Mijn rechtervoet was al een flinke tijd opgezet, daarnaast kon ik 3 tenen totaal niet meer buigen, en 2 tenen gingen in V vorm staan.
Na aandringen bij de huisarts eindelijk een foto mogen laten maken, dit was juli vorig jaar, de uitslag, stand van de voet was niet goed ( tja dat kon ik van de buitenkant ook wel zien)
Advies podotherapeut.
Goed daar geweest en deze vrouw snapte niet dat ik niet tegen het plafond zat van de pijn.
Doordat het niet in mijn zorgpakket zat kon ik begin dit jaar pas beginnen met zooltjes( 2 maand later) in deze periode werkte ik ook eindelijk weer, in de thuiszorg.
Helaas begon het mij op te vallen dat het lopen steeds slechter werd, steeds meer pijn.
Na onderzoek op internet kwam ik bij artritis psoriatica, ik heb zelf psoriasis en de beschrijving was vrijwel gelijk aan mijn klachten.
Dus weer naar de huisarts, maar deze wilde hier niet aan beginnen, is gewoon een verkeerde stand dus probeer de zooltjes, met moeite heeft die wel medicijnen voorgeschreven , ontstekingsremmers/pijnstillers, wat voor geen meter werkte.
Januari dit jaar eindelijk mijn zooltjes, na 8 weken moest er duidelijk verandering zijn.
En dat was zo, het werd alleen maar erger.
Werken? , per dag hooguit 3 uur, maar verging van de pijn na hooguit 2 uur.
En niet alleen mijn voet, ook mijn heup mijn handen en mijn nek.
Na 8 weken terug bij de podo, en ook zij zag dat het niet klopte, zooltjes hadden hun werk moeten doen.
Dus terug naar de huisarts, gelukkig voor mij een vervangend arts die me met 1 blik op mijn voet en de link met psoriasis naar de reumatoloog stuurde.
Ook ff niet meer werken.
Dit is nu alweer zo'n 2 maand geleden, en afgelopen week eindelijk de reumatoloog.
En ook hij zag het vrij snel
het is idd artritis psoriatica2 prednison spuiten mijn voet in.
Daarna heeft hij mijn foto van vorig jaar nog bekeken, en vooral daar zat mijn schok.
1 of 2 van mijn tenen zijn gewoon al ernstig beschadigt
Huisarts met zijn verkeerde stand, ben gewoon echt pissed off, de reumatoloog wilde het nog goed praten met waarschijnlijk alleen de beschrijving erbij gelezen, maar ook daarin stonden de beschadegingen.
Dus snap niet hoe ze op verkeerde stand komen.
Aankomende dinsdag bloedprikken en opnieuw foto's maar dit keer van beide voeten en ook de handen.
Over 2 weken terug naar de reumatoloog, en kijken hoe of wat.
Nu zit ik vooral met mijn werk, de reumatoloog kon er nog niet veel over zeggen, wat ik snap want heb geen idee hoe dit verder nog gaat verlopen.
Maar thuiszorg en artritis psoriatica is dat een slimme combi? of ga ik mijzelf straks helemaal kapot werken.
Heb thuis nog een druk gezin, ben alleen met 3 kids, ik ben gewoon bang dat ik me straks ondanks medicijnen over de top werk en dus helemaal kapot ben van binnen?
Wie heeft deze vorm van Reuma nog meer? en hoe ga je ermee om.
Kun je nog gewoon werken? werken de medicijnen goed ( al weet ik dat het per persoon verschillend is )
Hopelijk vind ik hier wat meer persoonlijke ervaringen.
Want tja er staat echt wel wat op het net, maar lees liever persoonlijke ervaringen ( via PB mag het uiteraard ook.