[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:03

petitparis schreef:
ik geloof dat hier iemand in het topic zei volgens haar HA 3 tot 6maanden uit te trekken vooraleer een oordeel te vellen over de implanon. Ze heeft hem uiteindelijk toch laten verwijderen.

Verder wil ik hier terug even binnen walsen met een bedenking naar aanleiding van een werkelijk verhaal.
Ik ging er vanuit dat je met een hormoonspiraal (Mirena) net zoals bij de pil geen eisprong meer kreeg. Deels omdat ikzelf al meer dan een jaar geen bloedingen meer heb. Maar kennis van mij heeft met een hormoonspiraal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Zij heeft wel de "kleinere" variant die maar goed is voor 3 jaar. Eveneens bleef zij ook maandelijks menstrueren. Volgens haar gyn is als je dan toch zwanger geraakt met een hormoonspiraal de kans op een buitenbaarmoederlijke heel reëel.
Iemand hier ook al van gehoord?


Bedoel je kyleena?
Die is ook gewoon 5 jaar geldig...

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:22

petitparis schreef:
ik geloof dat hier iemand in het topic zei volgens haar HA 3 tot 6maanden uit te trekken vooraleer een oordeel te vellen over de implanon. Ze heeft hem uiteindelijk toch laten verwijderen.

Verder wil ik hier terug even binnen walsen met een bedenking naar aanleiding van een werkelijk verhaal.
Ik ging er vanuit dat je met een hormoonspiraal (Mirena) net zoals bij de pil geen eisprong meer kreeg. Deels omdat ikzelf al meer dan een jaar geen bloedingen meer heb. Maar kennis van mij heeft met een hormoonspiraal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Zij heeft wel de "kleinere" variant die maar goed is voor 3 jaar. Eveneens bleef zij ook maandelijks menstrueren. Volgens haar gyn is als je dan toch zwanger geraakt met een hormoonspiraal de kans op een buitenbaarmoederlijke heel reëel.
Iemand hier ook al van gehoord?

Niet persé buitenbaarmoederlijk, maar mijn tante heeft 2 kinderen doorheen haar spiraal gekregen.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:37

IvysToeter schreef:
Bedoel je kyleena?
Die is ook gewoon 5 jaar geldig...


Geen idee, kennis heeft de naam niet gezegd, alleen dat deze maar 3 jaar mocht blijven zitten...

En ik ken ook 2 personen die met koperspiraal ter wereld zijn gekomen. Maar eigenlijk nog geen gevallen in mijn omgeving met zwangerschap doorheen hormoonspiraal gehoord.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:53

Ik heb gister weer mn prikpil gehad! Nu heb ik alleen zoveel pijn in mn bil :') Niet normaal haha. Heb ik de afgelopen keren niet gehad. Jullie daar ook last van?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:56

Maureen95 schreef:
Ik heb gister weer mn prikpil gehad! Nu heb ik alleen zoveel pijn in mn bil :') Niet normaal haha. Heb ik de afgelopen keren niet gehad. Jullie daar ook last van?


Ik heb 1 x prikpil gehad, maar de volgende dag had ik een dikkeblauwe bult. En vooral traplopen deed pijn. Heb er 1 dag echt last vangehad maar je zag het wel 3 dagen.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:29

Maureen95 schreef:
Ik heb gister weer mn prikpil gehad! Nu heb ik alleen zoveel pijn in mn bil :') Niet normaal haha. Heb ik de afgelopen keren niet gehad. Jullie daar ook last van?


Heb ik ook gehad, vaak hebben ze dan verkeerd gespoten ;) Hier is het nu al een half jaar geleden sinds ik mijn laatste prikpil heb gehad, ben benieuwd of zonder hormonen iets met mijn stemming gaat doen in op de positieve manier.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:36

Ah oke. Maar dan werkt het wel gewoon toch?
Ik heb ook nog niet echte veranderingen meegemaakt. Mijn huid is wel wat onrustiger geworden en heb nu wat vaker puistjes.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:47

Maureen95 schreef:
Ah oke. Maar dan werkt het wel gewoon toch?
Ik heb ook nog niet echte veranderingen meegemaakt. Mijn huid is wel wat onrustiger geworden en heb nu wat vaker puistjes.


Ja het werkt wel gewoon ;) Ik had met de prikpil ook een onrustigere huid idd. Nu is het wachten wanneer de menstruatie weer begint en of dat positiefs doet met mijn stemming/huid.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:02

Ik zit sinds een maand aan de pil en zit nu in mijn stopweek, ik ben juist aan de pil begonnen zodat mijn ongesteldheid wat minder erg zou zijn, en nu opeens vanochtend voelde ik enorme krampen op komen en normaal heb ik niet eens zoveel last van krampen, ik had een half uur daar voor een tampon in gedaan dus mijn eerste reactie was om die eruit te halen ding zat nu een half uur al bijna helemaal vol echt enorm snel maar de krampen waren wel minder geworden en niet veel later lag ik letterlijk kermend van de pijn in mijn onderrug op de grond, ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand juist een pijnlijkere ongesteldheid kreeg van de pil. Ben ook van plan om morgen even langs de huisarts te gaan. Nu gaat het weer iets beter kan weer functioneren maar om zoveel pijn te hebben dat je niet eens meer normaal kan lopen vind ik toch wel heel naar.

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:40

Misschien dat je lichaam nog even moet wennen aan de pil, en dat het de volgende keren minder/over is?

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:55

Hm hier 3 maanden gestopt met de pil en nu dus geen anticonceptie. Mijn ongesteldheid lijkt zeer licht steeds. De vorige keer ook. Nu zelfs niet eens krampen en lijkt net of het mijn laatste dag is. Alleen wat meer emotie wisselingen. Ik ga morgen voor de zekerheid toch maar even een testje doen. Wel een wat kortere cyclus maar wel op de dagen dat ik hem de 2e en 3e keer had gehad ook bloedverlies. Zou het misschien nog niet echt op gang zijn allemaal nadat het zolang onderdrukt is.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:36

Jessica_1998 schreef:
hoikimmmy schreef:

Dit heb ik echt bijna een half jaar gehad... wilde de mirena bijna laten verwijderen en toen hield het op. Heb ook heel veel pijn gehad de eerste tijd de rest van de 5 jaar ging eigenlijk zonder klachten en heb 1 of 2 x een lichte bloeding gehad. Alle klachten die ik had waarvan ik dacht dat ze door de mirena kwamen had ik na de mirena nog dus lijkt me sterk dat ze daarvan waren.


Oh dat is ergens wel fijn om te horen! Duim dat t bij mij ook gewoon zo is.

& Wat had jij verder voor klachten waarvan ze dachten dat t door de mirena kwam als ik vragen mag?


Jessica_1998, bij mij was het ook zo. Eerste halfjaar heel vaak gehad en plots was het gedaan, sindsdien word ik ook steeds minder ongesteld. Het eerste jaar nog wel heel lichtjes maar daarna hield het geleidelijk helemaal op.
Ik had al veel eerder een spiraaltje moeten nemen, ik hoef nergens aan te denken en heb nergens last van.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:04

AylaL schreef:
Ik zit sinds een maand aan de pil en zit nu in mijn stopweek, ik ben juist aan de pil begonnen zodat mijn ongesteldheid wat minder erg zou zijn, en nu opeens vanochtend voelde ik enorme krampen op komen en normaal heb ik niet eens zoveel last van krampen, ik had een half uur daar voor een tampon in gedaan dus mijn eerste reactie was om die eruit te halen ding zat nu een half uur al bijna helemaal vol echt enorm snel maar de krampen waren wel minder geworden en niet veel later lag ik letterlijk kermend van de pijn in mijn onderrug op de grond, ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand juist een pijnlijkere ongesteldheid kreeg van de pil. Ben ook van plan om morgen even langs de huisarts te gaan. Nu gaat het weer iets beter kan weer functioneren maar om zoveel pijn te hebben dat je niet eens meer normaal kan lopen vind ik toch wel heel naar.


Dan hoor je het nu voor het eerst, maar ik ben zo iemand. Blij dat ik van de pil af ben!

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:45

Huisarts heeft dan toch andere pil voor geschreven van ethinyl/levon naar ethinyl/drospir.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:26

Ik heb ook de Mirena spiraal en bij mij waren er op de echo’s vaak wel eitjes te zien.

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:42

PeerAppel schreef:
AylaL schreef:
Ik zit sinds een maand aan de pil en zit nu in mijn stopweek, ik ben juist aan de pil begonnen zodat mijn ongesteldheid wat minder erg zou zijn, en nu opeens vanochtend voelde ik enorme krampen op komen en normaal heb ik niet eens zoveel last van krampen, ik had een half uur daar voor een tampon in gedaan dus mijn eerste reactie was om die eruit te halen ding zat nu een half uur al bijna helemaal vol echt enorm snel maar de krampen waren wel minder geworden en niet veel later lag ik letterlijk kermend van de pijn in mijn onderrug op de grond, ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand juist een pijnlijkere ongesteldheid kreeg van de pil. Ben ook van plan om morgen even langs de huisarts te gaan. Nu gaat het weer iets beter kan weer functioneren maar om zoveel pijn te hebben dat je niet eens meer normaal kan lopen vind ik toch wel heel naar.


Dan hoor je het nu voor het eerst, maar ik ben zo iemand. Blij dat ik van de pil af ben!



Mijn ongesteldheid is ook rustiger en minder dan toen ik nog aan de pil zat. Doordat ik veel last had van doorbraakbloedingen gestopt. Wat een verademing gewoon weer een stabiele cyclus.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:51

Gisteren weer een nieuwe strip gestart en vandaag in de ochtend misselijk wakker worden en overgeven terwijl ik niks op mijn maag had, ik kijk het nog een maand aan met deze nieuwe pil die ik vandaag heb gekregen maar anders toch stoppen een spiraal liefst met hormonen. Zouden hormonen van een spiraal het zelfde effect hebben op mij als de pil of is dit anders?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:07

Het is veel gedoseerder. Daarom heb je er minder last van dan bij de pil.

Dat is meteen de reden waarom sommige vrouwen er wel een eisprong bij hebben.

En daarom heeft een hormoonspiraal een dubbele werking. Voorkomt innesteling en voorkomt eisprong 'bij de meesten'.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:40

Nou, ik moet er aan geloven en ga vanmiddag een koperspiraal laten zetten! Kijk er een beetje tegenop, maar komt vast goed.

Ben het meest bang dat mijn lichaam het spiraaltje niet gaat accepteren en verstoot, of dat ik zo veel krampen krijg of andere bijwerkingen dat ik het weer moet laten verwijderen. Ik reageer slecht op hormonen dus dat wil ik echt niet meer.

Duimen dus dat alles goed gaat en goed blijft.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:22

Succes! Het gaat vast niet pijnloos zijn, maar zeker even doorzetten hoor. Geef je lichaam even tijd en dan zul je merken dat het echt heerlijk is om nergens meer om te hoeven denken. Niet na 2 weken af en toe wat kramp hem eruit laten halen. Dat is echt zonde. :j

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:14

Urbiezira schreef:
Nou, ik moet er aan geloven en ga vanmiddag een koperspiraal laten zetten! Kijk er een beetje tegenop, maar komt vast goed.

Ben het meest bang dat mijn lichaam het spiraaltje niet gaat accepteren en verstoot, of dat ik zo veel krampen krijg of andere bijwerkingen dat ik het weer moet laten verwijderen. Ik reageer slecht op hormonen dus dat wil ik echt niet meer.

Duimen dus dat alles goed gaat en goed blijft.


Succes! Ik was hier ook bang voor maar ben nog altijd mega blij dat ik hem heb, zetten viel heel erg mee (naproxen en paracetamol van tevoren ingenomen) en de rest van de dag ook geen last gehad. Duim voor je!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:40

Ik had een vraag: welke app gebruiken jullie voor reminders voor het nemen van de pil?

Ik gebruik nu Pill Reminder, maar ik zoek een andere app waarbij je makkelijk kunt aangeven dat je de pil nog een maand doorslikt bijv.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:42

PeerAppel schreef:
Succes! Het gaat vast niet pijnloos zijn, maar zeker even doorzetten hoor. Geef je lichaam even tijd en dan zul je merken dat het echt heerlijk is om nergens meer om te hoeven denken. Niet na 2 weken af en toe wat kramp hem eruit laten halen. Dat is echt zonde. :j


Gelukkig ben ik niet zo bang voor de pijn, dat is mijn minste zorg, haha :D

Ook daarna kijk ik het gerust even aan. Hoop gewoon dat alles goed gaat en ik, net zoals Badeendje, geen rare bijwerkingen krijg!

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:53

Biscuitje schreef:
Ik had een vraag: welke app gebruiken jullie voor reminders voor het nemen van de pil?

Ik gebruik nu Pill Reminder, maar ik zoek een andere app waarbij je makkelijk kunt aangeven dat je de pil nog een maand doorslikt bijv.


Ik gebruik zelf Clue, vind dat wel een fijne app, gebruik hem al jaren. Ik ben nog niet zo lang aan de pil maar kan zelf invoeren wanneer ik hem neem en wanneer niet. Kan ook een reminder aanzetten met op de gewenste tijd.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:09

Ik weet niet waar ik me druk over heb gemaakt, vond het niks voorstellen! Kreeg nog meermaals complimenten van de huisarts dat ze nog nooit iemand had gezien die zo ontspannen was, en zulke controle had over haar bekkenbodemspieren, zeker niet op mijn leeftijd!

Is niet het complimentje wat je verwacht als je daar open en bloot ligt, maar het werd wel gewaardeerd, hahaha :')

Nu ook geen kramp of last, dus hoop dat het zo blijft!