[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:49

Nee! Je moet hem natuurlijk wel goed blijven slikken maar als je hem in week 5 bijvoorbeeld 1x vergeet is dat minder risicovol dan in week 1.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:55

_PassoaJus schreef:
Hoe was jullie menstruatie na het verwijderen van de Mirena spiraal?


Hier is het helaas nog drama. Na het verwijderen van mijn Mirena duurde het 47 dagen voor ik mijn 1e menstruatie had. Was heel heftig, echt veel bloedverlies, stolsels etc en duurde ruim 8 dagen.
Zit nu op dag 50 van mijn volgende "cyclus" en nog niks. (Geloof dat voor mijn Mirena mijn cyclus rond de 34/35 dagen zat, maar is bijna 3 jaar geleden dus weet het niet meer precies) 2 weken voor het verwijderen van mijn Mirena had ik ineens wat bloedverlies wat ik ook al 2 jaar niet gehad had.

Zwangerschapstesten zijn negatief, en heb ook in die zin geen zwangerschapsklachten, behalve gevoelige/zere borsten. Maar goed kan gewoon hormoondingetje zijn natuurlijk. Mijn vriend zei al dat het hem niet zou verbazen als ik wel gewoon zwanger was, maarja als de testen negatief blijven....

Vind het stik irritant want heb wel een kinderwens.

Ben wel echt na het verwijderen van de Mirena een paar dagen goed beroerd geweest, naar de Corona teststraat gegaan, negatief. En toen stuitte ik op google op het fenomeen Mirenacrash :=.


Edit: Nu net een heel klein beetje rose op het toilet. Dus wie weet word ik nu ineens ongesteld:=.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:24

Hoi jongens, ik maak me een beetje bezorgd dus ik deel het even hier.

Ik heb ongeveer 3 weken geleden mijn mirenaspiraaltje (die had ik toen 4,5 jaar, maar menstruatie was weer volledig terug) laten vervangen door een Kyleena. Het is een paar dagen na mijn menstruatie gebeurd, maar de gynaecoloog zei dat hij gewoon meteen veilig was omdat hij meteen de mirena overnam. Desondanks hebben we een paar dagen gewacht met onveilige seks (ik heb een vaste relatie, wonen ook samen).


Echter heb ik toch nog steeds last. Af en toe (niet meer dan één keer per dag) een best wel heftige kramp, die dan wel na 30 seconden weer over is. Bloeden was een tijdje over, maar net toch ook weer een beetje. Ook heb ik erg pijnlijke borsten, en heb ik afgelopen anderhalve week een keer enorm verstopt gezeten. Dan ga je je toch zorgen maken over dat je wellicht toch zwanger bent ofzo? Of dat er andere enge dingen aan de hand zijn?

Heeft er iemand ervaring mee?

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:45

Edit: ik heb nu opeens voor het eerst best veel pijn. Gewoon menstruatiepijn of zit ik mezelf gek te maken?

smurffie

Berichten: 11130
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:12

Na het zetten van een (nieuwe) spiraal kan je tot 6 weken last hebben van krampen en licht bloedverlies.
Als je je zorgen maakt even vragen om een echo om te bevestigen dat hij op de juiste plek zit

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:44

Mijn huisarts zei dat het zelfs tot 6 maanden kon duren voordat de krampen en bloedingen over zijn. Bij mij werd het na 4 maanden minder.

Als je twijfelt of je zwanger kunt zijn, kun je altijd even een test halen voor de zekerheid.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:58

Ik kom even inbreken!

Over een maand/2 maanden moet mijn mirena eruit, dan heb ik hem 5 jaar gehad. Heel tevreden mee geweest! Ik overweeg dan ook om er direct een nieuwe in te laten zetten. Echter hebben vriendlief het laatst gehad over gezinsuitbreiding en over hoeveel jaar dit dan ongeveer zal zijn. Dit zal ergens tussen 2 tot 4 jaar van nu zijn.

Is het dan wel het meest ideaal om weer een Mirena te laten plaatsen, of hebben jullie tips voor een ander alternatief? Ik weiger om weer terug aan de pil te gaan, dus die valt voor mij af..

smurffie

Berichten: 11130
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:34

Voor 2 tot 4 jaar zou ik een nieuwe spiraal laten zetten.
Voor korte termijn ( weken, max maanden) zou ik condooms als alternatief zien.
Wellicht de nuvaring?

Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:22

Of misschien een implanon? Die is wat anders qua hormoonsamenstelling (zelfde als de prikpil) en zit in principe 3 jaar in je arm. Ik vond het best een uitkomst, mijn lichaam reageerde er helaas niet zo goed op.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:57

CCCCC schreef:
Ik kom even inbreken!

Over een maand/2 maanden moet mijn mirena eruit, dan heb ik hem 5 jaar gehad. Heel tevreden mee geweest! Ik overweeg dan ook om er direct een nieuwe in te laten zetten. Echter hebben vriendlief het laatst gehad over gezinsuitbreiding en over hoeveel jaar dit dan ongeveer zal zijn. Dit zal ergens tussen 2 tot 4 jaar van nu zijn.

Is het dan wel het meest ideaal om weer een Mirena te laten plaatsen, of hebben jullie tips voor een ander alternatief? Ik weiger om weer terug aan de pil te gaan, dus die valt voor mij af..


Ik zou dan weer een nieuw spiraaltje laten zetten. Eruit laten halen is echt peanuts. "Ze" zeggen dat je daarna gelijk weer vruchtbaar bent. Maar, dat wilt niet zeggen dat je cyclus gelijk weer normaal op gang komt. Dat kan wel, maar hoeft ook zeker niet. Ik spreek helaas uit ervaring :+.


_Marjon_ schreef:
_PassoaJus schreef:
Hoe was jullie menstruatie na het verwijderen van de Mirena spiraal?


Hier is het helaas nog drama. Na het verwijderen van mijn Mirena duurde het 47 dagen voor ik mijn 1e menstruatie had. Was heel heftig, echt veel bloedverlies, stolsels etc en duurde ruim 8 dagen.
Zit nu op dag 50 van mijn volgende "cyclus" en nog niks. (Geloof dat voor mijn Mirena mijn cyclus rond de 34/35 dagen zat, maar is bijna 3 jaar geleden dus weet het niet meer precies) 2 weken voor het verwijderen van mijn Mirena had ik ineens wat bloedverlies wat ik ook al 2 jaar niet gehad had.

Zwangerschapstesten zijn negatief, en heb ook in die zin geen zwangerschapsklachten, behalve gevoelige/zere borsten. Maar goed kan gewoon hormoondingetje zijn natuurlijk. Mijn vriend zei al dat het hem niet zou verbazen als ik wel gewoon zwanger was, maarja als de testen negatief blijven....

Vind het stik irritant want heb wel een kinderwens.

Ben wel echt na het verwijderen van de Mirena een paar dagen goed beroerd geweest, naar de Corona teststraat gegaan, negatief. En toen stuitte ik op google op het fenomeen Mirenacrash :=.


Edit: Nu net een heel klein beetje rose op het toilet. Dus wie weet word ik nu ineens ongesteld:=.



Hier nog steeds niet ongesteld. Heb nu 3 keer wat rose afscheiding gehad. Dat was eenmalig bij het afvegen na het plassen dus niet eens spotting te noemen. := Kan net zo goed een bloedvaatje geweest zijn denk ik?
Zit nu dag 59 geteld vanaf dag 1 van mijn laatste menstruatie.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:09

Marjon, je lichaam heeft dus wel tijd nodig, was je voor de spiraal wel regelmatig? En met spiraal dan?

Hier gisteren een koperspiraal laten plaatsen, wil geen hormonen meer omdat ik mij zonder zo goed voel.
Inbrengen was geen pretje maar we hebben het overleefd haha. Gisteren wel een zere buik er na en vannacht ook maar niets wat met pijnstillers niet te onderdrukken is.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:28

Voor de spiraal regelmatig, soms wat verschil, 3 dagen hooguit. Wel een cyclus van rond de 34 dagen.
Heb de spiraal ook maar 2.5 jaar gehad, en zeker een maand of 9 ook gewoon ongesteld gebleven. Daarna gestopt, behalve 1 week voor het uithalen dat ik ineens spotting had.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:30

Ik zou het de tijd geven, je bent nog geen 2 maand zonder, je lichaam heeft soms tijd nodig om aan te passen.
De stress van het zorgen maken helpt ook niet natuurlijk, kan je niets aan doen maar kan ook deels oorzaak zijn.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:42

Ik zit al wel iets langer zonder. 26 Oktober istie verwijderd :=, toen ben ik na 47 dagen ongesteld geworden. Maar ik wacht het af.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:00

MarliesV schreef:
Marjon, je lichaam heeft dus wel tijd nodig, was je voor de spiraal wel regelmatig? En met spiraal dan?

Hier gisteren een koperspiraal laten plaatsen, wil geen hormonen meer omdat ik mij zonder zo goed voel.
Inbrengen was geen pretje maar we hebben het overleefd haha. Gisteren wel een zere buik er na en vannacht ook maar niets wat met pijnstillers niet te onderdrukken is.


Ik heb hem vandaag laten zetten, de koperspiraal. Bij mijn verloskundigen praktijk, heel erg fijn dus! Al vier super bevallingen gehad dus maakte me niet zo’n zorgen, maar ze vertelde ook precies wat ze ging doen.

Eerst echo gehad om baarmoeder te checken ed, helemaal goed. Daarna het opmeten, dat moest niet prettig voelen en dat klopte: echt een steekje. Daarna het plaatsen wat ook zo gebeurd was. Alleen het trekken aan de baarmoeder voelde even rot, maar dat had ze dus al gezegd dus helemaal prima.

Nu alleen zeurderig gevoel in mijn buik, maar dat hoort erbij. Benieuwd hoelang dit aanhoudt. Geen pijnstilling nodig in elk geval, dus erg blij dat ik deze keus heb gemaakt!

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:40

Ik zit nu in mijn 1e strip van de yasmin pil.
Ben nu bijna 14 pillen bezig. gestart op 1e dag menstruatie. Heb langer wat spotting/bloeden gehad dan normaal qua menstruatie. Maar vind ik niet zo erg.

Wel heb ik het gevoel er nu al wat labieler van te worden. Zowel emotioneler als angstgevoelens die sterker zijn. maar kan dat al zo snel? ga het sowieso 3 strippen aankijken.
denk dat ik de 1e keer een stopweek doe en dan wellicht doorslikken.

ik ben het gaan gebruiken wegens hevige pijnen tijdens mijn eisprong. Door de pil willen we de eisprong stil leggen..

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:14

Om die reden wilde ik echt niet meer aan de pil. Yasmin is dan wel licht, maar je zit nu toch in onzekerheid of die gevoelens hiervan komen. Zou prima kunnen, maar je kan het ook versterken door er zo mee bezig te zijn?

Vorige week had ik echt een hele emotionele week, geen idee waardoor vandaan kwam. Doordat ik er zo mee bezig was, werd het ook niet echt beter. Maar ik gebruik dus geen hormonen, anders had ik echt zeker geweten dat het hieraan lag..

Nou, superblij met de spiraal! Helemaal geen last meer, geen krampje of wat. Zelfs geen bloedverlies, maar kan nog komen.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:58

Even tussendoor, heb zelf een koper spiraal en ook emotionele buien achter de rug, reden: te kort aan ijzer.

Kan geen kwaad bij de dokter even te laten checken of je genoeg ijzer hebt, want energie level en weerstand kan daar sterk door beïnvloed worden. Als vrouw heb je jammer genoeg meer kans minder/te weinig ijzer te hebben.

Side note: ijzer kan je best in combi met vitamine C nemen, helpt bij het opnemen.

Even ter info, denk dat het geen kwaad kan hier O:)

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:21

Oh goeie! Bij mij was het de week voor het plaatsen dus, dus kan niet hierdoor komen. Maar kan het wel verergeren?

Gelukkig slik ik al wat extra vitamine C als ik daar behoefte aan heb, net als D wat ik vaak tegelijk inneem wanneer ik mijn dochter geef.

Ijzer is nooit een tekort aan geweest, maar betekent niet dat dit nu niet op het randje zou zitten..

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:55

Je weet maar nooit inderdaad.
Te kort aan ijzer en/of vitamine D kan pijnlijkere regels geven, maar iedereen is weer anders natuurlijk.
En soms zitten de hormonen gewoon tegen.

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:40

Ik heb inmiddels 2 weken een kyleena spiraal, nog steeds met vlagen krampen, en dan best heftige ook (net als op de dag van plaatsen). Ook wat licht bloedverlies. Iemand ervaringen hiermee?

Plaatsen zelf was niet prettig, maar te overzien. De middag erna was heftig qua krampen, en nu blijven die af en aan een beetje komen. Soms heel heftig en soms op de achtergrond.


Edit;

smurffie schreef:
Na het zetten van een (nieuwe) spiraal kan je tot 6 weken last hebben van krampen en licht bloedverlies.
Als je je zorgen maakt even vragen om een echo om te bevestigen dat hij op de juiste plek zit

Ik zie dat ik te snel gepost heb!
Ik wacht het nog even af en als het zo heftig blijft ga ik inderdaad de gyn bellen voor een echo!

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:59

Ik heb echt helemaal nergens van, ben wel net ongesteld geworden maar dat klopt ook. (Heb koperspiraal sinds 5 dagen)

Maar hoor idd veel vaker dat die krampen wel een tijdje kunnen duren, net als bloedverlies. Baarmoeder moet er toch aan wennen..

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:42

Krampen waren bij mij alleen de eerste dag na het zetten van mijn koperspiraal.
De eerste 2-3 maanden kun je wel onregelmatig ongesteld zijn. Maar dat is normaal.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:23

Ik ben nu al 8 dagen door m’n pil heen ongesteld. Meer dames hier wel eens last van? In de afgelopen 11 jaar nog nooit gehad. Ongesteldheid in m’n stopweek (eens in de 3 maanden) duurt meestal maar 3 dagen.. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:11

blubblabhoi schreef:
Ik ben nu al 8 dagen door m’n pil heen ongesteld. Meer dames hier wel eens last van? In de afgelopen 11 jaar nog nooit gehad. Ongesteldheid in m’n stopweek (eens in de 3 maanden) duurt meestal maar 3 dagen.. >;)

Heb ik ook een keer gehad. Volgens de HA kom het geen kwaad en heb er verder nooit meer last van gehad.