Wie gaat er beginnen aan het traject IVF/ICSI of zit er middenin? Of misschien ben je al zwanger of juist niet na 1 of meerdere behandelingen en wil je ook je ervaringen delen?
Even mijn/ons verhaal:
Ik ben nu 35 en 3 jaar geleden hebben mijn man en ik besloten dat we graag aan kinderen wilden beginnen. Dus gestopt met de pil en hopen dat het allemaal lukt. In het begin ben je nog relaxed, maar na een maand of 9 begint dan toch de twijfel toe te slaan. We hadden al testen gedaan voor mijn cylcus en die was heel constant.
Na ruim een jaar proberen zijn we naar de huisarts gegaan en die heeft ons doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar zijn we begonnen met de testen. Mijn man is getest en alles was gelukkig goed. Ik heb meerdere testen gehad (oa. een check-up vd eitjes, de zuurgraad in de baarmoeder en een bloedonderzoek). Alles was goed.
Ondertussen waren we een 1 en 3/4 jaar bezig. De gyn wilde een HSG uitvoeren, maar pas na 2 maanden (in januari 2012). We hebben gezegd dat we die graag eerder wilden, omdat we graag uitsluiting wilden hebben. Dat kon. Dus eind november 2011 heb ik een HSG gehad. Voor mij erg pijnlijk, omdat dus beide eileiders verstopt zaten. Ze hebben geprobeerd de eileiders 3 keer door te spuiten bij de HSG, maar dat lukte dus niet. Ik moest doordat mijn eileiders verstopt zaten geopereerd worden. Het zou een kijkoperatie worden waarbij ze 1 eileider zouden weghalen (deze was ontstoken en lekte) en de andere gingen ze proberen door te spuiten
In december 2011 ben ik geopereerd. De operatie duurde alleen wat langer dan gepland. Ik had veel verklevingen zitten aan oa mijn darmen en lever. Deze hebben ze weggehaald. Ik kreeg ook nog een bloeding aan mijn darmen, door het weghalen van de verklevingen. De operatie zou nog geen uur duren, maar nu was ik bijna 4 uur in de ok geweest. Mijn eileider kregen ze niet doorgespoten.
Het herstel duurde ook langer dan normaal. Gelukkig kan ik nu lichamelijk alles weer, maar in mijn hoofd gaat het soms nog niet super. Dat komt ook wel weer, maar heeft gewoon wat tijd nodig (gelukkig zijn ze bij de arbo erg meewerkend en begripvol).
We gaan nu dus beginnen met IVF. We hebben er best even over getwijfeld omdat het best heftig is, maar we staan er nu ook 100% achter.
We hebben 13 juni ons intakegesprek met de fertiliteitsarts en dan krijgen we gelijk een snelcursus prikken
. Daarna moeten we nog wat testen doen (zal zo'n 8 weken in beslag nemen, inclusief het wachten op de uitslagen) en dan mogen we gaan bellen om te kijken of mee kunnen gaan doen. Zo, dat is ons verhaal tot nu. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

), maar ik kan het steeds meer een plekje geven.
! En nog 3 in de vriezer
). Binnen 5 minuten klaar en ik mocht meteen naar huis omdat het zo goed ging
, voel je bijna niks van