Haaruitval, veel last van hoofd, 14jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Haaruitval, veel last van hoofd, 14jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:33

Hee,
Zoals de titel zegt: ik heb last van haaruitval en heb veel last van hoofdpijn.
Hoort dit bij de puberteit? Morgen naar de huisarts.. Ben zo bang op kanker... Ik ga nu wel weergezien van het slechtste uit.. Maar toch.. Iemand die meer van dit weet?
X

Primavera

Re: Haaruitval, veel last van hoofd, 14jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:42

Het kan ook een vitamine tekort zijn. Waarom ben je bang dat je kanker hebt? Want vaak valt het haar bij kankerpatiënten uit door de chemo, niet door de ziekte.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:47

Bij mij in de familie is veel kanker geconstateerd.. Mijn opa is erook aan overleden. En ben als de dood dat ik het ook heb. En nu ik al zolang last heb van 'raare' hoofdpijn en nu heel veel haaruitval ben ik bang dat ik het ook heb..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:54

Ik kan me je angst wel voorstellen. Gewoon even langs de dokter gaan, die kan perfect vertellen wat er mis is.

Vaak is het iets heel simpels. Even als voorbeeldje: ik ben vorig jaar naar Tenerife gegaan en heb 2 maanden ongezond gegeten en daardoor veel mineralen en vitaminen gemist. Ik heb bijna een half jaar lang last gehad van vreselijke haar uitval. Dit is nu minder omdat ik daarna weer gezond ben gaan eten.

Ik wil hier mee niet vertellen dat je niet gezond eet, maar dat het ook hele eenvoudige redenen kan hebben.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:55

Ik heb het ook gehad. Heb je lang haar en draag je het veel vast? Dan is het raadzaam om het een tijd los te dragen begin erg pijnlijk maar bij mij werd het er beter van en inmiddels heb ik er nog zelden last van. Haaruitval met periodes. Dacht dat ik kaal zou worden kan ooit hele handen eruit halen maar heb nog steeds een hele bos gelukkig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:57

Ik slik vitamine B en daar door krijg ik weer haar terug, hoofdpijn hoeft niet met haaruitval te maken te hebben.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:57

colette_007 schreef:
Ik heb het ook gehad. Heb je lang haar en draag je het veel vast? Dan is het raadzaam om het een tijd los te dragen begin erg pijnlijk maar bij mij werd het er beter van en inmiddels heb ik er nog zelden last van. Haaruitval met periodes. Dacht dat ik kaal zou worden kan ooit hele handen eruit halen maar heb nog steeds een hele bos gelukkig.

Heb lang zwaar haar en draag het inderdaad vaak vast.. Als ik het los heb krijg ik meestal nog ergere hoofdpijn..en als ik wakker ben, ligt heel m'n kussen vol met haren (dan heb ik m'n haar meestal wel los)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:58

Bedankt voor de reacties:
Ga morgen een afspraak bij de ha maken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:58

Haaruitval is niet erg kenmerkend voor kanker.
Wel voor vitamine d(?) tekort of stress.
Hoofdpijn kan vele oorzaken hebben waaronder ook stress.

Maak je je niet teveel druk om je haaruitval en je angst dat je kanker hebt?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 17:01

Ik heb dit jaa erg veel stress gehad, ik ben iets waardoor ik de hele dag licht in m'n hoofd ben en duizelig. Ik heb daarom erg veel spanning om dingen te doen waardoor ook stress..
Ik las dat hoofdpijn, haaruitval, duizelig een kans heeft op kanker..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:21

Lieve vosje, je bent 14, de kans dat je op jouw leeftijd kanker krijgt is héél klein, zelfs als het in de familie veel voorkomt.
Hersenkanker openbaart zich eigenlijk nooit door hoofdpijn, dus dat je hoofdpijn hebt heeft vrijwel zeker een andere oorzaak, zoals stress en spanning. En jouw angst houdt dat ook nog eens in stand.
Haaruitval is normaal altijd al zo'n 100 haren per dag. Als je lang haar hebt valt dat ontzettend op, maar dat is echt normaal.

Als je naar je huisarts gaat, vertel dan niet alleen je klachten maar ook je angst voor kanker. Anders zit je er om de haverklap met dit soort zaken, zonder dat je ooit echt gerustgesteld wordt. Laat je desnoods naar een psycholoog verwijzen, want op jouw leeftijd moet je dit soort 'catastroferen' niet doen.

Doe verder ook verstandig, en laat je wél inenten tegen baarmoederhalskanker. Dat is in ieder geval één vorm die je op die manier kunt vermijden. Ga ook niet roken (vermindert de kans op long- en blaaskanker echt tot vrijwel 0) en drink met mate en bij voorkeur geen sterke drank (vermindert de kans op slokdarmkanker ook tot vrijwel 0). Eet verder gezond, en je vermindert de kans op darmkanker. En dan ben je al een héél eind.

Het enige dat wél een duidelijk familiaal risico is, is borstkanker van een bepaalde soort. Dat zul je nu echt ook nog niet krijgen, maar als dát gen inderdaad in je familie zit (en dat zul je moeten navragen) dan is het wel wijs je daar ook op te laten screenen.

En het domste wat je kunt doen is bang zijn en je kop in het zand steken.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 17:28

Ibbel schreef:
Lieve vosje, je bent 14, de kans dat je op jouw leeftijd kanker krijgt is héél klein, zelfs als het in de familie veel voorkomt.
Hersenkanker openbaart zich eigenlijk nooit door hoofdpijn, dus dat je hoofdpijn hebt heeft vrijwel zeker een andere oorzaak, zoals stress en spanning. En jouw angst houdt dat ook nog eens in stand.
Haaruitval is normaal altijd al zo'n 100 haren per dag. Als je lang haar hebt valt dat ontzettend op, maar dat is echt normaal.

Als je naar je huisarts gaat, vertel dan niet alleen je klachten maar ook je angst voor kanker. Anders zit je er om de haverklap met dit soort zaken, zonder dat je ooit echt gerustgesteld wordt. Laat je desnoods naar een psycholoog verwijzen, want op jouw leeftijd moet je dit soort 'catastroferen' niet doen.

Doe verder ook verstandig, en laat je wél inenten tegen baarmoederhalskanker. Dat is in ieder geval één vorm die je op die manier kunt vermijden. Ga ook niet roken (vermindert de kans op long- en blaaskanker echt tot vrijwel 0) en drink met mate en bij voorkeur geen sterke drank (vermindert de kans op slokdarmkanker ook tot vrijwel 0). Eet verder gezond, en je vermindert de kans op darmkanker. En dan ben je al een héél eind.

Het enige dat wél een duidelijk familiaal risico is, is borstkanker van een bepaalde soort. Dat zul je nu echt ook nog niet krijgen, maar als dát gen inderdaad in je familie zit (en dat zul je moeten navragen) dan is het wel wijs je daar ook op te laten screenen.

En het domste wat je kunt doen is bang zijn en je kop in het zand steken.

Heel erg bedankt! Ik ben inderdaad wel snel overstuur vooral als over kanker gaat. Ik ben wel ingeënt tegen baarmoederhals kanker, ben blij dat ik dat kon doen ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 15:27

Heb donderdag een afspraak om 3uur.
Heb het idee dat erook een bult op m'n hoofd zit. Niet zo'n grote. Vlak bij m'n slaap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:33

Denk dat je het beste kunt vragen om doorverwezen te worden naar een psycholoog oid ivm de angst om ziek te worden. Dat is namelijk ook niet fijn om mee te leven! Zorgt ook voor veel stress namelijk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:37

Er zijn zoveel mensen die zichzelf helemaal gek maken door op internet te kijken naar wat ze eventueel zouden kunnen hebben, dat ze al snel heel bang zijn dat ze heel ziek zijn.
Ik heb zelf ook situaties gekent dat ik veel haaruitval en hoofdpijn had in stressituaties, dat is heel normaal lijkt me.

TS, doe gewoon rustig haal diep adem en luister wat de dokter te zeggen heeft en ga je nou niet allemaal rampscenario's in je hoofd halen want daar wordt je alleen maar gestrester van.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:45

Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik echt veel hoofdhaar verloor, ook wimpers verloor ik heel erg veel (denk aan meer dan 8 op een dag), verder veel last van hoofdpijn misselijkheid en wegblijvende menstruatie.

is niks ernstigs bij mij, gewoon een teken voor mezelf dat ik wat rustiger moet gaan doen. Als ik bijvoorbeeld een periode veel stress heb of niet lekker in mn vel zit, krijg ik dit ;)
Meestal niks om je zorgen over te maken :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:35

Bedankt allemaal,, ik kan mezelf helemaal gemaken! Maar toch ik kan niet zeggen dat het onterecht is. Want ik blijf altijd twijfelen of het misschien toch zo is.. :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:05

Slik je de pil?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 18:41

marleen_usar schreef:
Slik je de pil?

Nee, slik geen pil.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:26

Okee, nou ik zou me niet gek laten maken hoor,exrta vitamine B doet vaak wonderen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 20:19

Dankjewel ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 13:45

Ga nu naar de huisarts. Ik heb vandaag heel veel last gehad van m'n hoofd bij m'n slaap. Een harde druk/steekig gevoel :s ben benieuwd of de ha er wat mee kan!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:53

laat je even weten hoe het ging?
je moet je echt niet zo druk maken, je bent 14, maak je druk om andere dingen,
Kijk even aan wat de dokter zegt ;)
Suc6!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 16:53

De huisarts heeft een gevoeld en voelde idd ook de verdikking, ze wist niet precies wat het was. Ik moest het in de gaten houden en m'n haar uitval hoort bij m'n leeftijd maar daar moet ik ook op blijven letten. Dus eigelijk niet heel veel info :') heb m'n ogen ook laten testen en die zijn ook niet erg goed. Een bril is waarschijnlijk wel nodig, dus waarschijnlijk houd daar m'n hoofdpijn van op ;)