7 jaar geleden ben ik nogal ongelukkig van een van onze pony's gevallen. Ik kwam hierbij met mijn mond op mijn knie (vraag me niet hoe
), waardoor ik mijn tanden door de rechterkant van mijn onderlip had. En op een plek er dan ook gewoon echt dóór heen - lees: gat! Ik als 11/12-jarig meisje natuurlijk helemaal over de flos, flink bloeden, direct dik(!!) en vooral pijn. Ik heb de eerste 3 dagen dan ook niet in de spiegel durven kijken.Mijn tante is SEH-verpleegkundige en is eerst even langs gekomen om het te bekijken. Haar leek het niet nodig om het te laten hechten. Het was op zich een mooie wond, die goed zou kunnen genezen. Mijn lip zou waarschijnlijk toch altijd wel dik blijven en wanneer je er dan ook nog 2/3 hechtingen bij zou doen, zou er alleen maar meer littekenweefsel komen. We zijn dus ook niet meer naar het ziekenhuis geweest en ik moet zeggen, het is heeeel mooi genezen!!!
God zij dank...Het heeft lang geduurd voor mijn lip weer mooi geslonken was. Op mijn schoolfoto's zie je per jaar heel mooi het verschil. Helaas is de rechterkant dus altijd dikker gebleven dan de linkerkant, omdat er echt een flinke 'brok' of eigenlijk schijf littekenweefsel in zit. Wanneer je het niet weet zie je het eigenlijk niet en ik heb het ook nooit erg gevonden; niemand is perfect en ik heb de pech nou eenmaal gehad dat ik net even wat minder handig gevallen ben. Ik ben wie ik ben, ook met die dikke lip. Ik ben eigenlijk ook helemaal geen onzeker type, dus met evt. grapjes/opmerkingen kan ook niemand mij kwetsen.
Echter gaat mijn lip mij de laatste tijd steeds meer storen. Ik ga naar veel feesten/festivals en ga met vriendinnen dan vaak op de foto, en dan zit die lip daar weer in de weg
dag leuke foto... Ook met praten is het af en toe best eens lastig om duidelijk te kunnen articuleren. Ik baal er voortaan van. Het is niet mooi en ik wil gewoon duidelijke B's, P's, V's en noem maar op uit kunnen spreken.Nu is mijn vraag dus, zijn er bokkers die ervaring hebben met het laten verwijderen van littekenweefsel? Ik weet dat ik ook daar een litteken aan over zal houden en dat mijn lip ook dan nog dikker kan blijven, maar ik hoop dat mijn lip in ieder geval minder dik zal zijn dan nu.
Ik ben benieuwd
.