[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:35

Volgens mij kan een zwangerschapstest zo vroeg nog niets waarnemen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou het even met je arts overleggen.

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:39

Resistance schreef:
Volgens mij kan een zwangerschapstest zo vroeg nog niets waarnemen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou het even met je arts overleggen.


Ik zou dan 2.5 weken zwanger kunnen zijn, rondan de eisprong onveilige seksuele gehad... maar volgend haar zou ik dan volgende week (met spiraaltje ) nog een test kunnen doen, kan vind t maar vreemd

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:57

Maar...wil je zwanger worden of begrijp ik het nu niet goed? Omdat je schrijft dat je onveilige seks hebt gehad ?

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:00

sunshine schreef:
Maar...wil je zwanger worden of begrijp ik het nu niet goed? Omdat je schrijft dat je onveilige seks hebt gehad ?


het zou niet gepland zijn(relatie is uit)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:03

Resistance schreef:
Volgens mij kan een zwangerschapstest zo vroeg nog niets waarnemen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou het even met je arts overleggen.


Een early zwangerschapstest kun je doen 4 dagen voordat je ongesteld had moeten worden. Dus ip zijn ze 4 dagen over tijd altijd betrouwbaar.

Kan wel zijn dat de eisprong van ts anders was en dus de bevruchting later en dus de test niet positief.

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:07

ik had me vorige menstruatie een hele lange menstruatie >7 dagen

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:01

De duur van je menstruatie maakt niet uit, wel de duur van je cyclus.
Je cyclus loopt van de eerste dag van je ongesteldheid totdat je dus weer ongesteld moet worden.
Theoretisch heb je 14 dagen voor je ongesteld wordt je eisprong.

Testen zijn inderdaad (zolang je voldoende hormoon aanmaakt) direct betrouwbaar. (Mits controle streep zichtbaar)
Dit was mijn test toen ik zwanger was van de eerste, rechts controle streep, links de streep van de zwangerschap.

Afbeelding

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:44

Ik was altijd super fan van de mirena maar hij is er nu 2 jaar uit en nog steeds niet ongesteld

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 06:47

2 jaar??
Dan zou ik toch eens een arts gaan raadplegen.

Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:51

Ik wou net zeggen := Er wordt overal aangegeven dat je je lichaam max een jaar moet geven om weer een regelmatige cyclus te krijgen nadat je stopt met anticonceptie, en dat je daarna ook wel echt even aan de bel moet trekken bij een dokter.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:17

Collie, echt even naar een arts gaan, hoor. Dit is gewoon te lang.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:42

Ik kom hier ook binnen springen met een vraag.
Aangezien ik niet meer seksueel actief was ben ik 2 maanden geleden gestopt met mijn anticonceptiepleister. Ik ben altijd regelmatig geweest, en ben al eens eerder gestopt en was toen ook meteen terug regelmatig en had een normale menstruatie van 5 dagen inclusief de normale menstruatiepijn. Nu liet mijn menstruatie maar op zich wachten, vrijdag had ik dan plots een kleine bloeding. Maar voelde deze helemaal niet, en die is nu weer helemaal over. Normaal gezien voel ik mijn menstruatie altijd wel aankomen. Maar nu echt niets, geen pijn, geen gevoel, niets. En ook dus een zeer korte bloeding van welgeteld 1,5 dag. Voor mijn cyclus is dit dus niet echt normaal. Ik ben wel de afgelopen 2 maanden erg ziek geweest (Beginnende longontsteking, streptokokken bacterie en 3x antibiotica en cortisone genomen) waardoor een schimmelinfectie ook de kans heeft gekregen, dit heeft een week geduurd voor ik dit behandeld heb maar na 2 dagen met zalf van de apotheker was dit volledig weg en verder geen last meer van gehad.

Iemand enig idee? Toch maar eens naar de dokter gaan?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:57

Ik zou je HA raadplegen, kan niets zijn maar door de antibiotica is de pil minder betrouwbaar.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:05

Jes schreef:
Ik zou je HA raadplegen, kan niets zijn maar door de antibiotica is de pil minder betrouwbaar.

Ben seksueel niet actief, dus zwanger zijn is geen optie :+

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:48

Jes schreef:
Ik zou je HA raadplegen, kan niets zijn maar door de antibiotica is de pil minder betrouwbaar.

Dit was vroeger een aanname maar dat is tegenwoordig niet meer van toepassing gelukkig.
Alleen als je diarree hebt of moet overgeven wat kan gebeuren bij antibioticagebruik/het ziektebeeld.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:39

Macs schreef:
Jes schreef:
Ik zou je HA raadplegen, kan niets zijn maar door de antibiotica is de pil minder betrouwbaar.

Dit was vroeger een aanname maar dat is tegenwoordig niet meer van toepassing gelukkig.
Alleen als je diarree hebt of moet overgeven wat kan gebeuren bij antibioticagebruik/het ziektebeeld.

Nogmaals: Kan niet zwanger zijn... Maar ik ken iemand die wel degelijk zwanger is geworden tijdens het nemen van antibiotica en een pil nie verminderd werkte hierdoor. Is wel 7 jaar geleden.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:05

Ik val ook even binnen met een vraag. Hoe weten jullie wat de merknaam van jullie pil is? Ik kan dat dus nergens vinden. Ik moet bij de herhaalreceptenlijn namelijk de merknaam gebruiken maar er staan twee hele lange namen op die ik niet kan uitspreken :')

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:59

Waarschijnlijk heb je dus een merkloze pil?
Uiteindelijk draait het om de inhoud, ik vermoed dus die lange namen. ;)

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:00

Waarschijnlijk is het Microgynon 30, dat is de meest uitgegeven pil. Controleer even of het klopt. :)

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:41

Ik ben vandaag 7 dagen overtijd, ik heb onveilige seksuele gehad zoals eerder in dit topic aangegeven,op me vruchtbare dagen. Maar test gedaan en die is negatief?! Normaal altijd op tijd met me menstruatie.. kan ik alsnog zwanger zijn?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:43

Dat kan wel ja, misschien heb je de test nog te vroeg gedaan. Maar ik zou niet te snel in de stress schieten - dan blijft je menstruatie ook uit. Adem in, adem uit.. en wacht nog even 2 weken. Wie weet wordt je dan gewoon ongesteld en anders doe je nog even een testje na die 2 weken. En zie dan verder? :)

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:51

Cynn schreef:
Dat kan wel ja, misschien heb je de test nog te vroeg gedaan. Maar ik zou niet te snel in de stress schieten - dan blijft je menstruatie ook uit. Adem in, adem uit.. en wacht nog even 2 weken. Wie weet wordt je dan gewoon ongesteld en anders doe je nog even een testje na die 2 weken. En zie dan verder? :)


Ik ben niet in de stress
Ik was zelf van plan om over een week een test te doen mocht ik nog niet ongesteld geworden zijn, k had gisteren wel 2 druppels bloedverliets. ..

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:35

Hey ladies! Ik kom even binnenvallen.
Ik ben eind januari gestopt met de pil (had altijd de yazmin maar werd toen opeens een goedkopere variant)
Die pil heb ik zo’n 7 jaar geslikt. Ik was elke dag misselijk en kwam niet aan, ik gooide het al die jaren op mijn depressie maar sinds ik ben gestopt kom ik eindelijk weer aan en ben ik niet meer misselijk.

Maar nu.. ik heb sinds eind maart/april opeens een enorm slechte huid gekregen. Onderhuidse ontstekingen, gist bultjes en pukkels op zich.
Ik ben bang dat dit door hormonen is gekomen..

Welke pil hebben jullie? En wat zijn jullie ervaringen? Moet ik de originele variant weer vragen?

Ik was expres gestopt ivm verhoogde kans op trombose en kanker en dan door de bijwerkingen die na jaren aanwezig waren.

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 06:08

Ik heb een vraagje. Ik ben van de nuvaring overgestapt naar de pil (ethinylestradiol/levonorgestrel).
Na de eerste strip een stopweek gehad en na een week weer de pil gaan slikken. Maar ik ben nu al 2 weken ongesteld en normaal is dat maar een paar dagen.
Is dit normaal bij een nieuwe pil? Of kan het dat de pil een te lage dosering heeft? Ben ik wel gewoon veilig nu?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:33

@NYC2B: ik weet dat mijn vriendin enorm goed was met de Diane35 pil en met de generische goedkopere variant een emotioneel wrak en vol acne. Dus ook al is het actieve bestanddeel hetzelfde gedoseerd, de hulpstoffen hebben toch ook invloed.

@xXxXsasxXxX: geen ervaring met een Nuvaring en omschakeling, best HA telefoneren.