die kan ik morgen zó opdoen voor een feestje!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:16

De french tip guides zijn niet bedoelt om op je nagel te laten zitten he ;) Die plak je onder het witte stuk van je nagel zodat je makkelijk een french manicure bij jezelf kan doen. Na het lakken moet je die stickers er weer af halen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:19

Bij mij helpt het altijd goed om altijd nagellak op te hebben. Ik vind mijn eigen nagels niet zo mooi, maar heb ze wel graag langer. Ze beschadigen veel minder snel met nagellak en zo kan ik ze ook veel makkelijker langer laten groeien. Wat ook altijd goed helpt is om een goede topcoat te gebruiken, dan slijt je nagellak er minder snel af (bij mij betekent dat, dat het langer meegaat dan een dag :P )

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:23

Iig handschoenen met rijden aandoen en met poetsen is het vaak ook handig om het schoner te houden. Ik blijf wel eens hangen met mijn ringvinger nagels achter het zadel (jaja, handen hoog houden...) en ben daar vaak nagels aan kwijtgeraakt. Verder heb ik nooit bloedige taferelen gehad met mijn lange nagels in de tien jaar dat ik ze lang heb en paardrij :+ Op een keer na dan... helaas geen supergoede foto van.
M'n haf rende weg, ik had het halster touw vast (had moeten loslaten...) maar ik bleef vasthouden en huppekee, ringvinger nagel tot de helft van het nagelbed om. En nee, die kon ik niet meer terugklappen. Hij stond de andere kant op gewoon. Ik heb 's avonds uren zitten vijlen (deed ongelovelijk pijn) maar toen ik de nagel eindelijk kort had geveild was de pijn ook minder, stond ontzettend spanning op. Nu is er niets meer van te zien, nagel is netjes teruggegroeid.
Dus, ben voorzichtig met lange nagels :)

En nagellak helpt bij mij goed. Ik heb altijd de base coat van P2 uit duitsland. En dan een kleurtje eventueel. Heb van mezelf sterke nagels.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:50

yoghurt met gebroken lijnzaad eten, dan worden ze van binnenuit sterker.

Van nagellak/verharder/gel/etc zijn mijn nagels altijd alleen maar zwakker geworden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:40

Van zowel gel als nagelverharder worden nagels zwakker op het moment dat je ermee stopt, de sterkte en hoe snel het groeit is genetisch aangelegd dus vrij weinig aan te doen, vijlen met een glasvijl zorgt ervoor dat er geen haaltjes aan je nagel zitten, dit helpt, zo blijf je minder hangen, verder water en weken in bad proberen te vermijden, schoonmaken met handschoenen etc.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:22

Vanillia schreef:
De french tip guides zijn niet bedoelt om op je nagel te laten zitten he ;) Die plak je onder het witte stuk van je nagel zodat je makkelijk een french manicure bij jezelf kan doen. Na het lakken moet je die stickers er weer af halen.

Klopt, dat weet ik! Maar ik had gister een feestje en 1 avondje houdt dat wel vol en de meeste vroegen 'Hoe heb je dat gedaan?' 'Zijn dat je echte nagels?'
Dus, op zich wel positief! Voor een leuk feestje wil het prima, maar niet voor langdurig gebruik.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:53

Mijn nagels herstellen zijn heel goed hersteld met amandelolie, ook zijn ze sterker geworden!
Misschien is dat wat?