Pijn in knakkende schouder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Pijn in knakkende schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 22:20

Hoi allemaal!

Ik heb al even gezocht, maar wil er toch nog even een topic over openen voor meer duidelijkheid.
Ik heb sinds een poos heel erg last van knakkende ellebogen en schouders. Ik heb gehoord dat dit geen kwaad kan, maar sinds vorige week begin ik echt last te krijgen van mijn schouder. Zodra ik mijn arm strek, of naar boven houd en hem dan weer naar beneden buig knakt hij en schiet er echt een pijnscheut door mijn schouder. Het is ook gevoelig als ik wat optil.

M'n ellebogen doen af en toe wel pijn, die hangen vaak gewoon echt vast, moet ik eerst terug buigen voor ik ze kan strekken, maar verder heb ik daar geen pijn aan, alleen aan mijn rechterelleboog, maar dat komt waarschijnlijk nog door de val van het paard een paar maanden terug. Deze heb ik toen gebroken. Ben toen ook op de schouder terecht gekomen waar ik nu last van had, maar ik denk niet dat dat ermee te maken heeft aangezien ik daar toen alleen een blauwe plek op had en verder geen last.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Elisa2

Re: Pijn in knakkende schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:29

Google eens op triggerpoints.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:06

altijd een goed idee om te googlen naar 'ziekte beelden' +:)+

hou rust, dus zeker niet expres knakken, overbelasting vermijden en als het aanhoudt naar je huisarts.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:27

Misschien een magnesium tekort in de botten?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:31

Zorgen dat je niet meer knakt, en naar een huisarts gaan. Google eens op 'Snapping Scapula'.
Ik heb dit alleen dan in mijn heup, maar als het vaak gebeurd heb ik er dus ook enorm veel last van.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:44

Thanks allemaal!
Rust zit er niet in, moet gewoon werken en daarbij moet ik constant mijn arm strekken en weer buigen, niet echt fijn. Als het aanhoud ga ik ermee naar de huisarts.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:50

Als je het blijft overbelasten is de kans heel groot dat het niet over gaat of zelfs erger wordt. Kun je geen aangepast/ander werk doen voor een tijdje? Als je het forceert en het wordt erger dan zit je veel langer met de problemen...

succes iig

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 14:52

Bedankt!
Ik ga het er over hebben met m'n baas :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:26

Elisa2 schreef:

In godsnaam, als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet...

Met jouw klachten zou ik naar de fysio gaan, die weet er als het goed is
meer raad mee dan de dokter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:29

Idd een fysio :j Als je naar de dokter zou gaan zou je toch doorgestuurd worden naar de fysio namelijk :')
En ga niet googlen want dan eindig je toch altijd met een vreselijk pijnlijke terminale ziekte :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:36

rindin schreef:
Elisa2 schreef:

Wie zegt dat ik er geen verstand van heb? deze reactie zegt meer iets over jouw gebrek aan verstand van het menselijk lichaam..de fysio geeft oa dry needling wat werkt op triggerpoints die dit soort symptomen kunnen veroorzaken..{hoezo kortzichtig? :(:) }

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:07

Elisa2 schreef:
rindin schreef:

Wie zegt dat ik er geen verstand van heb? deze reactie zegt meer iets over jouw gebrek aan verstand van het menselijk lichaam..de fysio geeft oa dry needling wat werkt op triggerpoints die dit soort symptomen kunnen veroorzaken..{hoezo kortzichtig? :(:) }

Ik weet wel het een en ander van het menselijk lichaam... Ben namelijk zelf fysiotherapeut. Weet niet
of jij dat genoeg vindt?
Triggerpoints veroorzaken geen knakjes. Secundair kunnen er wel triggerpoints actief worden door een
dysfunctie in een gewricht, maar ze veroorzaken geen knakken.

TS; hoe is het nu met je schouder?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:46

Kennelijk is dat niet genoeg want triggerpoints kunnen dus wel gewrichten laten knakken..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:50

jij hier ervaring met mijn dochter, die had soortgelijke klachten en kon ook haar arm uit de kom halen, ook zij is gevallen veel eerder en na bezoek van de osteopaat, die constateerde dat haar bekken scheef stond ( wat we ook zelf konden zien; als we achter haar stonden had ze aan een kant een groot driehoek tussen haar arm en haar zijkant en aan de andere kant niet ) is ze recht gezet en waren na een paar weken de schouderproblemen over, dit doordat de spieren weer goed kunnen functioneren, hoop dat jij er wat aan hebt, succes

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 10:55

't gaat opzich goed. Hij knakt nog wel veel, maar het ene moment voel ik er niets van en het andere moment doet het echt pijn. Nu vakantie dus hij heeft alle tijd om te rusten. :)