Hey,
Ik heb ook Crohn... Heb jarenlang rondgelopen met klachten eer er een dokter op het idee kwam om eens een colonoscopie te doen.
Daarmee werd de diagnose Crohn snel gesteld. Ik had ook al een vernauwing van 11cm toen, allemaal littekenweefsel.
Heb toen enkele jaren Salazopyrine genomen, kreeg B12 prikken omdat die altijd te laag was en als ik een opstoot had kreeg ik nog prikken Buscopan Compositum tegende verschrikkelijke buikkrampen.
Na een heel slecht voorjaar 2011 werd besloten om me te opereren...In september ben ik geopereerd.
Ze hebben het laatste deel van de dunne darm, de appendix en het begin van de dikke darm weggenomen...In totaal bijna 50 cm...
6 weken na de operatie werd er een controlescopie gedaan waarop gezien werd dat de Crohn al terug is... Toen heb ik 3 maanden Budenofalk genomen in combinatie met de Imuran die ik nu nog altijd neem.
Moet zeggen dat ik me sinds de operatie veel beter voel, geen opstoten meer gehad...
Bij iedereen is Crohn anders, ik ben nooit naar het ziekenhuis moeten gaan voor een opstoot.
Sommige mensen krijge koortsaanvallen, heb ik nooit gehad. Ik had enkel zware krampen en diarree.
Je moet er echt mee leren leven, met de pijn en het constant moe zijn...De ene dag gaat dat al wat beter dan de andere.
Veel sterkte en als je nog vragn hebt...laat maar komen!