Het zit me tegen........?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

Het zit me tegen........?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 20:45

Verplaats AUB als het verkeerd staat ;)

Ik moet ff mijn verhaal kwijt....
voor mij zit het ff allemaal tegen...

Ik heb al vanaf mijn geboorte een chronische vorm van Astma. momenteel heb ik het een beetje onder controle. Vorig jaar had ik erg veel last van problemen met gymdocentes. Dit jaar ook nog, maar iets minder.

3 weken geleden voelde ik een verkoudheid aankomen, ik dacht dus, niks ernstigs.

De verkoudheid bleek erger dan ik dacht. Ik had zeker 3 weken lang keelpijn en was zó moe. Ik doe mee aan de RASTERstudie van het ziekenhuis maastricht, dat is een studie die zich beter wil ontwikkelen in astma. ik moet dagelijks blaasgegevens sturen.

Vorige week belde ze in paniek op, ik moest naar het ziekenhuis komen.. mijn Astma was over de top. In Sittard wisten ze geen raad meer, dus doorgestuurd naar Maastricht. (Ja, Ik ben 'n Limburgerrr!!) hier bloed laten prikken, longfoto's (omdat ik ook pijn had aan mijn longen) laten maken en diverse longtesten gedaan.
de NO- meting (longtest die meet hoeveel ontstekingen je in je longen hebt) was veel te hoog, voor een normaal iemand van mijn leeftijd moet hij onder de 15 zijn.. en wat was het? 86,6.....
De foto's waren wel redelijk.. alleen een ficte ontsteking te zien. de bloedtest gaf het virus van Epstein Barr aan, ook wel de ziekte van Pfeiffer...

Eerder was ik bekend met Ehler Danloss syndroom, een syndroom in de gewrichten etc..
Dit blijkt nu echter ook mijn organen te treffen, hierdoor treden hartritmestroonissen op...

Dagelijks slik ik nu zo'n 10 pillen, gebruik meer dan 3 neussprays en moet soms zelfs aan de zuurstof (vernevelapparaat).

Gymles sla ik over tot aan de grote vakantie, waar ik best van baal.. maar wat mij nog meer irriteert is de leraar... ik heb hem al briefjes gegeven, uitleg proberen te geven, en iedere les krijg ik weer de vraag: Wanneer doe je nu weer eens mee?. hij heeft soms wel eens gezegd: jou ziekte stelt NIKS voor.. jij stelt je aan!

Eerder dit jaar had ik dus wel meegedaan.. 12km loop.. hij had me ZO onder druk gezet dat ik dus wél meedeed.. ondanks mijn astmatische klachten.. gaat het daar mis.. ze weten nogsteeds niet wat het was, maar ik had bloed in mijn longen, wss van een gesprongen ader.

'n kleine, ontschuldige verkoudheid, word een zware astma-aanval....

Respect als je het gelezen hebt. Ik moest het ff kwijt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:52

Dus jou gymleraar zegt notabene tegen jou dat je je aanstelt? :?
Wat een rare reactie van een leraar zeg >;) ,heb je dat nooit aan de schooldirectie gemeld ofzo?Wat zeggen je ouders ervan?
Gelukkig gaat het maar over gymles,gewoon geen briefjes meer schrijven joh :n ,als hij iets wil weten belt hij jouw ouders maar op!
Je hebt het al zwaar genoeg zo. :(:)

xSanneE_98

Re: Het zit me tegen........?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 20:57

Ja, ik had dit hele verhaal helemaal uitgelegd.. zei hij dat ik me aanstelde.. hmmm... dat vind ik niet zo'n fijne reactie, maar ik ben wel wat gewend, ook na vorig jaar.

Mijn ouders zeggen dat ik hem zo veel mogelijk moet negeren en niet erop in moet gaan. bij de directie ben ik geweest.. maar ze doen er geen fluit aan..

Briefjes geef ik niet meer.. Hij heeft vaak genoeg gezegd dat hij mijn ouders dat hij ze ging bellen, 1 keer vroeg hij zo heel grof: Waar woon jij?! ik heb toen gezegd, 'daarachter ergens'.
Ook met die dingen te zeggen, krijg ik stress.. door stress ook last van astmatische klachten.. Hij begrijpt het gewoon niet..... :(

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:00

Wat een idioot zeg, die leraar! Jij weet toch zelf wel wat je voelt!
He veel beterschap de komende tijd! Snap dat jij ook liever gewoon had meegedaan!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:03

Gymleraren kunnen soms echte enge ventjes zijn,zo ene had ik vroeger ook op school.
Gewoon SCHIJT aan hebben meid,jij voelt nog altijd het beste wat je wel of niet aan kunt daar hoeft zo ene beslist niet over te gaan beslissen.

Ik zou niet eens meer bij de gym verschijnen als ik zo beledigd zou worden met leugenaar en aansteller,bah!
Hij mag het hebben,eens zien of hij dan nog zo vlotjes is.......toch?

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 21:04

haha ja zeker..
vrijstelling voor gym krijg ik niet... dat heb je dus blijkbaar, op deze rare school, alleen als je dus half dood ligt te gaan.. om het zo maar even te zeggen...

Ik had idd gewoon liever meegedaan.. :S

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:07

Maar lieve TS alleen met die uitslag van de test en ziekenhuis heb je al direct het recht om zelf te beslissen of je wel of niet mee gymt.
Daar kan zelfs geen directeur tegenop hoor!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 21:09

Meegymen doe ik sowieso niet. wat de directie ook zegt.. Maar ik heb het over de vrijstelling voor gym, dus het 'niet meer naar gymles' hoeven. Momenteel zit ik in de gymles, een uur lang op de bank.. te kijken naar rennende kindjes...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:10

Hm over het probleem met je gymleraar: ik heb precies hetzelfde gehad! Door chronische pijnklachten mocht ik niet meegymen, leraar eiste dat ik meedeed. Het ging zelfs zo ver dat hij mij een onvoldoende voor gym wou geven in mijn examenjaar, wat betekend dat je je centrale examens niet in mag.... Na lang wikken en wegen heb ik het op kunnen lossen door een 'vervangende' opdracht te doen: ik heb een verslag geschreven over de Paralympische Spelen. Helaas had hij weinig interesse om het te lezen. :+

Wellicht kan je zo tot een 'compromis' komen met je docent?

En wat lastig zeg, chronische astma.. 'Gelukkig' deed je mee aan het onderzoek en kwamen ze er zo achter! Sterkte. :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:11

een brief vanuit het ziekenhuis met uitslagen en een begeleidende brief van je arts een idee?
Die zou ik gewoon aan hem geven om hem die te laten lezen. En als hij zo blijft door gaan zou ik bij je arts vragen om een brief dat je niet meer MAG gymmen en zorgen dat je niet meer hoeft te gaan. Dus ook niet in de gymzaal zitten.
Dit is echt te zot voor woorden. Straks pakt die ziekte nog slechter voor je uit :(:)

Sodeletuut

Wat vervelend zeg, je hebt inderdaad wel een hoop pech.. En dan ook nog zo'n rottige gymdocent, ik snap er niets van dat je geen vrijstelling kan krijgen voor gym. Hebben je ouders al een poging gedaan hier iets aan te doen? Sterkte.. :(:)

Macs

Gewoon je arts(en) of huisarts opbellen/langsgaan en vragen om een doktersverklaring! En dan erbij geschreven dat sporten gewoon niet mag, punt uit.
Ze kunnen jou nooit verplichten om mee te doen met gym, in ruil daarvoor zou je wel vervangende opdrachten moeten maken (werkstukken).
Maar 1 ding moet je onthouden; je stelt je absoluut niet aan!! Sommige gymleraren kunnen gewoon heel hard zijn.. Daar moeten ze zich maar even over heen zetten :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:13

_Jessie schreef:
een brief vanuit het ziekenhuis met uitslagen en een begeleidende brief van je arts een idee?
Die zou ik gewoon aan hem geven om hem die te laten lezen. En als hij zo blijft door gaan zou ik bij je arts vragen om een brief dat je niet meer MAG gymmen en zorgen dat je niet meer hoeft te gaan. Dus ook niet in de gymzaal zitten.
Dit is echt te zot voor woorden. Straks pakt die ziekte nog slechter voor je uit :(:)

Een docent heeft geeneens 'recht' op het zien van deze medische gegevens.

Op zich snap ik wel dat je geen 'vrijstelling' krijgt voor gym, ik bedoel meer: het is wel zo ''eerlijk'' als je iets vervangends kan doen hiervoor. (is ook een stuk nuttiger dan op de bank zitten :Y)).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:15

En wat nou als je bijv een zware lichamelijke handicap had gehad?Dan had je ook niet mee kunnen gymen!
Wat niet gaat,gaat niet punt uit. :(
Ik zie al dat mijn dochter later met zo'n verhaal thuis komt terwijl het kind zich zo belabberd voelt door allerlei aandoeningen,nou dan kreeg ie toch een gymles van mij die hij zich nog lang deed heugen hoor. ~~}> <<) }:)
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 26-05-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:16

oke dat wist ik niet, maar dan alsnog een begeleidende brief van de arts lijkt me geen overbodige luxe in dit verhaal.
Mits je zelf altijd netjes blijft maar uit je verhaal begrijp ik wel dat je dat bent. En zelf al aanbieden dat je een vervangende opdracht maakt is altijd slim

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:16

Jeetje zeg!
Allereerst veel sterkte en beterschap gewenst!
Misschien inderdaad een brief van het ziekenhuis kopiëren en aan je school sturen, en sowieso altijd één exemplaar bij je hebben?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:19

funnyhorses schreef:
En wat nou als je bijv een zware lichamelijke handicap had gehad?Dan had je ook niet mee kunnen gymen!
Wat niet gaat,gaat niet punt uit. :(
Ik zie al dat mijn dochter later met zo'n verhaal thuis komt terwijl het kind zich zo belabberd voelt door allerlei aandoeningen,nou dan kreeg ie toch een gymles van mij die hij zich nog lang deed heugen hoor. ~~}> <<) }:)

Ik snap je punt, maar dan kan je altijd nog een vervangende opdracht maken? :D
Beter dan langs de lijn zitten... Heb jarenlange ervaring met langs de lijn zitten / ''hulpje'' zijn van de gymdocent en dat soort grapjes. :Y)

Dan maak ik liever een verslagje hoor. :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:24

Verslag maken als vervanging is zeker een leuke en tegenover andere leerlingen ook eerlijke optie :j maarrrr dan moet zo'n leraar wel inlevingsvermogen naar de leerling hebben he?
En dat heeft deze meneer schijnbaar niet >;) ,dus dan kon hij me mooi de bomen in hoor. ;)
Het is tenslotte niet zomaar iets wat ts opsomt,petje af dat ze nog de "puf" heeft om erheen te gaan pffff -O-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:32

funnyhorses schreef:
Verslag maken als vervanging is zeker een leuke en tegenover andere leerlingen ook eerlijke optie :j maarrrr dan moet zo'n leraar wel inlevingsvermogen naar de leerling hebben he?
En dat heeft deze meneer schijnbaar niet >;) ,dus dan kon hij me mooi de bomen in hoor. ;)
Het is tenslotte niet zomaar iets wat ts opsomt,petje af dat ze nog de "puf" heeft om erheen te gaan pffff -O-

Jup dat moet hij zeker hebben..

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:38

nouja waar haalt hij het lef vandaan om zoiets te zeggen!? kvind dat niet kunnen zeg.

ik wens je heel veel sterkte toe, want zware astma valt niet mee ;) ik snap ook echt niet dat je nog in zijn les verschijnt, echt diep respect ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:38

ronduit schandalig die man begrijpt het dus niet dus als je al hebt uitgelegd lekker in zn sop laten gaarkoken en bespreken met de directeur. O nog wat uiteraard heel veel sterkte

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 09:42

bedankt allemaal voor jullie reactie.
Een doktersverklaring heeft hij al meerdere malen gehad. Maar daar trekt hij zich verder niks van aan..
De lerares vorig jaar zei dat ze me ook wel geloofde als ik gewoon een briefje van thuis had..

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 09:43

Ohja. hij heeft vaak de discussie met mij; wat is inspanning..
Hij zei dus van de week, keepen bij hockey of voetbal, is geen inspanning.
waarop ik dus gewoon had geantwoord: Voor mij wel.
Het feit dat hij gewoon door Blijft gaat zegt voor mij al dat hij totaal geen begrip heeft..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:46

Heerlijk he die gymlaren, heb ook er een die denkt alles beter te weten dan de dokter... Mocht niet gymmen van de dokter, zolang ik last had van bijwerkingen van mijn medicijnen. Nouuu wat ik allemaal gehoord te horen heb gekregen van hem, ik was zwak, stelde mij aan, had last van bijwerkingen, omdat ik niet gymde enz... Ben gewoon direct naar mentoor en teamleider gegaan... probeer anders vrijstelling ervoor te krijgen en dat je gewoon in school gaat zitten!

beterschap he!
Laatst bijgewerkt door Gianti op 27-05-12 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:49

Wow meid dat is best vreemd van die leerkracht. Kan je het niet met je ouders bespreken, dat zij het aan de directie voorleggen?
Ik doe nu mijn Bachelorproef over het Ehlers Danlos Syndroom, jij lijdt dan aan het vasculaire type denk ik?
Is niet niks dat en astma erbij en nu Pfeiffer ook nog eens :(:)