[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:07

Nee dan heb je de volgende keer weer op donderdag de laatste pil.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:09

Oh sorry natuurlijk ben in de war haha, bedankt! :o

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:12

Kan door antibiotica je menstruatie uitblijven? :=

Stomme vraag misschien hoor...

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:37

Volgens mij niet, tenzij je echt heel ziek bent.
Je pil werkt er wel mogelijk verminderd door.

Steenbok12
Berichten: 7851
Geregistreerd: 26-10-06

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:46

Dat is ook per antibiotica verschillend geloof ik. Even op de bijsluiter lezen of het de pil minder werkzaam maakt. Moet de apotheek wel vermelden als je ook anticonceptie slikt lijkt mij?

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:48

Tis puur even vraagje. Zit sinds woensdag aan de AH. Dinsdag was laatste pil dus zou het vandaag moetrn worden eigenlijk. Maar we wachten braaf af, weet dat het goed komt haha.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 01:02

Hoi dames,
Ik heb sinds half oktober een mirena spiraaltje, de eerste tijd had ik 1x per maand 2 dagen 'menstruatie', wat net teveel was om spotting te noemen zegmaar.
Nu de laatste 4 weken, is t echt feest, 1x in de 3/4 dagen ben ik een dag ongesteld, inclusief krampen...
Wat zouden jullie doen in dit geval?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:13

Jessica_1998 schreef:
Hoi dames,
Ik heb sinds half oktober een mirena spiraaltje, de eerste tijd had ik 1x per maand 2 dagen 'menstruatie', wat net teveel was om spotting te noemen zegmaar.
Nu de laatste 4 weken, is t echt feest, 1x in de 3/4 dagen ben ik een dag ongesteld, inclusief krampen...
Wat zouden jullie doen in dit geval?


Dit heb ik echt bijna een half jaar gehad... wilde de mirena bijna laten verwijderen en toen hield het op. Heb ook heel veel pijn gehad de eerste tijd de rest van de 5 jaar ging eigenlijk zonder klachten en heb 1 of 2 x een lichte bloeding gehad. Alle klachten die ik had waarvan ik dacht dat ze door de mirena kwamen had ik na de mirena nog dus lijkt me sterk dat ze daarvan waren.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:57

hoikimmmy schreef:
Jessica_1998 schreef:
Hoi dames,
Ik heb sinds half oktober een mirena spiraaltje, de eerste tijd had ik 1x per maand 2 dagen 'menstruatie', wat net teveel was om spotting te noemen zegmaar.
Nu de laatste 4 weken, is t echt feest, 1x in de 3/4 dagen ben ik een dag ongesteld, inclusief krampen...
Wat zouden jullie doen in dit geval?


Dit heb ik echt bijna een half jaar gehad... wilde de mirena bijna laten verwijderen en toen hield het op. Heb ook heel veel pijn gehad de eerste tijd de rest van de 5 jaar ging eigenlijk zonder klachten en heb 1 of 2 x een lichte bloeding gehad. Alle klachten die ik had waarvan ik dacht dat ze door de mirena kwamen had ik na de mirena nog dus lijkt me sterk dat ze daarvan waren.


Oh dat is ergens wel fijn om te horen! Duim dat t bij mij ook gewoon zo is.

& Wat had jij verder voor klachten waarvan ze dachten dat t door de mirena kwam als ik vragen mag?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:26

Citaat:
Oh dat is ergens wel fijn om te horen! Duim dat t bij mij ook gewoon zo is.

& Wat had jij verder voor klachten waarvan ze dachten dat t door de mirena kwam als ik vragen mag?


Steken in onderbuik op plek van mirena toen is hij gecontroleerd maar zat nog goed. Kan wel zijn geweest dat hij toch wat verkeerd zat want eruit halen was geen pretje. Na seks had ik af en toe trouwens wel buikpijn of kleine bloedingen. Maar echt een paar drupjes dus nooit zorgen om gemaakt.
Ik had het idee dat sinds de mirena ik veel minder over fructose kon, maar dit bleek na de mirena eruit was nog steeds. Buikpijn na meloen, druiven en bubble tea.

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:47

Ik heb vanmorgen het implanon laten plaatsen. Er zit een drukverbandje om en deze mag er morgenvroeg af.. Maar hoelang blijft die plek blauw? Hij is ook een beetje dikker

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:32

Paar dagen. Kleurt groen en daarna geel weg.
Uiteindelijk een week? Afhankelijk hoe bleek je huid is.

dalena

Berichten: 3127
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:04

Bij mij duurde dat zeker 2 weken maar zal ook wel aan je huid liggen.

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:39

Knert schreef:
Paar dagen. Kleurt groen en daarna geel weg.
Uiteindelijk een week? Afhankelijk hoe bleek je huid is.

Het verband heb ik er net afgehaald. De plek is wel wat dikker en blauw maar doet wel een beetje pijn.. Het is een gevoel van nare spierpijn.. Het wondje is dicht maar de plek is extreem gevoelig... Heeft iemand daar tips voor :o

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:57

Gaat weer lekker ben gister pil vergeten in te nemen, zou eerste zijn na stopweek. Kan ik er nu ook mee beginnen? Dus dag later

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:00

Ja maar dan wel de eerste 7 dagen een condoom gebruiken bij seks.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:22

Dat geld voor nu niet maar bedankt!

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:24

Zijn er mensen met een Jaydess spiraal die ik via pb een vraag mag stellen? :)

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:16

Ik kom weer eens binnenvallen met een vraag! Zit nu een maand aan de pil, zit nu in mijn stopweek. Ik ben meestal (zonder de pil) 5 dagen ongesteld maar deze week ineens langer. Vanochtend dacht ik dat ik eindelijk klaar was en vanmiddag bleek dat toch totaal weer het tegenovergestelde, lijkt net of het gewoon weer opnieuw is begonnen!
Morgen moet ik weer beginnen met de pil, maar zorgt die er dan voor dat je weer stopt met ‘ongesteld’ zijn of heeft dat geen invloed?

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:05

TheNovelist schreef:
Ik kom weer eens binnenvallen met een vraag! Zit nu een maand aan de pil, zit nu in mijn stopweek. Ik ben meestal (zonder de pil) 5 dagen ongesteld maar deze week ineens langer. Vanochtend dacht ik dat ik eindelijk klaar was en vanmiddag bleek dat toch totaal weer het tegenovergestelde, lijkt net of het gewoon weer opnieuw is begonnen!
Morgen moet ik weer beginnen met de pil, maar zorgt die er dan voor dat je weer stopt met ‘ongesteld’ zijn of heeft dat geen invloed?

Had ik ook toen ik net met de pil was begonnen! Je lichaam moet even wennen. De pil zorgt er idd weer voor dat je stopt met ongesteld zijn :j

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:27

Okay super! Dankjewel! :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:29

Zijn er hier bokkers bekend met de pil zonder oestrogeen?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:31

Ik ben sinds een week anticonceptie-loos *\o/* Ik heb 14 jaar de Evra pleister gehad.
Wat zijn de ervaringen hier met 'ontpillen'? De enige periode dat ik geen anticonceptie had was toen we zwanger wilde raken en toen dacht ik er niet echt over na.

Weet iemand hoe lang het duur voor je een beetje schoon bent, hormoonvrij, en je weer jezelf voelt? Is je lijf ook erg veranderd? Of moet ik dan in een ander topic zijn?

Ben gewoon nieuwsgierig :o

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:43

Toen ik was gestopt met de pil deze zomer merkte ik eigenlijk al vrij snel verschil.. heel gek, maar ik had veel meer een 'lichaamsgeur' om me heen naderhand. Niet vies, maar gewoon normaal en iets meer aanwezig. Dit was na een maandje denk ik ongeveer. M'n menstruatie is daarna nog een paar maanden een beetje onregelmatig geweest (weekje eerder of later?) en helaas kwamen puistjes ook wat meer terug :Y)
Eigenlijk voel ik me echt veel beter zonder de pil. Ik ben emotioneel wat stabieler en heb niet steeds het gevoel dat er iets onderdrukt wordt; het idee van constante extra hormonen lag me niet helemaal lekker.

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:25

woepsie90 schreef:
Ik ben sinds een week anticonceptie-loos *\o/* Ik heb 14 jaar de Evra pleister gehad.
Wat zijn de ervaringen hier met 'ontpillen'? De enige periode dat ik geen anticonceptie had was toen we zwanger wilde raken en toen dacht ik er niet echt over na.

Weet iemand hoe lang het duur voor je een beetje schoon bent, hormoonvrij, en je weer jezelf voelt? Is je lijf ook erg veranderd? Of moet ik dan in een ander topic zijn?

Ben gewoon nieuwsgierig :o


Misschien dat je hier ook nog wat kan lezen erover!

[MWS] Stoppen met de pil, voor- en nadelen?