Laagjes uit laten groeien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

HAPPY22

Laagjes uit laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 11:59

Hey, ik zit met een brandende vraag.
Ik ben gisteren naar de kapper geweest om de punten bij te laten knippen, maar ik kan echt wel janken nu. Ik wilde mijn haar dolgraag lang laten groeien, omdat ik het twee jaar terug radicaal heb afgeknipt en daar ontzettend veel spijt van heb gekregen. Nu had ik mijn haar ongeveer op APL-lengte, ongeveer tot de oksel dus. Het was allemaal mooi één lengte en ik was er echt blij mee omdat ik er zo veel mee kon. De dode punten waren echter wel ernstig geworden dus wilde ik het gister bij laten knippen. Nu heeft mijn kapster mijn haar tot schouderlengte afgeknipt en tot overmaat van ramp er ook nog lagen in geknipt. Dat laatste vind ik nog wel het ergste. Ik had het helemaal niet door dat ze lagen er in aan het knippen was, want we zaten gewoon gezellig wat te kletsen en, heel dom van me, ik heb bijna geen één keer in de spiegel gekeken tot ze klaar was. Zelfs toen merkte ik het nog niet op omdat ze er een gigantische hoeveelheid mouse en lak in had gedaan. Thuis aangekomen ging ik het dus wat beter bekijken en toen merkte ik het dus wel. Ik kan er nu ook wel iedere dag een massahoeveelheid mouse en lak in doen, maar mijn haar wordt snel vet dus ik gebruik eigenlijk nauwelijks haarproducten. Het valt nu echt voor geen meter en het ziet er ontzettend slonzig uit, lagen staan mij ook gewoon niet. Ik had ook duidelijk gevraagd slechts de puntjes af te knippen, het woord laagjes heb ik niet eens laten vallen. Heeft er iemand tips hoe ik deze het beste uit kan laten groeien? Ik wil het liefst zo veel mogelijk lengte behouden. Ik baal er echt ontzettend van. En nu zijn er vast een paar die denken: joh, stel je niet aan, het is maar haar en dat groeit wel weer aan. Maar ik heb er ontzettend lang en met alle geduld op gespaard en nu dat in één middagje verknipt is doet dat toch wel pijn.

Iris82

Re: Laagjes uit laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:03

Tja het zal er niet langer op worden wat je er ook aan doet.
Is gewoon een kwestie van wachten... :(:)
Jammer dat het je zo misstaat voor je gevoel.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:03

Balen zeg!
Enigste wat ik kan bedenken is het laten groeien, en dan steeds wat bijknippen tot alles weer gelijk is. maar dan ben je wel even bezig.
En afknippen tot het kortste laagje is ook geen optie denk ik want dan zal er ook een heel stuk af gaan..

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:09

Extensions?

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:10

Extensions zat ik ook al aan te denken, maar ik vind dat toch wel erg prijzig.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:13

Ik heb ook laagjes gehad, en mij stond het ook niet. De eerste weken is dat best balen, maar je zult denk ik inderdaad moeten wachten tot het uitgegroeid is..

Ik weet niet of je erg dik haar hebt? Wat bij mij wel hielp was het haar nat maken, met een borstel stijl borstelen en dan met haarlak het zo houden. Terwijl je haar dus nog nat is. Dan verdwijnen de laagjes een beetje tussen je andere lange haren zeg maar. Kwestie van uitproberen!

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:14

Hoelang duurde het bij jou voordat de laagjes een beetje weggegroeid waren?

Ik heb inderdaad best dik haar dus ik ga je tip eens proberen, dankjewel!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:15

Ik was ook niet zo blij met mijn laagjes en heb ze er dus laten uitgroeien. Heeft bij mij zo een 3 maand geduurd eer mijn haar weer viel hoe ik wou.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:15

Als die kapster er echt zo naast zat op eigen initiatief, zonder met jou te overleggen, dan zou ik daar als eerste even naar terug gaan. Is ze helemaal...
Niet dat dat wat voor je haar doet, maar dat zou voor mij stap 1 zijn. Uit laten groeien en steeds weer zoveel mogelijk op 1 lengte laten knippen lijkt me de natuurlijk gang van zaken. Extensions... tja, die schijnen je haar ook meer kwaad dan goed te doen.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:19

GamblersCup schreef:
Als die kapster er echt zo naast zat op eigen initiatief, zonder met jou te overleggen, dan zou ik daar als eerste even naar terug gaan. Is ze helemaal...
Niet dat dat wat voor je haar doet, maar dat zou voor mij stap 1 zijn. Uit laten groeien en steeds weer zoveel mogelijk op 1 lengte laten knippen lijkt me de natuurlijk gang van zaken. Extensions... tja, die schijnen je haar ook meer kwaad dan goed te doen.

Ik ga mee met Gamblers.
Je kunt ook om de dag gebruik maken vaan haar producten. Ik heb ook redelijk veel last van vet haar maar gebruik Andreleon shampoo voor haar wat snel vet wordt en de mouse van Schwarzkopf en door deze producten te kiezen wordt mijn haar lang niet zo snel vet.
Misschien kun je dit overwegen en geduld is inderdaad een schone zaak hoe moeilijk dat ook is...

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:32

Ik heb het zelfde gehad 3 jaar geleden..
Toen had ze mijn haar afgeknipt tot net over mijn schouders (je ziet in mijn profiel hoelang het normaal is)
Ze zou even me dode punten eraf knippen!!

Misschien kan je iemand vinden op mp die extensions kan zetten, als je er ech erg mee zit!

En anders bij die kapper vragen?!

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:34

DeniseM schreef:
Ik heb het zelfde gehad 3 jaar geleden..
Toen had ze mijn haar afgeknipt tot net over mijn schouders (je ziet in mijn profiel hoelang het normaal is)
Ze zou even me dode punten eraf knippen!!

Misschien kan je iemand vinden op mp die extensions kan zetten, als je er ech erg mee zit!

En anders bij die kapper vragen?!

Wauw, dat is echt precies de lengte (misschien iets korter) die ik in gedachten had. Dan had jij het slechter getroffen dan ik :(:).
Extensions zijn echt geen optie, te duur en ik hoor er echt veel slechte verhalen over. Ik denk dat ik toch geduld moet hebben, hoop dat het niet al te lang duurt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:36

Ik ben het ook eens met GC, maar ik vraag mij eigenlijk af waarom je dit niet gezien hebt toen je in de stoel zat. Je kunt toch zien waar de kapster mee bezig is via de spiegel?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:38

Heb je een foto van hoe het nu is dan?

En is er onder het knippen niet overlegd dan over wel/niet laagjes en heb je niets gevraagd dan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:39

Misschien was ts aan het lezen?

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:41

Mootje, je hebt gelijk hoor, maar in mijn beginpost staat ook dat ik helemaal niet bewust in de spiegel heb gekeken. Achteraf heel dom van me, maar deze kapster knipt mijn haar vrijwel altijd goed dus ik was er ook niet zo pinnig op. We waren ook gewoon gezellig aan het kletsen dus ik was ook helemaal niet met m'n haar bezig, heel stom van me ja.

Colway, ik wil liever anoniem blijven hier dus een foto liever niet. Het woord laagjes heb ik in mijn hele kappersbezoek niet gehoord, niet van mijn kant en niet van haar kant. Ze vroeg aan het begin wat ik wilde, toen zei ik dat ik slechts de dode punten er af wilde hebben.
Laatst bijgewerkt door HAPPY22 op 07-06-12 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:41

Wij hadden hier ook een kapster die nogal van eigen initiatief houdt :Y)
Ik ging er altijd heen om puntjes te knippen en dan knipte ze minstens 10 - 15 cm. Je ziet t pas als ze de schaar erin heeft gezet en dan is het al te laat, dan is er immers al een hap uit je haar.
Heb haar toen gezegd dat ik gewoon m'n puntjes eraf wil (spaarde toen ook voor lang haar) en als zij dat niet kon elke keer dan ga ik wel naar een andere kapster.
Heb ik dus ook gedaan en dat bevalt prima.

Ondertussen heb ik een keer 30 cm van m'n haar af laten halen (uit eigen wil hoor :D Voor stichting haarwensen). Dat is nu iets langer dan een jaar geleden en het is alweer bijna op de oude lengte.

Vervelend hoor, zeker als het je niet staat :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:43

Ik zou daar dus gelijk 2 keer gewwest zijn. De eerste en de laatste.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:44

Warbling, dat is dus geen fijne kapster :+ De kapsters van de salon waar ik heen ga vragen het nog expliciet met hun vingers voordat ze de eerste knip zetten...

Ik ben echt een pietlut met mijn haar en zit continue naar haar handen in mijn haar te staren :=

TS, Zijn het 'korte' of 'lange' lagen. Kun je het nog wel vastdoen in een staart?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:46

Ik ben ook niet zo van de kappers met teveel eigen initiatief :=

Dat zou voor mij ook gelijk de laatste keer zijn geweest dat ik daar zou komen :-)

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:47

Warbling: Zo hé 10-15 cm vind ik toch wel echt een stuk, zou ik echt niet meer heen gaan. Alleen mijn kortste laag is misschien 10 cm afgeknipt vergeleken met eerst.

Mootje: Ja ik denk dat ik vanaf nu ook constant in de spiegel blijf kijken wanneer ik bij de kapster ben.
De kortste laag is op kaaklengte denk ik, dus ik kan het opzich wel in een staart maar dat blijft niet echt lekker zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:49

Ik ben zelf kapster en vind het heel slecht dat ze dit bij jou geknipt heeft, een beetje goede kapper luistert naar je en gaat niet op eigen initiatief laagjes knippen zonder het te overleggen.
Helaas heb je daar nu weinig aan maar zou zeker terug gaan om dit te melden aan hun!
Je kan alleen maar afwachten tot het weer langer is, tot die tijd iets meer van de lengte laten afknippen en de lagen niets tot miniscuul wat nodig is.
Andere optie is om haar matten te kopen die je er zelf in en uit kunt doen wanneer je wilt, is een stuk goedkoper als extensions en niet slecht voor je haar. Je kan dit kopen bij de toko voor ongeveer €50

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:57

Maar ondanks dat je niet tijdens het knippen in de spiegel hebt gekeken. Neem aan dat de kapster je aan het einde sowieso heeft laten zien hoe ze het geknipt heeft. Waarom toen niet meteen aangegeven dat je hier niet blij mee was?
(niet dat je daar je haar mee terug had, maar dan had ze het wel meteen geweten)
Suces met het weer aan laten groeien!

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 13:14

Needje: staat in mijn beginpost, ze had er zoveel mouse en lak ingedaan, het zag er gewoon wel leuk uit. Alleen toen ik thuis kwam was het onderhand al uitgezakt en toen ik uit de douche kwam en het geföhnt had zag het er al helemaal niet meer uit. Laagjes staan mij gewoon niet, ik heb ze al vaker door haar laten knippen enkele jaren terug. Toen was ik er ook al niet blij mee.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:58

Ik heb er echt nachten van wakker gelegen.. ik was zo boos..
En ik werkte toen in die kapsalon. Toen hadden ze even besloten dat mijn haar eraf moest.
En tegen mij maar zeggen dat ze een stuk eraf zou halen (alleen wat nodig was).
Zal even kijken of ik een foto heb van mijn korte haar blehh.
Heb jij een foto???