Pollen/hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pollen/hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:04

Meer mensen die weer zitten te snuffen,snuiten,jeuken? ^)

Ik heb eigenlijk nooit echt veel last van de pollen en hooikoorts gehad,hoewel ik wel astma heb en bij de prikjestest jaren terug wel uitkwam dat ik gevoelig voor pollen ben.
Helaas,nu heb ik er wel last van... :?
Vooral benauwdheid,en niezen.
Geen idee welk plantje me zo irriteert...maar het is wel vervelend.
Moet al 2x puf nemen die ik normaal 1x daags neem als onderhoud voor astma.

Meer mensen?
Nog fijne tips misschien?
Ik heb het niet heel erg,gelukkig geen jeuk of brandende ogen...en niezen ook niet non-stop..

Shadow0

Re: Pollen/hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:09

Hooikoortstabletjes? (Loratadine of ceterizine.) Vrij verkrijgbaar bij de drogist en apotheek. De goedkoopste vind je bij de Aldi (cetirizine), de apotheek (cetirizine en loratadine, merk healthypharm) of het kruidvat (loratadine).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:10

Ja zit ik wel aan te denken,mocht het toenemen...
Op dit moment is het vooral benauwdheid ik denk dat tabletjes vooral tegen niezen en jeuk en ogen zijn?
Mijn niezen valt erg mee,is nog niet hinderlijk(voor mij).

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:14

Idd Cetirizine! Heb de mijne weg bij de Lidl, 7 st voor 0,99 ct.
De tabletjes zorgen er vooral voor dat je slijmvliezen (ogen, neus, keel) minder dik en geirriteerd zijn, wat (lijkt mij iig) er voor zal zorgen dat je minder benauwd bent :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:17

Ik heb het sinds mijn 9/10e ofzo. Allerlei pillen gebruikt van de apotheek maar dat werkt allemaal niet. Nu heb ik pillen van de huisarts en die lijken redelijk te helpen. Ben alleen even de naam kwijt. Hier overigens het hele parket bijna, jeukende en tranende ogen, kriebelneus, verkouden. Het vervelende is dat je er zo moe van wordt van het niezen, dus bij een heftige aanval krijg ik ook vaak last van hoofdpijn en moet ik vroeg naar bed.

De pillen die ik nu hebt worden ook bij astma gegeven, dus ze zorgen ook voor beter ademhalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:19

De tabletjes gaan de allergische reactie tegen: je lichaam reageert op de pollen met histamine, en dat levert dus de irritatie op allerlei plekken op. Jeuk, niezen, tranende ogen maar dus ook de reactie van je longen als je daar gevoelig voor bent. De tabletjes blokkeren de histamine dus daardoor nemen alle allergische verschijnselen af. Dat is anders dan bepaalde neusspray of oogdruppels, die inderdaad alleen maar op een bepaalde plek werken. De kans is beslist aanwezig dat je met die tabletjes ook weer iets minder astma-medicijn hoeft te gebruiken.

Mijn eigen ervaring is om niet te lang te wachten met allergietabletjes: allergische reacties bouwen (bij mij in elk geval) vaak op. Eerder beginnen levert bij mij dan ook veel minder last op dan wachten tot het echt erg wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:21

Oh, kijk ik wist niet dat ze ook bij benauwdheid konden helpen.
Dan ga ik toch tabletjes zoeken,want steeds een puf willen nemen schiet ook niet zo op.

Lijkt me trouwens vervelend als je echt het hele pakket hebt met rode jeukogen en kriebels en alles erbij...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:21

Ik heb Cetirizine via de huisarts en krijg het daardoor vergoed:) werkt als een trein! Ik heb dan gewoon negens meer last van.
Ik heb best veel last van mijn hooikoorts, maar met die pilletjes kan ik zelfs helpen met het hooi stapelen zonder last te krijgen. Echt perfect. Ik moet er wel elke dag eentje nemen, maar ach.
In de winter probeer ik ze niet te nemen, maar dat is afgelopen winter helaas niet echt gelukt:(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:26

eilleen333 schreef:
Ik heb Cetirizine via de huisarts en krijg het daardoor vergoed:) werkt als een trein! Ik heb dan gewoon negens meer last van.
Ik heb best veel last van mijn hooikoorts, maar met die pilletjes kan ik zelfs helpen met het hooi stapelen zonder last te krijgen. Echt perfect. Ik moet er wel elke dag eentje nemen, maar ach.
In de winter probeer ik ze niet te nemen, maar dat is afgelopen winter helaas niet echt gelukt:(

Ik kan loratadine ook via de huisarts vergoed krijgen maar je betaald in de drogist twee euro nog wat voor een doosje
En via je huisarts krijg je uiteindelijk de betaling via je eigen risico ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:22

Was dit jaar heel blij dat ik geen last had, tot vrijdagavond. Toen begon de hooikoortsellende. Voor mij is het verder heel erg balen dat ik dan ook gelijk meer last kan hebben van heftige migraine. Gisteravond een flinke migraineaanval gehad en lig nu nog een dagje op bed.

Heb al jaren hooikoorts, al vanaf de basisschool. Heel wat medicijnen geprobeerd, eerst zelfzorgmiddelen en later ook veel op recept van de huisarts, maar niets lijkt te helpen. Blijf jeukende/tranende ogen houden, jeukende tong/gehemelte (soms 's nachts en daar dan niet door kunnen slapen), verkouden, benauwd, niezen, kriebels.. bah!

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:09

.
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:58

Neusspray?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:37