Wat helpt tegen hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Wat helpt tegen hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:13

Ik word echt gek van de hooikoorts. Ik heb het nu 2 weken en ik ben er letterlijk ziek van. M'n ogen jeuken en kriebelen ontzettend, alles is rood, m'n oren jeuken, m'n neus zit potdicht en m'n keel is opgezwollen. Ik ben kortademig en heb hoofdpijn, en ik leef op paracetamol. Ik trek het nu echt niet meer. Ik heb met het mooie weer zitten hopen op regen, en nu is het er, maar het word alleen maar erger.

Ik slik nu Allerfre, maar het helpt geen drol. Ook gebru ik ik af en toe neusspray om 's nachts nog een beetje te kunnen slapen. Dit probeer ik wel zo min mogelijk te doen, ivm met verslaving etc.

Heeft iemand dé tip tegen hooikoorts? Morgen word de HA gebeld, maar ik zoek echt iets om in elk geval vandaag door te komen...

Sorry voor de klaagpost, maar ik word gewoon echt gek nu ;(

capopjekop

Re: Wat helpt tegen hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:16

Lekker in bed gaan liggen, asperine innemen en net zo doen als je normaal doet als je ziek bent? Wel maf dat je er nu zoveel last van hebt. Ik heb er nu gelukkig helemaal geen last van nu het regent.

Beterschap!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:18

Mijn vriend heeft het ook zo erg. Nu niet omdat het regent...weet je zeker dat het hooikoorts is en je niet toevallig een virusje hebt gevangen?
Hier hebben we altijd levocetirizine in huis voor hooikoortsaanvallen, maar dat is wel alleen te krijgen op recept.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:21

Nou ik begon vandaag dus ook te twijfelen, maar op internet staat dat het noord-westen nog wel last kan hebben en dat is vandaag. Er zijn hier ook nog geen echte buien gevallen. Ik heb wel al heel lang hooikoorts en dit zijn echt de typische symptomen, dus een allergie is het in elk geval. Of het dan specifiek voor pollen is, dat kan ik me dan nog afvragen, maar ik heb in elk geval zware allergische reacties. Het is 's morgens en 's avonds overigens het ergst.

Ziek in bed liggen is niet echt een optie.. Dan kan ik 2 weken lang in bed blijven liggen, en dat vind ik ook niks nu ik eindelijk vakantie heb.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:22

Ik heb ook alles geprobeerd, van Aerius tot een eigen merk van de Kruidvat. Niks hielp. Uiteindelijk kreeg ik de tip om naar de Aldi te gaan en daar pilletjes te halen, Cetrizine heten ze. Werken als een tierelier, nergens last van gehad. Ik hoorde alleen dat ze die wss uit het assortiment gaan halen, dus heb flink ingeslagen. Dit is echt mijn wonder middel. Verder al in Maart beginnen met pilletjes slikken voortaan, want dan helpt het beter :) Sterkte, en gebruik vooral geen neus-spray. Ik moet er alleen maar meer van niezen altijd :')

Edit: pilletjes zijn maar 99 cent per pakkie. *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:23

Het is dan toch een dag? Morgen heeft je ha mss wel iets voor je. Anders zit er weinig op dan gewoon door bikkelen, ik ken iig geen wondermiddel tegen hooikoorts :)

Ik heb nu singulair pillen van de ha gekregen, die werken redelijk. Allerfree enz heb ik allemaal geprobeert, maar dat helpt bij mij niets. Over die aldi pillen hoor ik idd meer goede verhalen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:25

Maar hooikoorts pillen mag je toch niet veel langer dan 2 weken achter el kaar slikken? Ik zal meteen even naar die Aldi pillen gaan kijken, als ze ze nog hebben.

Edit; zie dat je ze ook in de apotheek zonder recept kan krijgen
Laatst bijgewerkt door Marit op 03-06-12 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:26

mijn man heeft tabletten ik dacht mizzollenen en nasonex neusspray via de huisarts werkt super moet dit wel elke dag een heel jaar door slikken en heeft echt nergens meer last van werkt super! Hij heeft de zwaarste allergie voor boompollen

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:26

Op zich geen oplossing voor nu, maar is het geen idee om zo'n desensibilisatiekuur te doen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:27

Marit schreef:
Maar hooikoorts pillen mag je toch niet veel langer dan 2 weken achter el kaar slikken? Ik zal meteen even naar die Aldi pillen gaan kijken, als ze ze nog hebben

Dat heb ik nog nooit gehoord, ik slik ze van april tot oktober ofzo.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:29

Ik slik Aerius :j Werkt voor mij uitstekend! Ik slik ze ongeveer om de twee à drie dagen, of eigenlijk alleen wanneer ik weer last krijg, en de symptomen verdwijnen dan gewoon gelijk :) Maar het zal wel niet voor iedereen werken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:31

Smartiej schreef:
Op zich geen oplossing voor nu, maar is het geen idee om zo'n desensibilisatiekuur te doen?

Wat houd dat precies in?

capopjekop schreef:
Marit schreef:
Maar hooikoorts pillen mag je toch niet veel langer dan 2 weken achter el kaar slikken? Ik zal meteen even naar die Aldi pillen gaan kijken, als ze ze nog hebben

In mijn bijsluiter van Allerfre staat dat ik ze niet langer dan 14 dagen achter elkaar mag slikken.

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:32

Aerius doet het bij mij uitstekend!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:33

Zal dan wel per pil verschillen. Die van mij zijn ook voor de astma en ook voor seizoensgebonden dingen zoals hooikoorts.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:38

bij mij helpt het amerikaanse middel benadryl het beste. Ik koop ze altijd als ik in de vs ben maar bestellen vanuit NL gaat ook.

Allerfre etc werkt bij mij ook niet.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:39

N0a schreef:
Ik heb ook alles geprobeerd, van Aerius tot een eigen merk van de Kruidvat. Niks hielp. Uiteindelijk kreeg ik de tip om naar de Aldi te gaan en daar pilletjes te halen, Cetrizine heten ze. Werken als een tierelier, nergens last van gehad. Ik hoorde alleen dat ze die wss uit het assortiment gaan halen, dus heb flink ingeslagen. Dit is echt mijn wonder middel. Verder al in Maart beginnen met pilletjes slikken voortaan, want dan helpt het beter :) Sterkte, en gebruik vooral geen neus-spray. Ik moet er alleen maar meer van niezen altijd :')

Cetrizine kun je overal kopen hoor :D. Hoef je niet voor naar de aldi, elke apotheek en drogist heeft het wel staan. Cetrizine is behoorlijk vergelijkbaar met Allerfre (loratadine). Sommige mensen hebben een voorkeur (ik reageer beter op loratadine), maar het ontloopt elkaar niet zo heel veel. In de vrij verkoop zijn er nog wel een aantal neussprays en oogduppels speciaal voor hooikoorts, maar daar moet je eigenlijk van tevoren al mee beginnen. Ook heb je een aantal homeopatische producten zoals Pollinosan van A. Vogel. Maar ik denk dat het voor jou het beste is om zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan. Er zijn een heleboel dingen op recept verkrijgbaar die prima helpen. Het kan alleen best even duren voor je het juiste te pakken hebt.

Ik slik zelf vanwege een allergie voor hooi en graspollen het hele jaar door allergiepilletjes. Dat is verder geen enkel probleem. De regel van twee weken is vooral als het niet voldoende werkt. Dan raden ze aan om na twee weken naar een huisarts te gaan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:46

Ik heb er inderdaad al meerdere gehad.. Ook prevalin, maar dat werkte ook niet, en nog een hele handel aan homeopatische middelen. Die pillen uit de VS kan ik naar kijken, over 2 maanden zit ik er dus misschein kan er daar wat meenemen. Want ik ben ook als de dood dat ik er daar dan ook zo aan toe ben, en dat zou wel echt m'n vakantie verpesten :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:48

Als je écht geholpen wilt worden moet je de huisarts bellen en vragen om een injectie met Kenacorte. Ik doe dat elk jaar in april zo ongeveer, en de zomer is mijn enige allergie-vrije periode. Heerlijk. Geen neusspray die ik overal bij me moet hebben, geen honderdduizend zakdoekjes overal, niet snotterend.

Maaar.... die injectie is niet zomaar iets, en niet alle artsen geven hem.

Ceterizine helpt ook wel.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:52

Zo'n injectie is denk ik een soort 'laatste redmiddel' voor me. Ik heb het namelijk nog geen enkele keer zo erg gehad als dit jaar. Als ik dit elk jaar zo zou hebben zou ik dat wel gaan overwegen, maar dit is gelukkig pas de eerste keer. Dus ik denk inderdaad dat we eerst nog even alle pillen langsgaan :')

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:57

Ik heb van mensen die heel erge hooikoorts hebben, gehoord dat heel veel dingen niet zouden helpen.
Maar bij de hooikoortspillen van het ETOS-huismerk ze zo resultaat hadden.
misschien dat je die kunt proberen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:00

capopjekop schreef:
Marit schreef:

nou inderdaad, ik slik loratadine en ik slik ze elke dag, maanden lang.....
kosten 2,65 voor een doosje en zijn de enige die bij mij helpen

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:02

Ik gebruik ook Aerius, via recept van de huisarts, neem het alleen als ik merk dat ik last heb/ krijg, dus niet dagelijks . In brandnetels zit ook anti histamine, dus misschien is het het proberen waard om brandnetel/ kamille thee te gaan drinken ; http://harperplus.com/jameswong/pages/page/60

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:02

hooikoortspillen zijn er toch juist voor gemaakt om langere tijd te gebruiken. Ze werken ook niet echt als je ze maar af en toe inneemt.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:34

Je moet de hooikoorts pillen juist blijven slikken, want als je dan een dag over slaat ben je de werking kwijt.. Staat vaak ook in de bijsluiter, werken na x aantal dagen dan ook pas :j .

Ik heb neusdruppels, pillen en oogdruppels op recept van de huisarts. Momenteel gebruik ik niks, en sinds jaren heb ik er niet zo veel last van.. :) Wel gehad, maar momenteel een stuk minder!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:53

N0a schreef:

Dat klopt, ik slikte ze ook, maar ze zijn nu dus niet meer te krijgen. Gelukkig kan ik ze hier in Duitsland zo bij de apotheek halen, ook in grotere verpakkingen, van 50 stuks, dus ik ben weer happy. Mocht je nodig hebben, wil ik ze wel voor je halen en naar je opsturen?

Ik slik ze trouwens het hele jaar door, tegen honden-, katten-, en paardenallergie werken ze ook goed!

Petra_O schreef:
Cetrizine kun je overal kopen hoor :D. Hoef je niet voor naar de aldi, elke apotheek en drogist heeft het wel staan. Cetrizine is behoorlijk vergelijkbaar met Allerfre (loratadine). Sommige mensen hebben een voorkeur (ik reageer beter op loratadine), maar het ontloopt elkaar niet zo heel veel.

Toen ik hoorde dat ze erbij de Aldi uit gingen, ben ik ook naar de drogist gegaan om het daar te vragen. Het zit in lang niet alle tabletten en diegenen waar het wél in zat, waren ontzettend duur (in vergelijking dus met de tabletten van de Aldi of hier in Duitsland dan).