Gebroken sleutelbeen laten opereren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

OomaaikeoO

Gebroken sleutelbeen laten opereren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 19:34

Ik heb vorige week vrijdag mijn sleutelbeen gebroken met de handbal.
Afgelopen donderdag terug geweest en ik kreeg de keuze om het zo te laten genezen of te laten opereren. Heb er voor gekozen om het te laten opereren omdat ik hem dan sneller kan gebruiken.
Nu was ik op zoek naar mensen die dit ook hebben laten opereren.

Hoelang was bijvoorbeeld jullie herstel en hoe groot is het litteken was je eraan hebt overgehouden?

Graag jullie ervaring hiermee.

Morrie

Re: Gebroken sleutelbeen laten opereren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:24

vraag tjeetje eens,zij heeft nog niet zo lang geleden haar sleutelbeen laten oprereren

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:29

mijn vriend heeft het laten opereren in de Lichtenberg (Amersfoort) maar dat was geen succes. Volgens de chirurg zou hij binnen 2 weken weer kunnen werken na de operatie, als hij het zou laten genezen zou het 6 weken duren. Hij heeft na de operatie ruim 6 weken thuisgezeten en heeft er een jaar later nog steeds veel last van. Ze hadden bij hem een titaniumplaatje erop geschroefd zodat het mooi recht zat. Dat zat het ook, totdat een aantal schroeven losbraken bij een verkeerde beweging en hij weer geopereerd moest worden om het plaatje er weer uit te laten halen. Tip: ga niet naar de Lichtenberg. In een ander ziekenhuis kunnen ze het misschien wel goed opereren.

Toen het plaatje eruit was, zag het er best goed uit (het litteken) maar helaas is het gaan ontsteken en is zijn wond opengesprongen. Nu loopt hij al 2 weken rond met een open wond en nu moeten we nog maar zien hoe dat geneest, waarschijnlijk niet al te mooi.

Als je het laat genezen blijf je de breuk altijd goed zien, als de botten scheef zitten.