Een aantal jaar geleden had ik een gat in mijn kies, ze hebben dit verschillende keren proberen te vullen maar de vulling liet telkens los. De tandarts zei als ik er last van bleef houden moest ik hem laten ontzenuwen. Aangezien ik er eigenlijk vrijwel nooit last van had heb ik het zo gelaten.
vorig jaar is een klein gedeelte van die kies afgebroken ( echt maar een splintertje). Aangezien ik nog steeds geen pijn had aan die tand heb ik het gewoon zo gelaten.
Een maand geleden is weer een klein stukje tand afgebroken van diezelfde kies. Toch maar besloten om dan eens naar de tandarts te gaan want dat is toch niet geheel normaal.
De hele tijd kwam er wat tussen of vergat ik te bellen. Nu begon ik zondag last te krijgen van die kies. Niet bijzonder veel maar gewoon een irritant gevoel. Ik ging even in de spiegel kijken en zag dat er een groot stuk weer los zat. Dus ik heb dat stuk eruit gehaald omdat het lag te prikken. Daarna was de pijn even weg. Toch maar dinsdag een afspraak gemaakt om ernaar te laten kijken (eindelijk hier aan gedacht). Volgende week maandag om half 3 moet ik bij de tandarts zijn. Echter kreeg ik s'miiddags ineens erge tandpijn. Dus ik heb me een pijnstiller gepakt en eigenlijk ging het daarna redelijk goed. Dus heb ik 3x per dag een pijnstiller gepakt en het was goed te doen. Tot nu dus, ik heb ondertussen 2 pijnstillers gepakt deze avond en de pijn gaat maar niet weg.
Mijn vader gaf me de tip om met een sterke scheut cognac mijn mond te spoelen ( gedurende een 10tal minuten, hij doet dit ook altijd bij tandpijn) dit verlicht enigszins maar het helpt maar even.
Dus iemand tips om de komende paar dagen nog even door te komen?
Ik pak trouwens paracetamol met cafeïne ( meestal helpen die dingen wel niet lang, of niet voldoende bij mij). Ibuprofen heb ik helaas niet meer.
commentaar over dat ik eerder naar de tandarts moest heb ik niks aan. Het deed geen pijn dus ik zag er geen haast bij en ik dacht er steeds op de verkeerde moment aan
. Maandag heb ik dus een afspraak en ik hoop eerlijk gezegd dat ze gewoon het ding er uit gaan halen
Dus iemand nog goede tips tegen de pijn?
Alvast bedankt
Groetjes
Hanne
Ik zou echt niet met deze pijn het weekend in gaan!