Wond nagelbed (gescheurd)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Wond nagelbed (gescheurd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:08

Gister is met opstappen op me paard me duimnagel dubbelgeklapt.
Ik heb lange, keiharde nagels en helaas is me nagel zelf niet gescheurd, maar me nagelbed wel in het midden. Het bloedde erg, maar het scheurtje valt mee en is niet zo groot als ik dacht dat het was.
Ik heb nu de nagel zo ver mogelijk afgeknipt, er betadine opgedaan met een gaasje eroverheen.
Maar is dat goed? Ik vind het gaasje nogal irritant, het doet geen pijn meer en ik kan eigenlijk alles doen met me duim als ik wil.

Weet iemand na hoe lang het gaasje eraf mag, en hoe zit het met douchen (shampoo etc. erlangs), en hoe lang duurt het tot de scheur eruit groeit?
Ik heb nog nooit een wondje gehad onder me nagelbed -O-

_Apple_

Re: Wond nagelbed (gescheurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:12

Lastig zeg! Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik zou doen, is het gewoon even zo houden. En als shampoo erop pijn doet, dan zal ik nog even wachten. Misschien gaat het dan irriteren en dat wil je vast niet! Ik zou dus gewoon even wachten tot shampoo geen pijn meer doet en het voorlopig even zo houden.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:16

Pas maar op dat het gaasje niet in je wond vastgroeit!

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:19

Ik weet niet hoe ver de wond "open" is maar ik heb ooit topje van mijn vinger afgesneden met snijmachine dus was echt een open wond. Bij de dokterspost hebben ze toen inderdaad gedaan wat jij hebt gedaan. Een dag later heb ik echter het gaasje eraf gehaald omdat het dus helemaal vast ging zitten in de wond.
Als dit bij jou ook kan zou ik het gaasje niet langer dan 1 dag laten zitten.
Met je haar wassen kun je er even een ballon of zo'n vingercondoom erover doen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:25

Het gaasje kan niet vast gaan zitten, denk ik.. Me nagelbed staat iets omhoog, het scheurtje is heel klein en daaronder is het gaan bloeden. Er zit gelukkig nog wel een nagel overheen, het is niet open. Maar er kan wel vuil ingaan gezien het scheurtje.