Het verdorrie ik ben me vergeten in te smeren topic..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Het verdorrie ik ben me vergeten in te smeren topic..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 09:52

Aangezien de zon toch weer duidelijk aanwezig is,
mensen weer terrasjes pakken

en waarschijnlijk ook enkelen te eigenwijs zijn om zich in te smeren..

Hier het ik ben verbrand topic :=

Tips/tops na het verbranden zijn allemaal welkom..

Ikzelf smeer me nu de hele dag in met nivea SOS repair, deze is speciaal voor na het verbranden en moet zeggen dat de brand er wel een beetje uit gaat :=

Dus jongens.. Brand los :+

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:55

Ik was alleen op m'n onderarmen en gezicht verbrand :=
Zag er heel stom uit zo'n grens tussen wit/rood :+

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:56

Ev3en een tip!

Als je verbrand ben, een bad met lauw water vullen en zo'n 3 pakken yoghurt, haalt de branderig heid van je verbranding af!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 09:57

haha ik dus alleen rechterbovenbeen en rechter arm..
de rest is dus nog gewoon wit :=

@Niinatjuh; denk niet dat mijn moeder er zo blij mee is als ik het bad vul met yoghurt := Maar mocht ik eens heel erg verbrand zijn zal ik er aan denken!

Neverhere

Re: Het verdorrie ik ben me vergeten in te smeren topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:02

Smeer de verbrande plekken in met Aloë Veragel en de volgende uitkijken dat je niet zolang in de zon zit.
Insmeren tegen verbranden met zonnecreme is niet zo'n strak plan omdat er allerlei schadelijke middelen inzitten. Beter gewoon oppassen en niet te lang in de velle zon en langzaam opbouwen.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:04

donderdag 3 kwartier wezen paardrijden, heel mijn hempje is in mijn huid gebrand :+

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:06

Ja hoor ik meld me :') Had gisteren sportdag met school buiten en heb me toen niet ingesmeerd. Had een korte broek aan en gewoon mijn gympen. Je kan het wel raden denk ik :+ Heb witte voeten en rode benen :')
Je kan heb ook witte schouders en rode (nu iets bruiner, gaat wel snel bij mij) armen en mijn gezicht is ook flink verbrand :=

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:09

de factor in een (goeie!) zonnebrandcreme zegt niet hoe goed je beschermd bent maar hoe lang ;)
altijd insmeren met zonnebrandcreme, de straling van de zon (ook in de schaduw onder een parasol!) is te schadelijk om onbeschermd in de zon te gaan!!!

altijd after sun insmeren nadat je in de zon bent geweest, dit verzorgt je huid en stopt het brandingsproces van de zon op je huid!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:10

ranna schreef:
Smeer de verbrande plekken in met Aloë Veragel en de volgende uitkijken dat je niet zolang in de zon zit.
Insmeren tegen verbranden met zonnecreme is niet zo'n strak plan omdat er allerlei schadelijke middelen inzitten. Beter gewoon oppassen en niet te lang in de velle zon en langzaam opbouwen.

Ik had fietstocht met school en had 52 km gefietst. :7
ik was dus wel een tijdje buiten in die zon zonder me in te kunnen smeren :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:11

Ik ben ook verbrand op mijn rug ^) Nu loop ik maar de hele tijd in t-shirts met bedekte rug, en smeer ik aftersun erop, en zonnebrand op de rest.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:18

Ik had mijn hemdje er ook helemaal in staan, gelukkig trekt de roodheid vrij snel weg en dan wordt het alsnog bruin. Maar echt gezond is het niet natuurlijk. Ik smeer me in met Nivea aftersun met aloë vera erin. Die vind ik zelf wel fijn!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:20

herkenbaaaard! dit jaar nog niet, maar je had me vorig jaar moeten zien in frankrijk. we hadden 1 dag zon, verder de hele week bewolking haha! ik heb er een fotootje van even zoeken!
Dit was al een dag erna..
heb erna alleen nog maar met shirt gezwommen haha
Afbeelding

ik was met een vriendin op vakantie en die had echt een heeele fijne creme! ik zal eens navragen wat het is.
als ik dat er savonds op deed kon ik gewoon slapen! met aftersun was ik na een uurtje weer wakker.. haha
o en bij mij is het niet echt bruin geworden, meer gaan vervellen haha

edit; dat spul heet biodermal!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:27

ranna schreef:

En waar haal je deze wijsheid vandaan?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:31

Ik smeer me in met P20, omdat ik met alle andere dingen alsnog verbrand. Heeft ook te maken met mijn huid hoor, ik heb rood haar namelijk. :)) Vroeger verbrandde ik altijd, tot mijn ouders P20 hadden ontdekt, haha.

Smeer nu als ik ga zonnen mijn buik/rug/benen in omdat die niet gewend zijn aan de zon, mijn armen en gezicht smeer ik niet in, die kunnen er tegen. Ik werk iedere dag buiten namelijk, alleen de eerste dag dat het zo warm was, is wel mijn hele nek + schouders verbrand. O:)

Maar ik heb nooit pijn aan verbrandde plekken, enige is dat het bij mij altijd wel echt meteen roodrood is, en niet een beetje :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:35

Hier meld zich nog iemand :+ Vorige week zaterdag (!) 2 zonnestraaltjes en BAM verbrand... Jippieeee :') Nu is het gelukkig wel bruin geworden maar het ziet er zó stom uit, zo precies bij m'n nek en dan zo de rand van m'n shirt hihi.

Vorig jaar was het echt te erg... Toen was ik zó erg verbrand dat ik echt heel mn vel van m'n rug en zij kon plukken, deed ook echt pijn en duurde echt wel een ruime maand eer dat hersteld was. -O- Nooit meer zo erg!

De tip die hier wordt gegeven over het niet smeren is écht niet goed := Je moet ALTIJD smeren als je de zon in gaat, zelfs al zit je er maar even of is het niet zo'n hele felle zon, de straling die er van afkomt is zo schadelijk en zó slecht voor je huid!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:43

ranna schreef:

Dit is nu niet echt het meest slimme advies -O- elke keer dat je verbrand maakt de kans op huidkanker groter...... Altijd insmeren ook als de zon niet schijnt met minimaal factor 15 je hebt producten genoeg waar geen parfum etc inzit!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:45

Aftersun in de koelkast bewaren schijnt ook goed te zijn :j

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:25

ik verbrand altijd heel snel(licht huid en blond) donderdag paarden buiten gezet en gelijk mijn schouders en gezicht rood. daarna maar gelijk im gesmeerd. vorig jaar op vakantie ben ik heel erg verbrand. had me helemaal ingesmeerd dacht ik. maar was dus het randje boven me bikini broekje en randje ondee me topje niet ingesmeerd. ik heb het geweten. het is echt nig 3 weken rood geweest. daarna is het helemaal gaam vervelen en na 5 weken was het pas bruin. maar nu na de winter is het op die plekken nog steeds bruiner. vanaf nu zal ik.nooit meer randjes vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:30

Ik :P , geen aftersun in huis dus smeer van alles op.mijn neus en armen. Mijn nek doet sinds vandaag lang niet zo pijn meer :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:33

Joscaa schreef:
Ik smeer me in met P20, omdat ik met alle andere dingen alsnog verbrand. Heeft ook te maken met mijn huid hoor, ik heb rood haar namelijk. :)) Vroeger verbrandde ik altijd, tot mijn ouders P20 hadden ontdekt, haha.

Smeer nu als ik ga zonnen mijn buik/rug/benen in omdat die niet gewend zijn aan de zon, mijn armen en gezicht smeer ik niet in, die kunnen er tegen. Ik werk iedere dag buiten namelijk, alleen de eerste dag dat het zo warm was, is wel mijn hele nek + schouders verbrand. O:)

Maar ik heb nooit pijn aan verbrandde plekken, enige is dat het bij mij altijd wel echt meteen roodrood is, en niet een beetje :P

Met P20 hoef je je toch maar 1 of 2 keer in te smeren op een dag? Lijkt mij ook wel wat.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 15:24

Ja dat lijkt mij ook wel wat!

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:32

Ja hier re-de-lijk verbrand. Gelukkig verbrand ik niet zo snel, en heb ik van nivea zo'n olie, dat je letterlijk word gebakken, haha. Vind ik zelf wel heel fijn en beschermd ook wel een beetje, maar ben tot nu toe nog niet verbrand, en ik loop toch al de hele week in korte broek en hempje :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:38

ik heb vandaag mn strapless topje aan de achterkant te laag gedaan, mooie knalrode streep dus ^)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:38

die yoghurt hoef je niet in bad te doen hoor. gewoon jezelf in smeren met yoghurt, of karnemelk doet ook wonderen. op je gezicht komkommerschijfejes leggen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:40

Jup.. Op de fiets voor het naar school gaan mn gezicht ingesmeerd, wangen toch keihard verbrand.. Au au wat deed dat zeer.. nu gaat het vervellen :+
Yoghurt erop smeren helpt heel goed!! Kregen we toen in Griekenland.. alleen de helft verdween toch echt in ons buikje. :9 Aftersun brand bij mij heel erg dus dat doe ik niet erop!
Verder kan ik gewoon heel slecht tegen warmte, dus ik blijf eeuwig wit denk ik :+
Net wel ff alleen beentjes in de zon gehad een uurtje, die waren daarna wel rood ja :P