hoe afraken van agressieve vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

azaro

hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 21:54

hallo iedereen,

hier even mijn verhaal int kort;
ik heb nu al een dik jaar een relatie met mijn vriend,
we wonen samen boven zijn ouders maar nog wel onder hun hoede.
nu is hij enorm agrressief de eerste maande van ons relatie had hij dit niet, precies een knop dat is omgedraaid bij hem.
hij heeft me al vaak geslage zelf al bijna gestikt, vorige week dacht ik even dat hij te lang men keel ging dichthouden!
hij slaagt voor het minste door alles draaid ma om 1 persoon HIJ
niemand interesseert hem ik zit ALLE avonden alleen mag niet mee me hem ben slecht word alle dage uitscholde
omdat het zo echt niet verder kan heb ik al geprobeerd op een dag dat hij weer weg was men boeltje te pakke en het af te trappen
dit zonder succes want vanaf hij dit door heeft staat hij aan men deur te boenken,
ik ben bij mijn oma grootgebracht da menske is 75 jaar die wilt rust !
ze heeft er ook enorme schrik van want haar heeft hij ook al bedreigt!
ik ben ten einde raad!
politie is ook geen optie want daar veegt hem zen voete aan hij staat te machtig,
zegt altijd kom me bewijze af en ja doet da maar is he belgie me zen stomme wetgeving van bewijze
ja heb een blauw plek en ja en nu moet ik bewijze da da van ZIJN hande komt , alibies haalt hij overal vandaan, genoeg vriende da liege vo hem!
weglope naar een vriend/in lukt ook niet want dan komt hij naar mijn werk en dan ben ik mijn werk kwijt en da wil ik ook niet!
prate is onmogelijk flipt hij door!
dit is geen leve meer voor mij ik sta op om 7 uur begin te werke om 9 tot 7 savonds thuis kome hij is weg slape en dan dag erna weer hetzelfde
int weekend is hij altijd weg voel me enkel goe voor de ***
iemand tips?
alle hulp is welkom!

Anoniem

Re: hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:55

Zijn er blijf van mijn lijf huizen in Belgie? Huiselijk geweld is absoluut iets waar je snel uit weg moet. In een blijf van mijn lijfhuis zit je veilig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:55

Mijn god, wat een verhaal!!!
Je moet daar héél snel weg, dat moge duidelijk zijn!!
Weet natuurlijk niet of dat in Belgie hetzelfde is, maar is er een mogelijkheid naar een blijf van mijn lijf huis???
Heel veel sterkte!!

Anoniem

Re: hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:56

Telefoonnummers van Vluchthuizen waar je heenkan in Belgie:

Antwerpen
03/2260905
Brussel
02-5392744
Diest
013/336812
Gent
09/2230221
Hasselt
011/606981
La Louviere
064/214333
Leuven
016/201273
Luik
041/234285
Mechelen
015/330841
Roeselare
051/229747
Turnhout
014/420244

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:58

Zo dan, aan zulke mensen heb je iets!!
TS, ik hoop dat je heel snel contact op gaat nemen!!

Kwanyin

Jans schreef:
Zijn er blijf van mijn lijf huizen in Belgie? Huiselijk geweld is absoluut iets waar je snel uit weg moet. In een blijf van mijn lijfhuis zit je veilig.

Vluchthuizen is helaas nauwelijks binnen te geraken :n . Je moet, zeker als alleenstaande(vrouwen met kinderen krijgen vaak ook nog eens voorrang) al véél geluk hebben om daar snel binnen te kunnen.

Anoniem

Voor TS ook fijn als de nummers hier staan, dan is er geen zoekgeschiedenis van in google op haar computer :)

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 21:59

het probleem is met een vluchthuis
daar kan ik niet de rest van mijn leven blijven!
de dag dat ik daar weg ben staat hij me weer op te wachtten
daarbij ik werk full time hij weet waar dan staat hij me daar op te wachtte!
ik weet het niet meer echt ik ben ten einde raad maar zo wil ik niet verder!
hij kan echt lief zijn een schat maar die kan ineens dien klik hebbe ben echt bang van hem
maar hij vind dat hij 100% gelijk heeft en dat ik het uitlok (vanaf hij roept slaag ik tilt en zeg ik nix meer kruip in een bolleke en begin te huile)
en dan slaagt hij door omda ik nix zeg wilt me late stoppe me huile duuwt kussens op mij en tenslot men keel dan maar dichtnijpe gedaan me snikke zegt hij dan!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:00

Bij hem blijven is ook geen optie!!
In zo'n thuis ben je in het ieder geval voorlopig veilig. Zij kunnen je dan ook helpen met dingen voor de toekomst!
Je zult een stap moeten nemen, vóórdat dingen uit de hand gaan lopen!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:01

Je spreekt dat politie geen optie is, maar ben je al langs geweest om je verhaal te doen of is dat gewoon wat je denkt wat wel zal gebeuren als je het doet?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:03

Gewoon aangifte tegen hem doen en naar een vluchthuis gaan, je kan dan een contactverbod aanvragen dan mag hij niet bij je in de buurt komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:03

In een vluchthuis krijg je veel meer ondersteuning en kunnen de begeleiders er samen met jou voor zorgen dat je je leven zonder hem op kunt bouwen, werk zoeken in een andere stad enz, er is maar één persoon die deze situatie kan veranderen en dat ben jij. Kies je voor de weg van de minste weerstand dan zijn de gevolgen ook voor jou, wil je wel een leven zonder hem dan maak je dat je daar weg komt.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:04

Kwanyin schreef:
Je spreekt dat politie geen optie is, maar ben je al langs geweest om je verhaal te doen of is dat gewoon wat je denkt wat wel zal gebeuren als je het doet?

politie al verschillende malen langsgeweest al klachtte ingediend helpt niet :(
hij spreekt me langs alle kante tege en dan komen ze af he BEWIJZEN heb al geprobeerd te filmen
maar dan is da weer ongeldig ahja privicy schending omda hij niet weet da hij gefilmd werd!

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:05

zonnebloem18 schreef:
Gewoon aangifte tegen hem doen en naar een vluchthuis gaan, je kan dan een contactverbod aanvragen dan mag hij niet bij je in de buurt komen.

contactverbod ? zegt hij : HA HA HA
dan zegt politie belt ons als hij er is ja hallo als die me zie pakt die me direct vast en heb ik
niet meer de kans om men mobieltje te pakken hoor! en
die mense op straat durve ook al nix meer doen de dag van vandaag!

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:05

bigone schreef:
In een vluchthuis krijg je veel meer ondersteuning en kunnen de begeleiders er samen met jou voor zorgen dat je je leven zonder hem op kunt bouwen, werk zoeken in een andere stad enz, er is maar één persoon die deze situatie kan veranderen en dat ben jij. Kies je voor de weg van de minste weerstand dan zijn de gevolgen ook voor jou, wil je wel een leven zonder hem dan maak je dat je daar weg komt.

moet ik dan iedereen achterlate om van hem af te komen?
ik wil weg van hem ik ga heus niet met liefdesverdriet zitten hoor!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:06

azaro schreef:

wat precies bedoel je met 'het minste'? wat gebeurt er dan als hij flipt? Zeg je iets bepaalds?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:06

Maar een vluchthuis is ook helemaal geen gemakkelijke optie, daar hokken ook vele drama's samen en veel vrouwen houden het er niet eens uit. Ookal is er professionele begeleiding het blijft psychisch zeer moeilijk om te aanvaarden dat je een vrouw bent die naar "zo'n huis" moet vluchten. TS moet die stap dan ook wel effectief durven zetten, anders is ze binnen de kortste keren gewoon weer met hangende pootjes terug.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:07

Maak sowieso foto's van blauwe plekken en verwondingen en hou een dagboekje bij met wanneer hij wat doet en bewaar deze dingen op je werk.
Heel erg belangrijk als bewijs als je het nodig hebt.
Ik weet niet of je buren hebt maar ik neem aan dat die ook weleens wat horen zij zouden ook als getuige kunnen dienen.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:08

sallandval schreef:
azaro schreef:

wat precies bedoel je met 'het minste'? wat gebeurt er dan als hij flipt? Zeg je iets bepaalds?

oke stom voorbeeldje:
tattoo, ik had gezegd je krijgt een tattoo van me oke afspraak gaan make voorschot netjes betaald
nu moest ik op die dag werke (kreeg ik later te hore) vroeg hem vriendelijk 'schatke verzet jij die dag' jaja zegt hij
avond na werk 'schatje eb je gebeld?' ohnee vergete
dag erna weer hetzelfde
dag erna weer ruzies gehad weer wa pyn ik kwa ik gewoon afgebeld
dan begon hij ook te flippe

ander voorbeeld:
ik had werk voor hem KON ABSOLUUT NIET volgens hem

ander voorbeeld:
ik ging in badkamer en dee deur opslot en hij wou nu toch wel net ook na badkamer
deur half ineen geslage incl ik

enz enz enz

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:10

TS, ik raad je aan naar een OCMW te gaan en daar te vragen voor doorverwijzing of hulp. Dat zijn mensen die je vrijblijvend en professioneel het juiste advies kunnen geven en dan kan je zelf alsnog beslissen wat je het beste vindt. Die stap is ook veel minder eng dan halsoverkop vluchten naar een vluchthuis of crisisopvang, en mocht je die stap toch willen zetten dan heb je van uit ook professionele begeleiding die je daarbij helpt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:10

Ik vind het heel onprettig lezen maar zijn er geen andere familieleden waar je bij terecht kunt. En wat zeggen zijn ouders hiervan. Hoe oud is je vriend?

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:10

zonnebloem18 schreef:
Maak sowieso foto's van blauwe plekken en verwondingen en hou een dagboekje bij met wanneer hij wat doet en bewaar deze dingen op je werk.
Heel erg belangrijk als bewijs als je het nodig hebt.
Ik weet niet of je buren hebt maar ik neem aan dat die ook weleens wat horen zij zouden ook als getuige kunnen dienen.

doe ik , niet geldig :(
men werk wil ik hier eig ni mee opzadele heb het nog maar net!
buren ik weet niet of je hier iets kent in belgie maar wij wonen in de jodenbuurd
dat is hier van ik hoor en zie nix ge mag niet eens een woord zegge tege hun voor hun cultuur !
dus nee geen hulp aan:(

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:12

quera schreef:
Ik vind het heel onprettig lezen maar zijn er geen andere familieleden waar je bij terecht kunt. En wat zeggen zijn ouders hiervan. Hoe oud is je vriend?

het is nog onprettiger om het te ervaren!
ik heb amper famillie eig zo goe als niemand
zijn ouders hebbe er zelf schrik van eergistere is zen moeder nog tege de tafel gevloge omda die zich
teveel moeide na menneer zen zin!
ik bewonder die ouders da ze hem altij kanse blijve geve!
hij is 23

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:12

Lieve schat hiervoor heeft je moeder je niet op de wereld gezet. Iemand mag jou NOOIT slaan!
Je kunt dit alleen zelf veranderen en ik denk dat de enige oplossing is om weg te gaan. Dat hoef je niet alleen te doen. Daar is hulp voor. Bel zo een nummer, spreek je angsten uit. Zij zullen je helpen. Als dat niet lukt, bel je huisarts voor een afspraak, ook hij kan je helpen.
Is er op je werk een vertrouwenspersoon? Daar kan je je hart ook luchten.
Je moet sterk voor jezelf zijn. Kom op je kan het!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:13

En hoe zit het met je schoonouders? Wat voor een type mensen zijn dat?